Gå til innhold

Postbanken tok resten av pengene mine ( gebyrer ) noen som kan anbefale en annen bank?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En grunn til for og flytte fra norge for godt :)

Anonymkode: 3be00...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sparebank 1 har fri bruk dersom du er under 30 år. Og som nevnt, Norwegian kredittkort tar ikke gebyrer i utlandet (og du tjener opp cashpoints ved å bruke det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Postbanken tok resten av pengene jeg hadde på konto ( har vært på ferie, det har defor gått mye ekstra ) satt til side noen hundrelapper som jeg skulle klare meg på før neste lønn.

Sjekker postbanken i dag, og der har de tatt en del hundrelapper i gebyrer, det har bitt minus på kontoen.

Dette går ikke lenger, jeg lurer på om noen kan anbefale meg en annen bank?

Anonymkode: 3be00...8dd

Skal du ha en annen bank, så bør du se på bankenes fordelsprogrammer og hvilken "pakke" som passer deg best. De fleste banker har gebyrfrie løsninger der du bare betaler noen få hundredelapper for å ha bankkort. 

Lokale sparebanker er ofte en god løsning. Men vær klar over at du blir kredittsjekket før du får bli kunde.

Anonymkode: 93476...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er omtrent ingen benker som ikke har gebyr på uttak i minibank i utland. 

Anonymkode: c93b4...881

BANK NORWEGIAN!

6 timer siden, Million skrev:

 

Du slipper ikke unna dette selv om du bytter bank. Den nye banken din vil også ta gebyrer på utenlandsbruk av kort.

BANK NORWEGIAN!

Jeg betaler ikke gebyr for å ta ut penger. Jeg tar ut MASSE penger i utlandet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg virker "kjeftete" eller "bedreviter" nå. Det er virkelig ikke meningen. Men hvis du bare hadde noen få hundrelapper på konto til neste lønning når du kom hjem, og ikke har noe på sparekonto, så burde du kanskje ikke ha tatt denne rådyre ferien?

Men jeg er helt enig i at dnb kan å ta seg betalt. Jeg blir irritert på alle disse gebyrene selv, og ønsker også å bytte bank. Så jeg føler med deg, TS! Samtidig som jeg ikke syntes det var så gjennomtenkt :P

Anonymkode: db7a1...8fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Beklager om jeg virker "kjeftete" eller "bedreviter" nå. Det er virkelig ikke meningen. Men hvis du bare hadde noen få hundrelapper på konto til neste lønning når du kom hjem, og ikke har noe på sparekonto, så burde du kanskje ikke ha tatt denne rådyre ferien?

Men jeg er helt enig i at dnb kan å ta seg betalt. Jeg blir irritert på alle disse gebyrene selv, og ønsker også å bytte bank. Så jeg føler med deg, TS! Samtidig som jeg ikke syntes det var så gjennomtenkt :P

Anonymkode: db7a1...8fe

Jeg trengte det, har hatt et het sinnsykt forj år bak meg og var utslitt psykisk, så det var en invistering i min egen helse;)

 

Takk for svar alle sammen, kommer uansett til å bytte bank .. (hadde reiseforsikring der et år, opplevde at noen skjøt på hotellet, en skadet og ruter ble smadret, kom ca en halvtime etter dette og en del politi/presse tilstede ) reiseforsikring gikk via dnb og de var overhode ikke interessert i å hjelpe med og bytte hotell ( kunne gjort det selv ) men fikk ikke dekket noe selv om vi hadde helgradert forsikring. Derimot kunne de tilby "krisehjelp over telefon" hyggelig det, men er utdannet innen den retning og det som telte var ikke krisereaksjon men ønske om nytt trygt sted;)... virker så lite proffe..

Episode ( frastjålet noe av verdi ) et annet år, Europeiske var brukt da, de fikset med erstatning etter 1 dag, tok bare noen få timer før saken var løst.

Anonymkode: 3be00...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, amativeReflection skrev:

BANK NORWEGIAN!

BANK NORWEGIAN!

Jeg betaler ikke gebyr for å ta ut penger. Jeg tar ut MASSE penger i utlandet!

Det kommer het an på to ting, hvilket land du er i og hvilken betingelser for gebyr minibank eieren har. Enkelte land har gebyrer på uttak i minibank. Enkelte banker har gebyrer på bruk/uttak av kontanter i deres minbanker. 

I tillegg betaler både du og allemoss andre et valuttapåslag på 1,75 % av beløpet vi tar ut til Banknorwegian, om du ikke velger å kalle valuttapåslaget for "gebyr" så er det ikke noe jeg skal krangle på, men det er i alle fall et påslag på prisen du betaler med kortet.

Minibanker i Norge er det ikke gebyr for utatk fra hos de fleste mindre banker enn DNB og Danske Bank. Min sparebank har bare gebyr på kortet på 250 kr. Ellers er alt gebyrfritt. 

Og reiseforsikring, ts, det får du bedre og billigere både hos Tryg og andre enn Europeiske. Bedre service og. 

Anonymkode: 93476...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer het an på to ting, hvilket land du er i og hvilken betingelser for gebyr minibank eieren har. Enkelte land har gebyrer på uttak i minibank. Enkelte banker har gebyrer på bruk/uttak av kontanter i deres minbanker. 

I tillegg betaler både du og allemoss andre et valuttapåslag på 1,75 % av beløpet vi tar ut til Banknorwegian, om du ikke velger å kalle valuttapåslaget for "gebyr" så er det ikke noe jeg skal krangle på, men det er i alle fall et påslag på prisen du betaler med kortet.

Minibanker i Norge er det ikke gebyr for utatk fra hos de fleste mindre banker enn DNB og Danske Bank. Min sparebank har bare gebyr på kortet på 250 kr. Ellers er alt gebyrfritt. 

Og reiseforsikring, ts, det får du bedre og billigere både hos Tryg og andre enn Europeiske. Bedre service og. 

Anonymkode: 93476...397

Europeiske har vært fantastiske, fikk erstatning etter en dag, de løste sak på under 2 timer, i tilllegg er de proffe, bare gode ord, de har virkelig vært pålitelige.

Anonymkode: 3be00...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trengte det, har hatt et het sinnsykt forj år bak meg og var utslitt psykisk, så det var en invistering i min egen helse;)

 

Takk for svar alle sammen, kommer uansett til å bytte bank .. (hadde reiseforsikring der et år, opplevde at noen skjøt på hotellet, en skadet og ruter ble smadret, kom ca en halvtime etter dette og en del politi/presse tilstede ) reiseforsikring gikk via dnb og de var overhode ikke interessert i å hjelpe med og bytte hotell ( kunne gjort det selv ) men fikk ikke dekket noe selv om vi hadde helgradert forsikring. Derimot kunne de tilby "krisehjelp over telefon" hyggelig det, men er utdannet innen den retning og det som telte var ikke krisereaksjon men ønske om nytt trygt sted;)... virker så lite proffe..

Episode ( frastjålet noe av verdi ) et annet år, Europeiske var brukt da, de fikset med erstatning etter 1 dag, tok bare noen få timer før saken var løst.

Anonymkode: 3be00...8dd

Selv om jeg mener at DNB er en dyr bank og jeg aldri ville brukt dem selv så må jeg si meg enig i at du ikke fikk noe dekket i tilfellet du nevner. Du forventet vel ikke faktisk å få dekket bytte av hotell fordi det var en skyteepisode der før du i det hele tatt kom dit? Slike ting skjer jo hele tiden ute i verden. At du selv ble frastjålet noe er jo en helt annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...