Gå til innhold

Fordeling av utgifter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan andre gjør dette og hva som blir mest riktig.

Mannen min eier huset vi bor i. Det er hans barndomshjem, og det er derfor uansett hva som måtte skje mellom oss ikke aktuelt for meg å overta det. Vi har blitt enige om at jeg skal kjøpe meg inn med 30%, og at han eier 70%. Denne ordningen er vi begge veldig fornøyde med. Takst er på plass, og vi skal til advokat for å få det formelle i orden. 

Så til spørsmålet mitt.... vi ønsker å bygge en garasje. Jeg tenker at det riktige er at jeg dekker 30% av den utgiften, mens mannen dekker 70%, siden det er eierandelene våre. Høres det ut som en grei avtale for begge?

Anonymkode: 08c2b...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han gjeldsfri? Ver obs på at han vil få mer enn dobbelt igjen for all verdistigning og oppgradering. Og om han har lån, går vel det meste av fellesen uansett.

Anonymkode: 93ce3...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bare kjøpe deg inn med 30 %? Da får du jo bare 30 % av verdistigningen på boligen med deg, dersom dere skulle gå fra hverandre. 

Tenk og over hva som skjer med boligen dersom han dør. 

Anonymkode: eb57c...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er han gjeldsfri? Ver obs på at han vil få mer enn dobbelt igjen for all verdistigning og oppgradering. Og om han har lån, går vel det meste av fellesen uansett.

Anonymkode: 93ce3...08f

Nei. Det vil nok aldri bli verdistigning da huset er dyrt og vi bor på landet. All oppgradering er derfor kun for egen komfort, ikke med tanke på verdistigning. Teknisk verdi er flere millioner over markedsverdi.

Anonymkode: 08c2b...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du bare kjøpe deg inn med 30 %? Da får du jo bare 30 % av verdistigningen på boligen med deg, dersom dere skulle gå fra hverandre. 

Tenk og over hva som skjer med boligen dersom han dør. 

Anonymkode: eb57c...02a

Fordi jeg ikke har råd til å kjøpe meg inn med mer. Og skulle det bli slutt vil de 30% være tilstrekkelig til at jeg kan kjøpe meg egen bolig. 

Vi er gift så den arver vel jeg? (Han har ingen særkullsbarn). Men vi har to barn sammen.  

Anonymkode: 08c2b...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...