Gå til innhold

For nysgjerrighetens skyld...


Simbyxor

Anbefalte innlegg

Hvis noen ville kjøpe en relativt verdiløs vare av deg, for et par hundre kroner (eller en pris du synes er litt sånn.. tja.. bare for å ta "noe" for varen, nesten litt symbolsk), men så kunne ikke vedkommende hente den hos deg, og spurte om du kunne kjøre den til henne...

- Ville du gjort det? For hvilken pris? Jeg regner ut tort og svie (bære den forbaskede og tunge dingsen ut og inn av bilen, låne en varebil, kjøre 40-50 kilometer, betale masse i bompenger, betale for drivstoff, risikere å stå i kø begge veier, få høyt blodtrykk pga bykjøring og så videre), og kom frem til at en halv tusenlapp er sånn passe. 

Altså, det er jo ekstremt snilt av meg å kjøre til døra. Så jeg syntes det var en passe pris, jeg. Hvilken pris hadde du tatt, egentlig? 

Endret av Simbyxor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke giddet å kjøre, med mindre det var på landet uten trafikk. Men hadde tatt 1000-1500 for bykjøringen

Anonymkode: a1126...661

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Simbyxor skrev:

Hvis noen ville kjøpe en relativt verdiløs vare av deg, for et par hundre kroner (eller en pris du synes er litt sånn.. tja.. bare for å ta "noe" for varen, nesten litt symbolsk), men så kunne ikke vedkommende hente den hos deg, og spurte om du kunne kjøre den til henne...

- Ville du gjort det? For hvilken pris? Jeg regner ut tort og svie (bære den forbaskede og tunge dingsen ut og inn av bilen, låne en varebil, kjøre 40-50 kilometer, betale masse i bompenger, betale for drivstoff, risikere å stå i kø begge veier, få høyt blodtrykk pga bykjøring og så videre), og kom frem til at en halv tusenlapp er sånn passe. 

Altså, det er jo ekstremt snilt av meg å kjøre til døra. Så jeg syntes det var en passe pris, jeg. Hvilken pris hadde du tatt, egentlig? 

Kr 500,- er alt for lite, mener jeg. Du har jo store utgifter, mye arbeid + tidsbruk på dette.

Anonymkode: 321ea...991

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kr 500,- er alt for lite, mener jeg. Du har jo store utgifter, mye arbeid + tidsbruk på dette.

Anonymkode: 321ea...991

Kanskje, men da får jeg jo aldri solgt den greia ;) Må sies at det blir 100 kilometer tilsammen. Åh herlighet.. nå ser jeg hvor langt det er. Kanskje 1000 kroner er mer passe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Finn ut hva det ville kostet om du skulle sendt tingen med Posten eller et transportselskap, og så tar du noe i nærheten av den prisen. Alternativt får kjøperen selv skaffe seg henting hvis hun synes det blir for dyrt. Det er vel ikke meningen at du skal gå i minus for å få solgt noe, heller?  

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt beskjed om at du legger av varen til det passer for vedkommende å hente den selv. Hun har sikkert noen venner/slekt/kjenninger som kjører i hennes retning fra der du bor en gang i løpet av de nærmeste ukene.

Hadde ALDRI giddet å få så mye stress bare for å kvitte meg med en gjenstand. Da ville jeg lagt den ut på finn.no gis bort, da er folk flinke til å komme og hente.

Anonymkode: 31660...49d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Simbyxor skrev:

Kanskje, men da får jeg jo aldri solgt den greia ;) Må sies at det blir 100 kilometer tilsammen. Åh herlighet.. nå ser jeg hvor langt det er. Kanskje 1000 kroner er mer passe.

Hvor mye betaler vedkommende for gjenstanden?

Er det mulighet for at noen som bor næremere og kan hente selv, vil kjøpe gjenstanden?

Hvis du bestemmer deg for å selge og bringe tingen til den du fortalte om, sørg for å få betaling for frakt + betaling for gjenstanden på forhånd, slik at du ikke risikerer å bli lurt for penger eller at det blir bomtur for at vedkommende ikke er hjemme på avtalt tidspunkt eller ikke har penger.

Anonymkode: 321ea...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mye betaler vedkommende for gjenstanden?

Er det mulighet for at noen som bor næremere og kan hente selv, vil kjøpe gjenstanden?

Hvis du bestemmer deg for å selge og bringe tingen til den du fortalte om, sørg for å få betaling for frakt + betaling for gjenstanden på forhånd, slik at du ikke risikerer å bli lurt for penger eller at det blir bomtur for at vedkommende ikke er hjemme på avtalt tidspunkt eller ikke har penger.

Anonymkode: 321ea...991

Du, det må jeg nesten gjøre, ja. Er mange syke folk på finn som lurer folk. Så takk for tips. 

Men tjo, kanskje, men den er visst ikke særlig populær... Var en måned siden sist jeg fikk forespørsel og da dukket vedkommende aldri opp, etterfulgt av "whops, glemte at jeg skulle jobbe" (osv..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Margit Spat skrev:

Finn ut hva det ville kostet om du skulle sendt tingen med Posten eller et transportselskap, og så tar du noe i nærheten av den prisen. Alternativt får kjøperen selv skaffe seg henting hvis hun synes det blir for dyrt. Det er vel ikke meningen at du skal gå i minus for å få solgt noe, heller?  

Hvordan finner jeg ut det? 
Nei, tenkte heller jeg skulle gå i pluss jeg ;) + betalt for "tort og svie", eventuelt et smusstillegg.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde gitt beskjed om at du legger av varen til det passer for vedkommende å hente den selv. Hun har sikkert noen venner/slekt/kjenninger som kjører i hennes retning fra der du bor en gang i løpet av de nærmeste ukene.

Hadde ALDRI giddet å få så mye stress bare for å kvitte meg med en gjenstand. Da ville jeg lagt den ut på finn.no gis bort, da er folk flinke til å komme og hente.

Anonymkode: 31660...49d

Jo, du har vel et poeng. Men jeg liker å tjene penger :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Simbyxor skrev:

Hvordan finner jeg ut det? 
Nei, tenkte heller jeg skulle gå i pluss jeg ;) + betalt for "tort og svie", eventuelt et smusstillegg.. hihi

Her er Postens priser. Jeg hadde aldri kjørt så langt for å levere en ting, det hadde kostet meg mye mer i bensin, bryderi og tidsbruk enn den prisen Posten tar. 

Anonymkode: 3d7cb...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er Postens priser. Jeg hadde aldri kjørt så langt for å levere en ting, det hadde kostet meg mye mer i bensin, bryderi og tidsbruk enn den prisen Posten tar. 

Anonymkode: 3d7cb...f1b

Ja, det er jo derfor jeg skal ta 1000 kr for det. Hihi. Det er jo kun et tilbud fra min side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er Postens priser. Jeg hadde aldri kjørt så langt for å levere en ting, det hadde kostet meg mye mer i bensin, bryderi og tidsbruk enn den prisen Posten tar. 

Anonymkode: 3d7cb...f1b

Glemte linken ... :P

Anonymkode: 3d7cb...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Simbyxor skrev:

Ja, det er jo derfor jeg skal ta 1000 kr for det. Hihi. Det er jo kun et tilbud fra min side.

Håper at det går i orden :blomst:

Om du allikevel selv har ærend selv i den retningen den dagen du skal frakte gjenstanden (det trenger du ikke å informere kjøperen om), så blir det jo vinn-vinn for deg :jepp: 

Anonymkode: 321ea...991

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Simbyxor Evt kanskje du kan finne et oppdrag gjennom FINN.no der noen skal ha fraktet noe fra det stedet der du leverer gjenstanden, og til et sted på vei hjem til deg? Og så tar du 2 fluer i en smekk og tjener penger :mynona:

Anonymkode: 321ea...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at skriftlige avtaler er bindende da, så hvis hun trekker seg pga transportproblemer og du blir nødt til å selge til noen andre for lavere pris, så må hun i følge loven betale deg mellomlegget. 

Anonymkode: 6d539...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@Simbyxor Evt kanskje du kan finne et oppdrag gjennom FINN.no der noen skal ha fraktet noe fra det stedet der du leverer gjenstanden, og til et sted på vei hjem til deg? Og så tar du 2 fluer i en smekk og tjener penger :mynona:

Anonymkode: 321ea...991

Ps du kan også sette inn en annonse angående frakt av ting fra det stedet. Jeg betalte en gang 450 kr til en som hadde bortkjøringsoppdrag, bare for å få kjørt bort noen få (lette) møbler (ca 1,5 mil. kjøring)

Anonymkode: 321ea...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@Simbyxor Evt kanskje du kan finne et oppdrag gjennom FINN.no der noen skal ha fraktet noe fra det stedet der du leverer gjenstanden, og til et sted på vei hjem til deg? Og så tar du 2 fluer i en smekk og tjener penger :mynona:

Anonymkode: 321ea...991

Det var lurt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne kjørt, men måtte ha bekreftelse fra kjøper at personen dekket utgiftene ved transport

Anonymkode: 4a00e...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...