Gjest ella.P ikke innlogget Skrevet 10. januar 2005 #1 Del Skrevet 10. januar 2005 Noen som har vært i Malaga?? Satt og lette etter reisemål - syntes det så litt interessant ut.....? ella.P ikke innlogget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunky Dory Skrevet 11. januar 2005 #2 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg bor der. Er mange fine byer nede på solkysten. Kan jo alltids leie deg bil å dra på reise til flere byer og tettsteder i Andalucia. .. Hva er det du ønsker ut av turen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella.P Skrevet 12. januar 2005 #3 Del Skrevet 12. januar 2005 Først og fremst er hensikten bare en liten ferietur. Ukes tid tenker jeg, nu på våren (kanskje i mars...). Så vil jeg gjerne til en plass som ikke bare er en typisk turistplass - hvor man stortsett bare møter norsker, svensker......osv. Er litt mettet på slike feriemål. Leter etter et sted hvor man kan komme seg litt rundt, se mer av lokalbefolkningen og se hvordan de lever. Ellers har jeg ikke store krav - men ville jo vært fint hvis det var noe spesielt som skjedde der, tradisjoner el.l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 13. januar 2005 #4 Del Skrevet 13. januar 2005 Så vil jeg gjerne til en plass som ikke bare er en typisk turistplass - hvor man stortsett bare møter norsker, svensker......osv. Er litt mettet på slike feriemål. Da tror jeg ikke den spanske solkysten er noe for deg - for der finnes det nesten ikke annet enn turister!!!!! Riktignok er det mange som bare benytter flyplassen i Malaga før de reiser videre, men du vil nok finne mange turister i Malaga også. Du kan jo evt. leie bil og komme deg opp i fjellene og sikkert finne en litt mer uberørt landsby, men er dessverre ikke kjent nok til å komme med forslag. Skulle du allikevel bestemme deg for å reise til Malaga, så er shopping i Marbella et must! Mye bra butikker..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunky Dory Skrevet 13. januar 2005 #5 Del Skrevet 13. januar 2005 Hei. Malaga er en storby, større enn Oslo. Det er ikke et lite feriested. Men rundt Malaga, langs kysten ligger mange små byer/tettsteder. Disse er det nok mange turister i. I Fuengirola f.eks fins det egne svensk/norske butikker ol. Og veldig mye brittisk! Her nede er vel mest engelske turister eller tilflyttende. Om du vil til Malaga så er påsken å anbefale. Spania har rik tradisjon med opptog med kostymer og utsmykninger som kjøres rundt i byene. Dette kan jo være verd å få med seg. Fra Malaga er det ca 2 timer med båt over til Marokko. Dette kan jo også være spennende å se. Jeg har ikke vært over selv enda, men gleder meg til det. Om du velger å kjøre rundt til tettsteder/byer så vil du horisonten bli dekket av olivenlunder. Det er vakkert! Om du da ikke velger den store motorveien. Marbella er byen hvor "de rike" bor. Om du er interesert i biler, båter og store hus er dette absolutt en plass å være på. Men, mye turister. Om du leier bil så kan du kjøre til feks Ronda som er en liten fjelllandsby. Veldig fin arkitektur midt i sentrum. Det er virkelig en flott by. Eller f.eks Cordoba, mener egentlig en liten landsby som ikke ligger så langt ifra Cordoba, men husker ikke navnet.... Det er ikke så dyrt å ta inn på et hostel for natten. Dette er småbyer og jeg vil ikke tro at der vil være overfylt av turister der. Sevilla (ligger 1,5 time unna Malaga) er også en storby, og der vil det nok være mange turister. Men det er en fin by med en flott katedral, og mange butikker. Tarifa er å anbefale om du liker det mer avslappede, ungdomelige... og kiting. Men selvom du ikke skulle like kiting, så har Tarifa en usedvanlig koselig gamle by. Med små kafeer og barer du ikke ser før du paserer de i de smale gatene. Ikke mye støy der. Og folket er hygglig. Gibraltar er ikke langt unna heller, men her er det nok mange turister. Mange som vil se det siste av England her nede. Regner med det ikke er det type historie du er ute etter, selvom det er gøy å høre på og se. Og oppleve apene der. Mijas ligger heller ikke langt fra Malaga, ca 20 min, og er en koselig liten "landsby". Skriver det i anførsel siden det ikke ligger sååå langt unna andre tettsteder. Granada er også en flott by. Vel, håper dette hjelper deg litt Om du skulle velge å leie bil er det veldig enkelt, du kan bestille på nett og bilutleien ligger rett utenfor flyplassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella.P Skrevet 13. januar 2005 #6 Del Skrevet 13. januar 2005 Hei Honky Dory Tusen hjertelig takk for all informasjon. Her var det noe for enhver smak. Da jeg ikke vil ha storbyferie nu - er vel kanskje ikke Malaga det rette denne gang. Men tror nok jeg vil ta turen senere - og dra litt rundt omkring (og ha mer enn ei lita uke å feriere med). Høres veldig interessant ut!! Takk igjen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå