Gå til innhold

Lar du mannen din bestemme over din kropp?

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla
Jeg er utrolig takknemlig for at angrepillen og abort finnes (og er lovlig). Tenk så grusomt å måtte bære fram et barn man overhode ikke ønsker' date=' har tid eller råd til! :o[/quote']

Tenk så grusomt å ta livet av et barn fordi man ikke har tid og råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre får man ikke lov til å sterilisere seg før man er 25 år.. og man har ganske mange år før den tid man kan bli ufrivillig gravid på.

Det blir født veldig mange barn i verden som har fedre som ikke vil ha dem, så at det skal være verre for et barn å ha en mor som ikke vil ha det kan jeg ikke helt skjønne.

Om jeg ble gravid og faren hadde utrolig lyst på barnet, og var veldig godt skikket til å ta seg av det, ville jeg nok som greeny vurdert å føde det "for ham" og deretter latt ham ta alt ansvaret for det.

Men mest sannsynlig ville jeg aldri informert om at jeg var gravid, og tatt abort/angrepille i all stillhet. Jeg liker nemlig heller ikke tanken på at det skal finnes barn av "mitt blod" noe sted i verden, heller ikke om jeg slipper å ha kontakt med dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvor mye arbeid ,forpliktelser og ikke minst glede det ligger i det å ha barn. Men hadde jeg blitt gravid på nytt, så hadde valget om å beholde/abort vært kun mitt eget. Det er jeg som må avgjøre om jeg har krefter, tid og mulighet til å ta meg av et nytt barn i tillegg til de jeg har fra før. Det er i min kropp barnet vokser, det er min rygg som neppe tåler et nytt svangerskap og det er mitt bekken som må ta belastningen med en ny omgang med graviditet og fødsel. Og det er jeg som må avgjøre om jeg kan ta abort og leve videre med det valget. For mannen er det urettferdig at han ikke har rett til å bestemme, har ingen tvil om det.Men det er fortsatt jeg som føder eller tar abort, og jeg må kunne stå for den løsningen jeg velger også i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

MIN kropp er MITT tempel.

Ingen mann skal få klusse med det.

Hadde en mann gjort meg gravid, fått hetta og sagt at det måtte bort emd en gang(for og sette det på spissen) så hadde jeg nekta.

Er imot abort, så lenge det ikke er farer for liv. F.eks at mor er så syk at hun ikke vil klare og gjennomføre svangerskapet, man finner ut at barnet vil bli mulitultra handikappet, da er jeg for.

Jeg ville ikke utsatt min sønn/datter for og måtte ligge i en seng/sitte i en rullestol og ikke ha muligheten til og løfte en hånd uten hjelp.. Det er da min mening. Jeg skjønner de foreldre som har handikappede barn at de valgte det. Ikke et ondt ord om dem, men jeg hadde ikke ville valgt det isåfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Siden Usa legaliserte abort er 46 millioner liv avsluttet, noe jeg så siden det var "bursdag" for denne endringen i går. Tankevekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...