Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #1 Del Skrevet 10. januar 2005 Kunne vært interessant å finne ut hvor mange brukere av Kvinneguiden som lar mannens meninger være avgjørende i spørsmålet beholde barnet eller ikke. Jeg fikk meg en skikkelig støkk i sted når en registert bruker i fullt alvor sa at selv om kondomen sprakk ville hun ikke ta angrepille fordi mannen hennes var i mot det. Hennes egen mening om saken var visst likegyldig. Jeg synes det er både trist og opprørende med et gufs fra gammel tid at kvinner lar seg bestemme over på den måten. Noen ganger lurer jeg litt på hvor langt vi kvinner egentlig har kommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. januar 2005 #2 Del Skrevet 10. januar 2005 :o Selvsagt bestemmer ikke mannen over min kropp.... Men hvis det hadde vært snakk om noe så viktig som barn/ikke barn ville han fått uttalerett før jeg tok den endelige bestemmelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. januar 2005 #3 Del Skrevet 10. januar 2005 Samboeren min og jeg er et team. For meg er det helt utenkelig å overstyre ham totalt i slike alvorlige saker. Jeg ville selvsagt snakket med ham, og sammen ville vi funnet fram til hva som var riktig for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 10. januar 2005 #4 Del Skrevet 10. januar 2005 :o Selvsagt bestemmer ikke mannen over min kropp.... Men hvis det hadde vært snakk om noe så viktig som barn/ikke barn ville han fått uttalerett før jeg tok den endelige bestemmelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 10. januar 2005 #5 Del Skrevet 10. januar 2005 Samboeren min og jeg er et team. For meg er det helt utenkelig å overstyre ham totalt i slike alvorlige saker. Jeg ville selvsagt snakket med ham' date= og sammen ville vi funnet fram til hva som var riktig for oss. Helt riktig! Vi har tross alt noe å si vi også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2005 #6 Del Skrevet 10. januar 2005 Det lureste er vel å ta sånne ting opp på forhånd. Det har iallefall vi gjort. Jeg gikk ikke til sengs med min mann før han var inneforstått med at abort er totalt utelukket uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #7 Del Skrevet 10. januar 2005 Det lureste er vel å ta sånne ting opp på forhånd. Det har iallefall vi gjort. Jeg gikk ikke til sengs med min mann før han var inneforstått med at abort er totalt utelukket uansett. Helt enig. Slike ting er lurt å snakke om FØR man står der med to blå. Jeg antar at jeg for min egen del kommer til å gjøre det etter samme prinsipp som Tex forteller om her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 10. januar 2005 #8 Del Skrevet 10. januar 2005 Vi her snakket om det også, og her i huset hadde det blitt abort. jeg har ikke sterilisert meg på gøy, og den avgjørelsen står jeg fortsatt fast ved. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 10. januar 2005 #9 Del Skrevet 10. januar 2005 Dei som er imot sjølvbestemt abort er ofte veldig imot det. Altså, sånn at dei ikkje kan leve med abort og syns det er 100% forkastelig. Skjønnar derfor at ein kanskje kan finne på å beholde ungen fordi kjæresten/ mannen er imot det. Ta abort = miste mannen. Eg kunne aldri beholdt barnet kun fordi kjæresten min insisterte på det. Viss han hadde vore heilt bastant og ikkje sett ting frå mi side, så hadde vi nok uansett ikkje hatt så mykje til felles som eg trudde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #10 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg hadde absolutt tatt abort samme hva kjærsten min hadde ment. Ikke SNAKK om at jeg skal bære fram et barn jeg overhode ikke ønsker bare pga han... Itillegg er det jo også som kjent vi som må bære fram og føde ut dette greiene... så nei, dette hadde jeg absolutt avgjort på egenhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 10. januar 2005 #11 Del Skrevet 10. januar 2005 Bestemmer selv Hadde nok spurt kjæresten min om hans mening, men det hadde nok vært mest for å være høflig. Om det hadde vært meg som kom i den situasjonen hadde jeg tatt angrepille uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2005 #12 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg hadde absolutt tatt abort samme hva kjærsten min hadde ment. Ikke SNAKK om at jeg skal bære fram et barn jeg overhode ikke ønsker bare pga han... Itillegg er det jo også som kjent vi som må bære fram og føde ut dette greiene... så nei, dette hadde jeg absolutt avgjort på egenhånd. Jeg også. Hadde han vært en sånn fanatisk motstander av abort så hadde jeg kanskje ordnet en abort uten at han visste om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 10. januar 2005 #13 Del Skrevet 10. januar 2005 For vår del ville det vært en skikkelig kinkig situasjon å havne i, i og med at vi begge studerer, er økonomisk sårbare og på ingen måter skikket til å ta vare på et barn. Av den grunn er det et tema vi har måttet diskutere, i tilfelle det en gang skulle skje. For min del er det klar tale: jeg beholder ikke en unge uansett hvilke innvendinger min samboer skulle ha mot en abort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 10. januar 2005 #14 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvis han virkelig vil ha barn, og vil ha foreldreretten (forutsatt at vi ikke var sammen) kunne jeg båret det fram. Men jeg ønsker ikke å bli mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #15 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvis han virkelig vil ha barn' date= og vil ha foreldreretten (forutsatt at vi ikke var sammen) kunne jeg båret det fram. Men jeg ønsker ikke å bli mor. hæ? :o hadde du båret frem et barn for så å gi det bort???? :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 10. januar 2005 #16 Del Skrevet 10. januar 2005 Det er ikke bare mitt barn, men hans også. Hvis det var et barn han ville ha, hvorfor skal jeg nekte han det, selv om jeg ikke vil ha det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #17 Del Skrevet 10. januar 2005 Å bestemme over sin egen kropp skal selvsagt alle ha rett til, men jeg synes ikke det er like opplagt når det faktisk bor noen inne i den kroppen. Da tar man valg ikke bare overfor sin egen kropp, men også overfor et barn og en mann som faktisk er far til barnet og som burde ha like mye han skulle ha sagt ettersom det aldri ville blitt noe barn uten hans medvirkning. Da blir det etter min mening tåpelig av kvinner å hyle opp om at man selv vil ha den fulle og hele bestemmelsesretten - hvis man vil bestemme over sin egen kropp får man rett og slett sørge for at det ikke flytter noen inn dit. Jeg synes ingen som har blitt gravid kan komme og si at kjæresten nekter dem å velge selv, for det har de allerede gjort, ved å ha sex - når de vet at det kan man faktisk bli gravid av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kari N Skrevet 10. januar 2005 #18 Del Skrevet 10. januar 2005 ONS: Bestemt selv og gitt beskjed til den andre om avgjørelse, hvis den innebar å bære frem barnet. I forhold: Samboeren min og jeg er et team. For meg er det helt utenkelig å overstyre ham totalt i slike alvorlige saker. Jeg ville selvsagt snakket med ham' date= og sammen ville vi funnet fram til hva som var riktig for oss. valg å ta han med på avgjørelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2005 #19 Del Skrevet 11. januar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 11. januar 2005 #20 Del Skrevet 11. januar 2005 Greenie, du har jo ikke barn og vet vel derfor ikke så mye om hva slags følelser en graviditet setter i sving. Gjør jeg ikke? Sorry Tex, men det vet du ingenting om. Selv om jeg ikke har barn, betyr ikke det at jeg ikke har vært gravid. Jeg synes du skal være litt forsiktig med å uttale deg om slikt. Alle tenker ikke likt, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå