Gå til innhold

Nokon som har vore i Praha?

Gjest Seleena

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg har vært i Praha, og det er en veldig fin by! Jeg var der i november, så det var litt grått og trist vær, men jeg bestemte meg for å dra en gang senere, og da på våren. Har hørt at det skal være nydelig der da.

Det som gjorde størst inntrykk på med var den jødiske kirkegården, der gravstøttene står hulter til bulter - veldig sterk opplevelse å gå rundt der.

Ellers er det en fin by å vandre rundt i, det er mange trange smug, koselig små kafeer og butikker med mye spennende i. En tur opp på festningen er også å anbefale. En kveld var vi på noe man kalte "black theatre" (tror jeg), det var et slags dukketeater, og en ny opplevelse for meg i alle fall.

Når det gjelder overnatting har jeg ikke så god peiling, for vi kom dit som ryggsekkturister og fant oss hotellrom sent på kvelden. Men jeg ser det ofte er pakketilbud med fly og 2 døgn på hotell til rundt 3000,- og kanskje lavere, så mulighetene bør være der.

Uansett, lykke til, og god tur!

D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

www.norwegian.no har ofte billige turer. går vel et par ganger i uka fra oslo og trondheim. søk litt rundt på forskjellige dager om du er fleksibel på reisetidspunktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vært der 2 ganger på vinterstid, og er strålende fornøyd. Tror nok du får bra utbytte når som helst på året. - Temperaturen er omtrent som hjemme, men tørrere tror jeg.

Prøv Kalinka Tours, fått tur der til under 3000, fly, hotell + frokost 4 netter!

Masse å se og oppleve, Karlsbroen er et must + gjerne Den jødiske kirkegården (stengt på lørdager pga Sabbath!). Massevis av koselige restauranter, spisesteder og Øl-kjellere (godt øl!!), masse å shoppe... Nydelig stemning i byen - utrolig flott.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...