Gå til innhold

Et annet postkontor enn mitt lokale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En del pakker kan man velge hvor man vil hente, hvilket hentested kan man ofte krysse av på.

Men ikke alltid man har den muligheten og da blir rekommandert brev eller pakke automatisk sendt til ens lokale post i butikk.

Jeg liker meg ikke på denne butikken. Har jeg mulighet for å endre hvilket som er mitt lokale hentested?

Anonymkode: 85c78...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke med mindre du flytter til en plass med annet postnummer. Pakker blir sortert på postnummer, og sendt til det postkontoret som er knyttet til dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil var det faktisk en som spurte om det på posten sin Facebook side og svaret var da at det er mulig at det blir et alternativ om ikke så lenge. Skal ikke si noe helt sikkert, men går jo an å kontakte posten også.

Anonymkode: 005ef...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å få pakker til et annet sted på (foreløpig) er å opprette en postboks på det aktuelle postkontoret/post i butikk du vil hente pakker på.

Anonymkode: 21ab1...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste måten å få pakker til et annet sted på (foreløpig) er å opprette en postboks på det aktuelle postkontoret/post i butikk du vil hente pakker på.

Eventuelt kan man bed de sende det Post restante til det postkontoret du faktisk ønsker å hente det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Kjetil E skrev:

Eventuelt kan man bed de sende det Post restante til det postkontoret du faktisk ønsker å hente det.

Ja evt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjetil E skrev:

Koster det ekstra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koster det ekstra? 

Jeg vet ikke, har aldri hatt behov for å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, July 30, 2017 den 17.15, AnonymBruker skrev:

En del pakker kan man velge hvor man vil hente, hvilket hentested kan man ofte krysse av på.

Men ikke alltid man har den muligheten og da blir rekommandert brev eller pakke automatisk sendt til ens lokale post i butikk.

Jeg liker meg ikke på denne butikken. Har jeg mulighet for å endre hvilket som er mitt lokale hentested?

Du kan skaffe deg en postboks. Det koster en del,i året å leie. 

Når du kan velge hentested så er deet Postnord som er fraktselskapet. 

Anonymkode: 3d831...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan skaffe deg en postboks. Det koster en del,i året å leie. 

Når du kan velge hentested så er deet Postnord som er fraktselskapet. 

Hva med større pakker som ikke får plass i postboksen? Oppbevares de i skranken der man velger å ha postboks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med større pakker som ikke får plass i postboksen? Oppbevares de i skranken der man velger å ha postboks?

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Koster det ekstra? 

De gangene jeg har brukt det kostet det ikke noe. Husk hentefrist på Poste Restante sendinger. Du får jo ikke hentemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Kjetil E skrev:

Skal man med fast bosted i Norge ha en poste restanse adresse så må man registrere seg, det er ikke bare å oppgi poste restante adresse. Som privatperson har man heller ikke lov til å operere med mer enn en postadresse, nemlig der man bor, eller annen adresse ved å melde fra til postbesenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...