Gå til innhold

Helt ærlig, hvordan reagerer du på kvinner som soler seg toppløs på stranda/parken/ved bassenget?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Øst-Tyskland badet 80% av befolkningen nakne (med begge kjønn). Av de resterende var det 10% som synes det var greit men ville ikke selv og bare 10% som synes det var galt.

Anonymkode: bd325...908

Jo, men Øst-Tyskland var et sykt samfunn.

Anonymkode: 6dca0...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det i forhold til dette temaet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har sett så mange urstygge kropper på stranda, at et par pupper bare er pynter opp elendigheten. Sånn estetisk sett. Ser ikke på pupper som sexobjekt. Folk må jo få lov til å sole seg uansett hvordan de ser ut. 

Anonymkode: a416a...fd6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enkelt: hvordan reagerer du på kvinner som soler seg toppløs offentlig? 

Er det forskjell på om de er pene eller ikke evt.  alder og lignende? 

Si gjerne hvilket kjønn og ca. alder du er, og legning. 

Anonymkode: 6b150...131

Helt ærlig så syns jeg det er helt ok og tenker at det er flott at andre er frigjort. Men så er det ikke så veldig ok likevel, fordi det sjenerer mange andre vil jeg tro. Pene kvinner kommer unna med mer enn mindre pene gjør ( Med "pen" så menes idealkropp/utseende)...  

Jeg syns det er kult at alle slags kvinner, i alle slags aldre og i alle slags fasonger og farger, soler seg toppløs - det skulle jeg gjerne sett mer av. Mangfold er fint. 

Hadde vi hatt et mer avslappet forhold til kropp og nakenhet hadde ikke det vært så oppsiktsvekkende om vi så litt toppløs soling og bading i ny og ne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at jeg ikke måtte gå med våt bikinitopp pga. fare for brystbetennelse (har en del melk tidlig i svangerskap). Det ble så klønete å skifte top hele tiden, at jeg til slutt tok den av og gikk toppløs. Det var veldig praktisk og greit. Ingen så ut til å reagere. Det var flere toppløse i området. Dersom noen syns at jeg er oppmerksomhetssyk, eller at jeg er frastøtende på grunn av dette får det heller være deres problem.

Anonymkode: 8a759...bbb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og folk protesterte mot det ved å være nakne. FKK (Freikörperkultur) var visstnok ikke noe regimet oppfordret til, men aksepterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
29 minutter siden, Hurepoix skrev:

Må si jeg ser ned på alle kvinner som IKKE soler seg toppløse! Pripne søyer som kneler for usunn kapitalisme, patriarkatet, gruppepress og islam.

¡ Viva la revolución !

Noen bruker visst KG for å skrive så mange uspiselige innlegg som mulig.

Hva har kapitalisme med trådens tema å gjøre, forresten?

Anonymkode: 44b4c...ba2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen bruker visst KG for å skrive så mange uspiselige innlegg som mulig.

Hva har kapitalisme med trådens tema å gjøre, forresten?

Mon tro hva kapitalismen har å gjøre med å gi kvinner en konstant følelse av at det er noe galt med kroppene og utseendet deres og at dette kan fikses ved å kjøpe x mengder produkter og tjenester? Hørt om feminisme, ditt fehode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Hurepoix skrev:

Og folk protesterte mot det ved å være nakne. FKK (Freikörperkultur) var visstnok ikke noe regimet oppfordret til, men aksepterte.

Områder har historisk sett hatt en mer liberal holdning til nakenhet fra lenge før DDR. Hvor mye som var protest er det vanskelig å si. Mange som støttet regimet var også ivrige FKK-ere med en holdning om at naturisme var den sanne sosialisme fordi uten klær og symboler var vi like.

Det som er interessant er at det var lite press både den ene og den andre veien. Allikevel valgte altså så mange helt frivillig å være nakne. Det vitner om at mye av den nakenskrekken vi ser i dag er kulturelt påført og ikke noe som kommer fra oss selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har  kommet hjem  fra 7 dagers puppe og rompehelvete! Fy faen som jeg hater det!

Anonymkode: a90ac...514

Har du vært på naturistcamp?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Områder har historisk sett hatt en mer liberal holdning til nakenhet fra lenge før DDR. Hvor mye som var protest er det vanskelig å si.

Enig, veldig interessant åkke som. En kan selvsagt lage raseteorier om at østtyskerne er en blanding av germanere med deres hang til totalitær gjennomføring av en idé og slavere med deres nære tilknytning til elver, innsjøer, badstukultur og og svært robuste bluferdighet. Eller en kan forundres over at moderniteten tok en så annerledes vending med fokus på lydighet og kontroll av tanker og autonomi i Preussen, Nazi-Tyskland og DDR i stedet for den anglo-amerikanske modernitetens besettelse av kontroll over kropp, seksualitet, begjær, nakenhet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure

Jeg legger ikke merke til om andre soler seg toppløs, med mindre vedkommende har store og/eller hengepupper. Jeg stemmer for at man beholder toppen på dersom man hører til den kategorien.

Jeg har selv små og faste, og de er ikke til sjenanse for andre, så jeg går toppløs hvor enn det måtte passe meg. Aldri hørt noen klage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Athleisure skrev:

Jeg legger ikke merke til om andre soler seg toppløs, med mindre vedkommende har store og/eller hengepupper. Jeg stemmer for at man beholder toppen på dersom man hører til den kategorien.

Jeg har selv små og faste, og de er ikke til sjenanse for andre, så jeg går toppløs hvor enn det måtte passe meg. Aldri hørt noen klage

Jeg stemmer for at vi ikke lager flere regler enn vi trenger og at folk får bestemme selv hva de vil ha på seg. Ingen skal ha rett til å bestemme over andre så hvis de føler seg støtt over at naboen har på seg for mye eller for lite så får de bare lære seg å leve med de. Og jeg tror faktisk at langt de fleste er såpass tolerante at de tåler at andre velger noe ganske forskjellig fra de selv. Jeg tror det er et lite mindretall som vil bestemme over andre og kle av eller på de.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Haha, ler meg i hjel av denne tråden. "Oppmerksomhetssyk" "Vulgært". Den eneste jeg kjenner som soler seg toppløs er min gamle mor på 70. Jeg kan love dere alle at hennes to vrengte skinnfiller ikke påkrever noe oppmerksomhet whatsoever.

Slapp av litt og hold fokuset på dere selv og la andre holde på med sitt. Det er da virkelig ikke erigerte kjønnsorgan vi snakker om her.

Anonymkode: de4be...5d7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke. Har blitt for "gammal" til å gi meg ende over ved synet av litt pupper i parken. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

HERREGUUUUD, det er 2017! Alt handler faktisk ikke om hva slags kroppsfasong man har, men om det er akseptabelt å være naken eller ikke offentlig 

Anonymkode: 6b947...b0a

2017 = akseptabelt... Gjør hva faen du vil! Lukk øynene da, hvis du syns det er så grusomt.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Driter i det. Folk får gjøre som de vil. Det plager ikke meg. 

Kvinne

31

Hetro

Anonymkode: 0a748...6dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er heterofil kvinne i 20-årene. Har vel nesten aldri sett noen sole seg toppløs i Norge, men ganske hyppig på ferie i utlandet. Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig. Det er helt normalt å ha pupper i grunn. 

Anonymkode: f5650...ca5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Majott skrev:

Jeg har også både fin kropp og fine bryster, men jeg soler meg ikke toppløs. Selv om det virker deilig for deg.

Greit. det er bare pupper, men det skal noe til å overbevise andre om det, ikke bare her i Norge, men også i "utlandet" . I utlandet er det ikke akseptert i mange land at man soler seg toppløs. Men selv om man gjør det i et land der det er tillatt, føler man seg både uglesett og SETT av mange. Du sier du klarte ikke å la være å kikke selv, når noen lå der toppløs. Da er du også endel av de som gjør det ekkelt å sole seg toppløs. For du gjorde vel ikke det selv?

Nei jeg gjorde ikke det selv. Men jeg hadde ikke synes det var ekkelt om noen kikket på meg i sidesynet liksom. Det jeg hadde hatt noe i mot var hvis noen skulle tenke ille om meg eller at det var oppmerksomhetsbehov eller slike ting. At de dømte meg. Derimot hvis noen bare kikket fordi de var nysgjerrig eller synes jeg var flott mener jeg det er opp til den enkelte å bestemme selv hva de kikker på. Folk kikker jo på hverandre enten man har på bikini, badedrakt eller kjole også. Er det ekkelt å ha på seg kjole hvis noen kikker litt på leggene dine? 

Hører at du sier det. Så får vel trekke til meg øynene. Men klarer du å argumentere for hvorfor det er ekkelt å sole seg toppløs hvis noen ser litt på deg? Er det like ekkelt om noen ser på deg når du har på deg en bikini? Hvorfor føler du deg så nærtagende at andres blikk (og da mener jeg absolutt ikke glaning) er sjenerende for deg? 

TS 

Anonymkode: 6b150...131

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Hurepoix skrev:

Mon tro hva kapitalismen har å gjøre med å gi kvinner en konstant følelse av at det er noe galt med kroppene og utseendet deres og at dette kan fikses ved å kjøpe x mengder produkter og tjenester? Hørt om feminisme, ditt fehode?

Joda, dette fehodet har hørt om feminisme og denne gamle feministen solte seg toppløs på 70 og 80-tallet. :) Hvorfor må du skrive så ufint.

(Dette under har jeg skrevet).

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På 70-tallet var det ganske vanlig å sole seg toppløs uten at noen reagerte noe særlig. Går vi baklengs inn i fremtiden?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...