Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Carrot skrev:

Nå er jeg ikke norsk, men kan underskrive på at primark ofte har vel så god kvalitet som andre merker. Og de som ikke handler et sted og bruker grunner som "etisk prinsipp" eller "kvalitet" er ofte snobber..

Nei, snobb er jeg ikke. Jeg har heller ikke finkjemmet alle Primarks i Storbritannia, men de jeg har vært innom har levert mye nylon og polyester. Det hæler jeg ikke å gå i dessverre. Det ser for øvrig ut til at det er nok kunder på Primark, så de overlever nok selv om jeg velger dem bort.

Men dette er vel strengt tatt avsporing - så jeg melder meg av her.

Anonymkode: b569a...f10

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Elseby13
Skrevet

1. Historiske bygg som Big Ben og Tower Brigde.

2. London Dungeon

3. Shopping på Oxford st.

Skrevet

Shopping

musical

Nye og spennende spisesteder

Skrevet

Så fint å høre om alle sine opplevelser. Noen av de har jeg besøkt/vært på, andre blir satt på listen til neste gang🙂

Det er virkelig en fin by🌸

AnonymBruker
Skrevet

1. spise indisk

2. kjøpe te

3. konsert og kafebesøk i St.Martin in the fields

Men jeg har vært i London ørten ganger og gjort alle "turisttingene", så jeg har kun disse som står på listen hver gang.

Anonymkode: 4ae59...9c3

Skrevet

Støtter alle andre forslag her, men har et lite tips i tillegg.
I sommer var vi med ungene til London og siden vi hadde et strålende vær hele uken ble det mye utetid.
Den ene dagen tok vi buss til Tower og gikk langs med Themsen (på South bank-siden) hele veien opp til London Eye. En utrolig fin spasertur gjennom masse koselige steder. Det var masse aktivitet på strandpromenaden, både gatekunstnere, dansere, kunstutstillinger, små konserter og annet moro. I tillegg har du matmarkedet ved London Bridge og aktivitetene rundt Tate modern og nasjonalteateret. En rusletur som absolutt anbefales.

• Liker 3
Skrevet

- En fortauskafè nær Oxford street, med et glass rosévin i ene handa, og kjærestens hånd i andre - å bare sitte der å observere folkelivet, DET er London i mine øyne 😊 

- Lunsj i Hyde park, Regent's park, St.james park, Kensington garden -   med ferske bakervarer og en flaske vin 

- Å bli tegnet av en gatekunstner 

Ellers:

Inn på Hamleys å leke! (:ninuskapus:

Skrekkkabinettet i Madame tussaud 

We will rock you (usikker på om den fortsatt spilles) 

Towe bridge og Big Ben på nattestid

The Dungeon house

Lion King

Phantom of the opera (liker ikke så veldig godt selve musikalen, men effektene..WOW!) 

Jeg elsker London! Når jeg blir gammel og pensjonist, skal jeg dra med meg pensjonistmannen min og kjøpe oss en liten leilighet der :P 

AnonymBruker
Skrevet

1. Madame Tussauds
2. Shopping: Selfridges&Co 
3. London Eye

Har vært i London 5 ganger :) 

Anonymkode: d8923...b74

• Liker 1
Skrevet (endret)

1. Museumsbesøk. Må alltid innom et nytt museum hver gang jeg er i London. I sommer besøkte vi Victoria & Albert Museum. Anbefales på det sterkeste, deres Pink Floyd-utstilling var fantastisk! Ellers vil jeg nevne følgende muséer som står øverst på min liste over favoritter: British Museum, London Transport Museum og Charles Dickens Museum. Jeg er ikke spesielt fan av de typiske attraksjonene som London Eye og Madame Tussaud's, de er noe jeg føler er veldig dyrt og gir ganske lite tilbake. Har dog besøkt begge flere ganger, senest i fjor. 

2. Teater/musikal. I år droppet vi dette siden vi uansett skulle på et teaterstykke på vår reise i Devon/Cornwall, men hvis jeg/vi kun besøker London må jeg få med meg enten et teaterstykke eller en musikal. I fjor var det The Book of Mormon, som forøvrig var helt fantastisk, i år var det The Play That Goes Wrong (som forøvrig var hysterisk morsomt) som var på turné i UK.

3. Shopping. Jeg elsker shopping, og jeg har alltid mine favorittbutikker jeg må besøke. Det blir gjerne til at man shopper over hele London - fra Oxford st til Camden. 

Ellers vil jeg nevne at noe av det jeg også liker godt å gjøre, hvis jeg reiser alene, er å sette meg på en bane eller buss og la den ta meg et tilfeldig sted. Det kan både være morsomt og spennende. Og jeg må få med meg afternoon tea, selvfølgelig! :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Yvonne skrev:

1. Museumsbesøk. Må alltid innom et nytt museum hver gang jeg er i London. I sommer besøkte vi Victoria & Albert Museum. Anbefales på det sterkeste, deres Pink Floyd-utstilling var fantastisk! Ellers vil jeg nevne følgende muséer som står øverst på min liste over favoritter: British Museum, London Transport Museum og Charles Dickens Museum. Jeg er ikke spesielt fan av de typiske attraksjonene som London Eye og Madame Tussaud's, de er noe jeg føler er veldig dyrt og gir ganske lite tilbake. Har dog besøkt begge flere ganger, senest i fjor. 

2. Teater/musikal. I år droppet vi dette siden vi uansett skulle på et teaterstykke på vår reise i Devon/Cornwall, men hvis jeg/vi kun besøker London må jeg få med meg enten et teaterstykke eller en musikal. I fjor var det The Book of Mormon, som forøvrig var helt fantastisk, i år var det The Play That Goes Wrong (som forøvrig var hysterisk morsomt) som var på turné i UK.

3. Shopping. Jeg elsker shopping, og jeg har alltid mine favorittbutikker jeg må besøke. Det blir gjerne til at man shopper over hele London - fra Oxford st til Camden. 

Ellers vil jeg nevne at noe av det jeg også liker godt å gjøre, hvis jeg reiser alene, er å sette meg på en bane eller buss og la den ta meg et tilfeldig sted. Det kan både være morsomt og spennende. Og jeg må få med meg afternoon tea, selvfølgelig! :)

Hei

Vil du anbefale å dra til London alene? Jeg lurer litt på det, men er usikker på hva jeg skal ta meg til mens jeg er der. Jeg er glad i museer og cafeer, men usikker på hvor å bo. Kanskje du har noen gode hotelltips? Artig at du setter deg på en vilkårlig buss eller bane og bare drar av sted. Kanksje noe jeg og kan gjøre?

Anonymkode: 230e7...a8d

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Vil du anbefale å dra til London alene? Jeg lurer litt på det, men er usikker på hva jeg skal ta meg til mens jeg er der. Jeg er glad i museer og cafeer, men usikker på hvor å bo. Kanskje du har noen gode hotelltips? Artig at du setter deg på en vilkårlig buss eller bane og bare drar av sted. Kanksje noe jeg og kan gjøre?

Anonymkode: 230e7...a8d

Ja, det kan man fint gjøre. :) Har selv vært i London alene ca 10 ganger og har storkost meg. Generelt sett har jeg pleid å bo i området rundt Bayswater (og Queensway), rett og slett pga kort avstand til det aller meste: tilgang til to t-banestopp, i tillegg til Hyde Park og en hel rekke busser. Har bodd flere ganger på Shaftesbury Hyde Park International (Baywater er rett over gata), og meget fornøyd med dette hotellet. Denne gangen prøvde vi ut noe nytt, Comfort Inn Hyde Park, og syntes hotellet var fint til å være trestjerners (vanligvis fortrekker jeg 4 stjerner eller bedre). Små rom, men det er som forventet i London. ;) Ellers var det heis, rent og pent på rommet, pent flislagt bad osv. 

Endret av Yvonne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- British museum

- natural history museum

- kew gardens/pub :fnise: klarte ikke bestemme meg og kommer litt an på årstiden så delt plass her.

Vanskelig å velge bare tre da, elsker også å spise indisk, Camden market, spise pizza Express :P haha.. foyles bokhandel i fem etasjer og :hjerter_rundt:

Anonymkode: 97d6d...5bc

AnonymBruker
Skrevet

Rusle med kamera om kvelden og ta bilder.

Pub

Bokbutikker

Anonymkode: 099ea...7fd

Skrevet

Når det gjelder å spise, bortsett fra at man selvsagt må få med seg "afternoon tea" og der er mange steder å velge i alt etter hva man ønsker seg, så anbefaler jeg for de som liker burger å prøve her: https://meatliquor.com/ 
Rått sted, veldig! Og ikke snu i døra - kvaliteten er virkelig "en høydare" vi har vært der hver gang vi er i London (som er en del siden vi drar en gang hvert år)

Frokost på The Sereal killer cafe i Camden om du liker frokostblanding og ungene spesielt vil digge det om man har barn da man kan "spise i sengen" - ikke kødd! (de har annet også altså) men så har Camden som sagt mye å by på :fnise:

Anbefaler også Tom`s Kitchen i Chelsea for middag https://www.tomskitchen.co.uk/ flott sted, litt utenom det "vanlige" og vi har fått veldig god mat og service der de gangene vi har vært der. Ellers er det etpar av "kjendisrestaurantene" som Jamie Oliver`s osv som er verdt å besøke men da må man bestille bord i goood tid :) og ikke alle er like "bra"

Brixton Village er også flott med tanke på matopplevelser, pizzaen på Franco Manca er å anbefale.

Gjest Overrasket
Skrevet

Handling i Marylebone

Lunch på Dishoom

National Gallery

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...