ajarRun Skrevet 1. august 2017 #61 Del Skrevet 1. august 2017 På 30.7.2017 den 2.51, Arabella skrev: Du har en feil i trådtittelen, TS. Du mener utleiere, tenker jeg. Tror TS mener "betale" isteden for "ha". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 1. august 2017 #62 Del Skrevet 1. august 2017 16 timer siden, Elena87 skrev: Depositumet er jo en gigantisk sum (hvertfall stortsett), som man må ut med itillegg til husleie når man skal flytte inn ett sted. Tror nok TS mener at de krever så store summer til leiligheter som ikke er så fine / ikke nyopppusset, og hva kan du ødelegge? Tapeten? Ripe opp gulvet? For 30 000? Jeg vet jo at det skal dekke om leietaker ikke betaler leia også, men 30 000 i depositum, hallo folk er syke! Jeg betaler ca 4000 i mnd på mitt huslån, klarer meg fint med vedlikehold, maling av hus osv. Det er verre å leie et sted hvor pengene (leia) går inn en konto og aldri kommer tilbake enn å kjøpe hus, betale en sum og kanskje verdien på huset går opp tilogmed om man skal selge. Hvis du leier til 10 000 i måneden og betaler depositum dekker depositumet KUN leie ved en eventuelt utkastelse. Hvis du ikke har tre måneder risikerer du å ikke få leie i tre månender og ikke få dekket noen skader. Skader på leiligheten må forsikres i tillegg (anbefaler alle som leier ut å gjøre dette). Hvis det gikk raskere å kaste folk ut ville depositumene kunne gått ned. 30 000 dekker vel ikke mer enn en dør eller et vindu... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #63 Del Skrevet 1. august 2017 Boligprisene i storbyer (da spesielt Oslo) er helt hinsides!! Jeg har ikke råd til å bo i Oslo. Eller hadde nok kanskje hatt råd til en knøttliten leilighet, men det frister ikke. En kompis fant en leilighet på 20 kvm i Oslo til 8000. Han fant ikke noe billigere. Det ligger et hus til leie på Finn til svimlende 30 000!! Hvem gidder å betale så mye? Ikke var det særlig fint heller Jeg er glad jeg bor i en by med helt greie boligpriser. Bor i en leilighet på 54 kvm og betaler 5000 hvor alt er inkludert rolig nabolag og trives godt. Anonymkode: ff3c5...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #64 Del Skrevet 4. august 2017 Man leier ikke ut for å drive veldedighet. Man skal tjene på det og sikre seg at boligen blir tatt godt vare på. Jo høyere depositum jo sikrere er det at leietaker behandler boligen pent. Mange har ikke mulighet til å kjøpe og er avhengig av å leie. Noen av disse får ikke lån av banken og må derfor være være glad for at noen faktisk leier dem en bolig. Vil du ikke betale prisen så finn et annet sted. Anonymkode: aefdd...45a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #65 Del Skrevet 4. august 2017 Nå skjønner jeg hvorfor denne tråden ligge runder vennskap og sosiale relasjoner, det er mange som tydeligvis tror at å leie ut bolig er en vennetjeneste... Når du leier så er det en forretningsforbindelse, du kjøper en tjeneste\vare. Når folk leier ut så er det fordi de ønsker å tjene penger, ikke fordi de synes synd på deg. Hvor mange lån huseier evt har, hvor mange boliger de leier ut er totalt irrelevant i forhold til deg og om det er synd i deg som må betale så mange penger eller ikke. Anonymkode: 651ca...eba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #66 Del Skrevet 4. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå skjønner jeg hvorfor denne tråden ligge runder vennskap og sosiale relasjoner, det er mange som tydeligvis tror at å leie ut bolig er en vennetjeneste... Når du leier så er det en forretningsforbindelse, du kjøper en tjeneste\vare. Når folk leier ut så er det fordi de ønsker å tjene penger, ikke fordi de synes synd på deg. Hvor mange lån huseier evt har, hvor mange boliger de leier ut er totalt irrelevant i forhold til deg og om det er synd i deg som må betale så mange penger eller ikke. Anonymkode: 651ca...eba Så sur da. Hvor stor det at folk mener det er en vennetjeneste? Heller ingen her som mener de skal synes synd på oss. Men det må da være lov å reagere og heve bryna mår noen vil ha svimlende mye for å leie ut boligen sin. Greit nok folk vil tjene penger på andre, men ærlig talt, noen skal ha så sinnsykt mye og noen boliger er skikkelig overpriset. Slike stive leilighetspriser holder jeg meg unna. Leiligheten er ikke verdt det. Anonymkode: ff3c5...d30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #67 Del Skrevet 4. august 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du ikke betale prisen så finn et annet sted. Anonymkode: aefdd...45a Det gjør de fleste og Anonymkode: ff3c5...d30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 4. august 2017 #68 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) I Tromsø er det helt sinnsykt. Når jeg studerte var jeg heldig og gikk bolig i studentskipnaden (søkte i februar året jeg skulle studere, og varm likevel en av de siste som fikk. 1600 i kø bak meg). De er prisene sinnsyke. En i klassen min leide gjesterommet i noen sitt hus til 5500. Ingen fasiliteter der og han fikk ikke bruke kjøkkenet deres og måtte kjøpe all mat ute. Gjester fikk han ikke ha. Sånne haier er det masse avi Tromsø.. Grunnen til krisa er at de satt opp antall studenter i byen fra 7000 stk til 10 000 i 2010 uten at noe var gjort med markedet først. Før den tid vare det enkelt å leie (har jeg hørt) Endret 4. august 2017 av Cyndaquil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #69 Del Skrevet 4. august 2017 På 1.8.2017 den 20.43, AnonymBruker skrev: Boligprisene i storbyer (da spesielt Oslo) er helt hinsides!! Jeg har ikke råd til å bo i Oslo. Eller hadde nok kanskje hatt råd til en knøttliten leilighet, men det frister ikke. En kompis fant en leilighet på 20 kvm i Oslo til 8000. Han fant ikke noe billigere. Det ligger et hus til leie på Finn til svimlende 30 000!! Hvem gidder å betale så mye? Ikke var det særlig fint heller Anonymkode: ff3c5...d30 Da jeg var nyutdannet, på slutten av 80-tallet, bealte jeg 4000 for en ettroms nær Sagene kirke i Oslo. Dette tilsvarer drøyt 8000 i dag, basert på konsumprisindeksen (og altså ikke boligprisindeksen, som er noen hakk verre - altså dagens pris ville vært langt høyere). Så det er neppe noe å klage over. Anonymkode: c50dc...655 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #70 Del Skrevet 4. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør de fleste og Anonymkode: ff3c5...d30 Sikkert. Men vi har aldri hatt problemer med å få leieboere selv om noen velger å finne noe annet. Anonymkode: aefdd...45a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 4. august 2017 #71 Del Skrevet 4. august 2017 Det er skyhøye priser fordi utleierne tar (naturlig nok) maksimalt av hva folk er villige til å betale. Det ville de fleste ha gjort. Det er f.eks. svært sjeldent jeg ser hus annonsert til en million under tilsvarende hus i samme område med begrunnelsen "at det er fælt at det skal være så dyrt". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perplexed Skrevet 4. august 2017 #72 Del Skrevet 4. august 2017 Pris på alt styres av hva folk er villig til å betale. Om man synes det er for dyrt må man bo et sted hvor færre er villig til å betale. Sånn har det alltid vært, og sånn kommer det alltid til å være. Å si ting som "Jeg synes det er FLAUT at folk lar andre betale huslånet sitt" er jo ganske komisk. Om du fikk velge selv om du ville tjene 150 kroner i timen eller 300 kroner i timen på samme jobb så hadde vel valget vært ganske lett? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #73 Del Skrevet 4. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert. Men vi har aldri hatt problemer med å få leieboere selv om noen velger å finne noe annet. Anonymkode: aefdd...45a Så fint for dere da 🙄 Anonymkode: 2ef24...cfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #74 Del Skrevet 4. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det er neppe noe å klage over. Anonymkode: c50dc...655 Klager ikke heller Anonymkode: ff3c5...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #75 Del Skrevet 4. august 2017 Husverten har også store utgifter vedr. huset/leiligheten dere bor i. Synes dere det er for dyrt, er det kun en ting å gjøre: Flytt! Anonymkode: b23d9...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå