Gå til innhold

Kokain vanlig nå eller??

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jøss... må man være gammel og kristen for å ikke mene at kola er vanlig ? :hoho:

Jeg er 19 år, OVERHODE ikke kristen, og har aldri sett kokain. Kjenner heller ingen som har prøvd det! Enten henger jeg med utrolig ukule og kjipe folk, eller så..tja.... kanskje det er VI som er kule ? :sjarmor:

Mulig det bare er meg som er litt snodig, men jeg har det minst like gøy edru som når jeg er dritings, og da vil jeg tro det samme gjelder med narkotika og! :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på. Har vært på noen nachspiel hvor det har blitt tilbudt, men det skjer ikke så ofte, så jeg vil ikke si at det er vanlig. Men det kommer vel an hvilke folk en omgås.

Gjest Anonymous
Skrevet

I min omgangskrets har jeg ikke opplevd at noen tar koka, eller egentlig noen annen form for rus enn alkohol. Jeg er student (27 år) og de jeg fester sammen med er stort sett i alderen mellom 20-35. Men kan hende det skjer selv om jeg ikke har fått det med meg. De som kjenner meg vet jeg klikker ille om jeg ser noen dope seg.

Skrevet

Jeg vet om flere som har prøvd, jeg har sett det ved selvsyn, men det har aldri fristet meg å prøve, og når jeg sier at jeg ikke befatter meg med folk som bruker, og at ingen i min omgangskrets bruker, så betyr det bare at jeg velger mine venner med omhu.

Skrevet

Trodde kokain var noe som gikk litt av moten etter første halvdel av 90tallet jeg. ... :roll: ....

• Liker 1
Skrevet
Trodde kokain var noe som gikk litt av moten etter første halvdel av 90tallet jeg. ... :roll: ....

Og nå er det tilbake for fullt.

At det er vanlig vil ikke si at dødsmange bruker det, men det er betrakteli flere enn for noen år tilbake.

Skrevet

Jeg vanket i et rimelig tungt miljø for et par år siden, og da var kola det som var mest populært, og det blir vel ikke mindre populært heller. Jeg har kjent folk som har solgt kola til høytstående mennesker som politi, advokater og politikere, så hvem som helst er brukere av det. Har også hørt at det er sinnsykt populært blandt studenter for tiden....

Jeg skjønner ikke at folk gidder å sløse bort pengene sine på noen timer med rus som i tillegg dreper litt av hodet. Been there done that.. Skulle ønske jeg visste for 3 år siden det jeg vet om dop i dag.

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk gidder å sløse bort pengene sine på noen timer med rus som i tillegg dreper litt av hodet. Been there done that.. Skulle ønske jeg visste for 3 år siden det jeg vet om dop i dag.

Og hva vet du om kola, da, siden du nevner at det dreper litt av hodet dit? Eller regner du med slimhinnene som en del av hodet?

Det verste med kokain er vel at den er veldig avhengighetsdannende. Abstinenser kan også føre til humørsvigninger og søvnproblemer.

Skrevet

Og hva vet du om kola, da, siden du nevner at det dreper litt av hodet dit? Eller regner du med slimhinnene som en del av hodet?

Det verste med kokain er vel at den er veldig avhengighetsdannende. Abstinenser kan også føre til humørsvigninger og søvnproblemer.

Hvis du leser en gang til så står det: Jeg skjønner ikke at folk gidder å sløse bort pengene sine på noen timer med rus som i tillegg dreper litt av hodet.

Jeg snakket om dop generelt.. Beklager hvis jeg uttrykte meg slik at du ikke forsto hva jeg mente.

Skrevet

Jeg har aldri prøvd kokain og det har heller ikke noen i mitt miljø, så vidt jeg vet. Men jeg vet godt at det er "vanlig", ikke minst i jet-set miljøet og blandt div. kreative. Har også inntrykk av at det er ganske akseptert der, siden mange tar kokain og eller lever et normalt liv.

Piglet

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har to "omgangskretser"

Jeg er 29 og verken kristen eller gammel sexy cat.

I omgangskretsen alder 20-32 uten barn og som bor i oslo er det mer "vanlig" på fester.

I omgangskresten alder 25-35 med barn er det overhode ikke vanlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å prøve noe slikt dritt. En ting

er at det belaster kroppen mentalt en annen er at

bruken sponser mennesker jeg ser på som

samfunnsødeleggende av verste sort.

Har bekjente som ikke har mine motforestillinger

og som godt tester både det en og det andre. Det er

påtagelig hvem som har den beste allmentilstanden,

ikke er småsyke titt og ofte osv.

Selv drikker jeg med glede (hva som helst unntatt

smuglersprit som man jo ikke vet hva inneholder og

ekte absinth), men aldri så jeg blir full. Det er jo ikke

det som er poenget.

Skrevet

Jeg vet ikke hva dere definere som gammel - men Cola er ikke helt uvanlig i min omgangskrets. Og der er alderspennet fra 35 til godt over 40....

Tror nok dette er mer knytta til sosial tilhørighet og partykultur enn alder...

vil også legge til at i tillegg til å være avhengighetsdannende og å kunne gi søvnproblemer. er kokain sterkt cardiotoxisk dvs at om man er disponert for hjertefeil kan stoffet utløse alvorlige rytmeforstyrrelser eller hjertestans. Sier seg selv når man vet hvordan pumpa går etter å ha snorta den slags...

Ambi

:smoke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet ikke, jeg er ikke 22, men det var ganske "vanlig" ja, på enkelte fester da jeg var i den alderen.

Blant annet blant "silkepunken".

Skrevet

Ja,jeg tror det er litt vanligere i Oslo og sånn. Har hørt om endel i klassen min som brukte det. I Trondheim, så er det ikke så vanlig tror jeg, ihvertfall har ikke jeg hørt om det. Jeg har aldri prøvd det, og kommer ikke til å gjøre det heller. Har prøvd amfetamin en del , og det får holde med det. Jeg vil ike ha et problem til, også er det vel dritt dyrt også...nei takke sier jeg, men for å si det da så tro r jeg ikke det er noe farligere å bruke kola en sjelden gang enn å drikke seg dritings hver helg....

Skrevet
Jeg er 26 og har som sagt aldri prøvd og kjenner heller ingen som har prøvd narkotika.

Hvordan kan du være så skråsikker i din sak?

Hvis dine bekjente vet at du er så imot narkotika, ville de jo aldri fortalt deg det hvis de hadde prøvd det...

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ikke slik da at det som egentlig ikke er helt bra vil noen prøve å normalisere ved å si at "alle gjør det" eller at det er helt vanlig.

Jeg tror ikke det er "vanlig", men at det i noen kretser brukes kokain.

Jeg har nok også vanket i ganske så kjedelige kretser siden jeg ikke har noe som helst erfaring med noen form for narkotika. Neida, jeg er ikke kristen, eldgammel eller plaget av annen form for puritisme, og det kan godt hende at noen av mine bekjente har prøvd uten å si noe til meg. Men hvis de ikke har sagt noe til meg så er det fordi at de selv ikke er fortrolig med det de har gjort for jeg er ikke kjent for å være fordømmende. Alle gjør sine egne valg.

Gjest the imp
Skrevet

Er man veldig i mot narkotika bare fordi man ikke har prøvd eller ikke har venner som har prøvd? Jeg har aldri prøvd narkotika, har ingen venner som har prøvd, men jeg har bekjente som røyker litt hasj på fest og som har prøvd både det ene og det andre. Hva folk gjør er helt opp til dem selv, det er ikke noe jeg har noe med. Men jeg forbeholder meg retten til å velge mine nærmeste venner og kjæreste blant folk som ikke bruker noe.

Gjest TomKrus
Skrevet
Men jeg forbeholder meg retten til å velge mine nærmeste venner og kjæreste blant folk som ikke bruker noe.

Så det er det første kriteriet i valg av venner?

Skrevet

Jeg tviler meget sterkt på at de ville hatt noe problem med å fortelle meg at de har brukt/bruker narkotika. Jeg tror dessuten jeg kjenner mine venner bedre enn du gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...