AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #21 Del Skrevet 29. juli 2017 8 minutter siden, BeautyBox skrev: Nei, det spiller ingen rolle hva som er vanlig og ikke, eller hva du er vant med. Skurrer ikke mer for det Vanskelig for deg å akseptere at noen ikke er enig med deg hva? Sliter du med å få boliglån siden du må fortelle deg selv at det er helt vanlig å leie? Anonymkode: f64d7...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #22 Del Skrevet 29. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vanskelig for deg å akseptere at noen ikke er enig med deg hva? Sliter du med å få boliglån siden du må fortelle deg selv at det er helt vanlig å leie? Anonymkode: f64d7...b03 Det er helt vanlig å leie.. Anonymkode: 146ca...57f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #23 Del Skrevet 29. juli 2017 Vi har to hunder, eneste slitasjen vi har hatt er noen kloremerker fra den store hunden har falt i trappen (den veier 60 kg). Det fikset seg enkelt med akryl. Allergener skal være borte etter 3 mnd (alle). Selv er jeg da allergisk mot hunder og bor med to stk, har også passet dyr i alle år tross allergi. Har inntrykk av at de fleste får psykosomatiske plager fordi de forventer det/er redd hunder. Veldig få som faktisk er SÅ allergisk at det er et problem å flytte ut etter en skikkelig utvask der man går over vegger og innsider av skap, under seng etc. Anonymkode: b35e7...d14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 29. juli 2017 #24 Del Skrevet 29. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig for deg å akseptere at noen ikke er enig med deg hva? Sliter du med å få boliglån siden du må fortelle deg selv at det er helt vanlig å leie? Anonymkode: f64d7...b03 Det var jo du som ikke ville akseptere at jeg skrev at det ikke skurrer. Jeg eier bolig selv 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 29. juli 2017 #25 Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) 27 minutter siden, BeautyBox skrev: Det er faktisk bare i Norge at det er vanlig å eie bolig selv. Ellers sørover i Europa er det vanligere å leie da det er det som blir ansett som mest økonomisk, selv om man har ordnet økonomi osv. Så det er kanskje ikke så sært som mange tror. I Norge har vi hatt skatteregler som er lagt opp til at folk skal eie egen bolig. De som ikke kjøper egen bolig mister jo de skattefordelene som er rimelig store. I mange land nedover i Europa så er det omvendt. Der har man regler som favoriserer leietakere. Er en del land hvor staten regulerer hva man kan ta i husleie samt at det offentlige eier mange leiligheter som de leier ut til en rimelig penge. Endret 29. juli 2017 av AnonymSjiraff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 29. juli 2017 #26 Del Skrevet 29. juli 2017 1 minutt siden, AnonymSjiraff skrev: I Norge har vi hatt skatteregler som er lagt opp til at folk skal eie egen bolig. De som ikke kjøper egen bolig mister jo de skattefordelene som er rimelig store. I mange land nedover i Europa så er det omvendt. Der har man regler som favoriserer leietakere. Er en del land hvor staten regulerer hva man kan ta i husleie samt at det offentlige eier mange boliger som de leier ut til en rimelig penge. Mulig at du har rett. Likevel kan det være andre grunner til at noen foretrekker å leie fremfor å eie i Norge, som nevnt tidligere her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #27 Del Skrevet 30. juli 2017 Sitat Voksne mennesker med stabile jobber og ordnet økonomi som leier? Det skurrer veldig Virkelig? En kompis fikk seg jobb i en by 7 timer fra der han bor, og måtte leie til han fant en leilighet han ville kjøpe. Vennepar det ble slutt mellom solgte huset sitt, og leier til de finner noe å kjøpe. Synes ikke det er så veldig merkelig egentlig. Som nevnt tidligere er det også noen som leier når de har større prosjekter på jobb, eller vikariat o.l, ofte leier de ut sin egen bolig til de skal flytte hjem igjen. Skader på leilighet + allergener er bare en unnskyldning fra vanskelige utleiere, de er ofte sånne som sier man ikke får ha overnattingsbesøk eller blir sur om du setter en krukke med blomster utafor døra di om sommeren. Depositum dekker skader, om skadene kommer fra dyr, fest, barn, klumsete leietaker e.l spiller ingen rolle, utleiere som er redd for skader får heller sette depositumet høyere. Anonymkode: d82b5...cb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 30. juli 2017 #28 Del Skrevet 30. juli 2017 Jeg ville ha spurt om alder og rase på hunden. Hvis den er noen år og rolig rase hadde det vært helt greit. Jeg har en kastrert hann på 7 år, den ligger bare og sover. Ei venninne har en boxer på 1 år og den er et mareritt! Løper rundt, skraper opp parketten, gnager på hjørner. Ellers mener jeg at det høres ut som perfekte leieboere - godt voksne, gode skussmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #29 Del Skrevet 30. juli 2017 TS her. Takk for respons. Årsaken til at se leier har ikke noe med min problemstilling å gjøre all den tid vi har felles gode venner og de er bekjente av oss. Hadde det vært fremmede så kunne det vært en årsak til å stusse. Jeg har ikke dyr selv så jeg vet ikke hvor mye dyr sliter, derfor spørsmålet. Hunden er av en mellomstor, rolig hund. Jeg vet ikke alder, men det er lenge siden den var valp. Leiligheten har flis og laminat på alle gulv, så da tror jeg at jeg skal leie til dem, uten noen økning i depositum. Anonymkode: 5ae7c...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #30 Del Skrevet 30. juli 2017 Tenker at det største problemet er fremtidige leietakerens allergi. På lik linje med at jeg aldri ville leid ut til noen som røyker inne, så ville jeg ikke leid yt til noen med dyr. Noen er veldig allergiske og jeg har litt sånn 'folk før fe'-holdning Anonymkode: 6d746...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #31 Del Skrevet 31. juli 2017 Etter å ha hatt hund og katt selv, og deretter opppussing. ..så aldri i verden leie ut til folk med dyr. Trappen ble slitt, det blir alltid et eller annet merke på vegg eller noe med katt. Parkett ødelagt og skiftet.... Anonymkode: de46b...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå