Gå til innhold

Kan jeg sette skattetrekket mitt til 0%?


ajarRun

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Trodde ikke skattetaten tenkte så mye gjennom det.

900 000 er bare 3 600 000 i kredittkort feks. Ikke helt umulig.

Halvet året har jo gått, og jeg har jo betalt mye skatt det siste halvet året. Så det vil jo bare være et halvt års skatt.

"Bare" 3,6 mill i kredittkort? Håper da virkelig ikke noen har fem ganger årsinntekt i kredittkortgjeld. Da er vel luksusfellen neste... Tror du skal være glad du ikke får satt skatten din til 0 jeg, hadde bare skapt et jævlig problem neste år... 

Anonymkode: 87a83...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Bare" 3,6 mill i kredittkort? Håper da virkelig ikke noen har fem ganger årsinntekt i kredittkortgjeld. Da er vel luksusfellen neste... Tror du skal være glad du ikke får satt skatten din til 0 jeg, hadde bare skapt et jævlig problem neste år... 

Anonymkode: 87a83...8b5

Tallene er selvsagt fiktive for å slippe unna forskuddsskatt. Baksmell er mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Tallene er selvsagt fiktive for å slippe unna forskuddsskatt. Baksmell er mye bedre.

Ja, noen tusen i baksmell er sikkert greit det, hvis du har råd til å betale baksmellen før det det påløper renter til neste år. Men et halvt års skatt høres ikke særlig smart ut.. 

Anonymkode: 87a83...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, noen tusen i baksmell er sikkert greit det, hvis du har råd til å betale baksmellen før det det påløper renter til neste år. Men et halvt års skatt høres ikke særlig smart ut.. 

Anonymkode: 87a83...8b5

Hvis jeg fikk satt skattesatsen til 0 så ville det jo gått fint. Man betaler jo bare sånn 1/3 skatt. Så da trenger jeg bare jobbe dobbelt i måneden baksmellen forfaller. Å jobbe 320% i en måned må jo være mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amativeReflection skrev:

Hvis jeg fikk satt skattesatsen til 0 så ville det jo gått fint. Man betaler jo bare sånn 1/3 skatt. Så da trenger jeg bare jobbe dobbelt i måneden baksmellen forfaller. Å jobbe 320% i en måned må jo være mulig?

 

Endret av Anette.94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette.94 skrev:

Jobber man 320% i en måned tilsvarer det 16 timer dagen i 30 dager med utgangspunkt i en normal arbeidsuke. Sikkert mulig om du er selvstendig næringsdrivende, men skal jo godt gjøres...

Normal arbeidsuke for trafikklærer er 42 undervisningstimer. Dette utgjør 31.5 timer. 320% blir da 14.4 timer per dag, som ikke er en unormal arbeidsdag for meg. Dessuten kan jeg ofte jobbe dobbelt (ha en oppkjøring mens jeg underviser en annen elev, eventuelt to oppkjøringer samtidig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...