Gjest Litjmæ Skrevet 10. januar 2005 #1 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg hadde egentlig ikke tenkt å poste noe nå, siden jeg er fullt klar over at det går an både å google og "søke her på KG" og finne ut en del (jada, har prøvd begge deler), men jeg synes nå likevel at det er best med tips fra alle de supre brukerne her jeg da! Sååå... jeg skal altså til London for første gang! Har ikke rukket å planlegge så kjempemye, men shopping er så klart et must og da forstår jeg at Oxford Street er "the place to go"? Er det lett å finne fram? Hva med sightseeing, drar man med en sånn stor rød buss og får med seg det som er? Eller trenger man ikke det? Jeg vurderer kanskje å booke rom på Regent Palace Hotel ved Picadelli Circus, noen som har bodd der? Er det ok? Eller har dere andre sentrale forslag som er BILLIG? Alle tips til ting å gjøre, handle, se mottas med takk. Og hurra! Jeg skal til London! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 10. januar 2005 #2 Del Skrevet 10. januar 2005 Skaff deg et kart. Oxford Street er veldig lett å finne, og der har de det meste, men det er nokså upersonlig. Jeg synes Covent Garden er hyggeligere. Sightseeingbuss har jeg aldri tatt. Kjøp heller et dagskort som gjelder både buss og undergrunn, og ta vanlige rutebusser. Igjen - skaff deg et kart. Jeg bodde på Regent Palace for 20 (!) år siden, da var det ok, men i det siste har jeg hørt at det er nokså skittent og forfallent. Sist jeg var i London bodde jeg på Marble Arch Inn, det var et koselig lite hotell, eller egentlig Bed & Breakfast, for det var ingen spisesal. Frokosten kom i en kurv utenfor døren hver morgen. Men beliggenheten var super, og de som jobbet der var hyggelige. Bare husk at alle rimelige London-hoteller har knøttsmå rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 10. januar 2005 #3 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei Allium! Takk for gode tips! Kart må ha, tenker jeg kjøper en lonely planet eller lignende jeg, bare for å ha "oversikten" Tar gjerne i mot masse flere erfaringer og tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #4 Del Skrevet 10. januar 2005 London Eye er stengt for tida, berre til informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 10. januar 2005 #5 Del Skrevet 10. januar 2005 Oki, hadde ikke tenkt å dra med den uansett faktisk så det er ikke så farlig. Hvorfor er den stengt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 10. januar 2005 #6 Del Skrevet 10. januar 2005 Madame Tussaud! Eller London Dungeon! Eller begge... Heftige saker.... http://www.dinlondonguide.no/dungeon2.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 10. januar 2005 #7 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg synes Regent Street er mye bedre enn Oxford street, men det ligger jo samme sted, så da kan du kanskje klare begge. Dette skrev jeg i en anden tråd om shopping i London: Zara ligger ihvertfall på Regent Street. Ligger River Island der også, montro? Ihvertfall mange bra butikker der, og der hvor jeg stort sett handler når jeg er i London: http://www.regentstreetonline.com På Regent Street er det også to bra departments stores med spennden og (kanskje) nye produker. Liberty: http://www.liberty.co.uk/explore/beauty.asp og House of Fraser: www.houseoffraser.co.uk/stores/departments.asp?id=501&aid=60&did=49 Og Boots er jo en klassiker, og Body Shop er mye billigere enn i Norge. Det er også to Sephora butikker i London: http://www.sephora.com/help/storeControlle...and&city=London Har aldri vært i dem, men elsker Sephora f.eks. i Paris. Piglet i.i. Tråden: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ighlight=london Andre ting og gjøre i London: Spise deilig sandwich og brownies på Pret a manger ( www.pret.com ), tusle rundt i Soho, besøke en av Londons mange parker (1/3 av London består av grønne områder), spise nudler på Wagamama ( www.wagamama.com ) eller sushi på Yo! Sushi ( www.yosushi.com ). Besøke matbutikken i toppen av Harvey Nichols og se på alle de fine innpakningene.(Eks: http://www.harveynichols.com/output/Page85.asp ) Kan kombimeres med Yo! som har en resturant i toppen også... Hmmm, ikke så mye tradisjonel sigh-seeing her. Det har jeg sjeldent tid til, jeg liker bare og gå rundt og suge inn stemningen. Men et marked kan være bra og få med. Og Natural History Museum. Og Tate. Og... Piglet PS Synes ikke Madam T. er verd og stå (og GÅ!) i kø for, men det er bare meg. Ville priortert noe annet, som f.eks. teater/muscial. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 10. januar 2005 #8 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg skal til London om ei uke, så jeg kan godt tipse deg når vi kommer tilbake! Jeg gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #9 Del Skrevet 11. januar 2005 oxford street må til men det er dyrt! fine og billige klær kan kjøpes på TopShop og miss selfridge (skrev jeg det rett?). Husker ikke hvilken del av byen det lå i, men det er bare å høre rundt. ellers, camden market er verdt et besøk- masse folk og alt mulige rariteter. jeg bodde på en plass som het the Generator (billig og langt fra fancy). tror du kan få rom med alt fra 2 til 16 senger. og alle rommene har køysenger noe som kanskje ikke er så pop om du skal på kjærlighetsferie. internett siden er: http://www.the-generator.co.uk/london/newh...atorlondon.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 11. januar 2005 #10 Del Skrevet 11. januar 2005 Takk for tips jenter, tar gjerne i mot flere og jeg, gleder meg assa :oops: Men jeg tror kanskje ikke det blir sånn kollektiv-boing på oss nei :oops: Noen som har flere tips på bosted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #11 Del Skrevet 11. januar 2005 kan jeg slenge meg på et spørsmål? hva heter de populære parfymeriene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 11. januar 2005 #12 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg må få lov å nevne hotellet jeg bodde på sist jeg var i London. Det er ikke billig i norsk målestokk, vi betalte rett under tusenlappen per natt for dobbeltrom, men servicen er upåklagelig, standarden er fantastisk, og jeg kommer til å dra tilbake mange, mange ganger. Hotellet er femstjerners, og for den type standard må man vanligvis betale det mangedobbelte i London. Frokost er inkludert, det samme med adgang til basseng. Gåavstand til Oxford street. http://www.grangehotels.com/holborn/holborn.htm Grange kjeden har også andre hoteller de har veldig gode helgepriser på, og Holborn er vel et av de dyreste alternativene, så man kan få det billigere enn det jeg gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 12. januar 2005 #13 Del Skrevet 12. januar 2005 Selv elsker jeg Camden. Det er så mye å se i London at man kan bli helt tussete. Selv har jeg vært der mange ganger (to ganger i løpet av 2004), så å si akkurat hva som man skal se kan bli vanskelig. Kommer jo veldig ann på hva man liker og sånn. Selv bor jeg privat når jeg er i London. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 12. januar 2005 #14 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg vurderer kanskje å booke rom på Regent Palace Hotel ved Picadelli Circus, noen som har bodd der? Er det ok? Eller har dere andre sentrale forslag som er BILLIG? er temmelig sikker på at dette er det samme hotellet som typen min bodde på når han var i london for et par måneder siden. han var i hvertfall skuffet, var dårlig standard. og ikke bad på rommet. er så lenge siden jeg var der selv at jeg desverre ikke har noen tips ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 12. januar 2005 #15 Del Skrevet 12. januar 2005 er temmelig sikker på at dette er det samme hotellet som typen min bodde på når han var i london for et par måneder siden. han var i hvertfall skuffet' date=' var dårlig standard. og ikke bad på rommet. er så lenge siden jeg var der selv at jeg desverre ikke har noen tips ellers.[/quote'] Jeg er innforstått med at det er lav standard og fellesbad, det gjør ikke så mye synes jeg, for vi skal jo bare sove der noen timer. Men har du lyst til å høre med typen din om det var det hotellet? For hvis det er direkte skittent og ekkelt så finner jeg meg heller noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 12. januar 2005 #16 Del Skrevet 12. januar 2005 hørte med han jeg.. og han sa at det ikke var skittent eller ekkelt! han var bare ikke klar over at det var så dårlig standard før han dro, så ble skuffa. men han sa det var helt ok som et sted å sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 13. januar 2005 #17 Del Skrevet 13. januar 2005 Takk for hjelpen! Da får jeg se hva det blir til... :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå