Gå til innhold

Heldekkende plagg, nei til Islam

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, RoH skrev:

... Men greit å kjenne til opprinnelsen og årsaken.   

Det er jeg enig i. Dessverre er ikke Hege Stordalen og (kristenekstreme) danske aviser gode nok kilder for meg. Som nevnt finner jeg ingen troverdige og uavhengige kilder (på hverken engelsk, tysk eller fransk) som kan bekrefte påstanden din. 

Da anser jeg påstanden din som nettopp det, en påstand. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 29.7.2017 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert hele spekteret fra de som blir tvunget/presset til de som gjør det helt frivillig. Det er et langt større problem med småjenter som blir tvunget til å bruke bikinitopper. Der er det i hvertfall ingen frivillighet. I dag ser du nesten ingen småjenter som er toppløse og ingen femåringer som leker nakne på stranda. Der har det skjedd en seksualisering av småbarn i løpet av kort tid som er langt mer omfattende og lammende enn hijab- og nikabbruken noen gang kommer til å  bli i Norge. 

Anonymkode: d6417...8fe

Hvilke småjenter blir tvunget til å bruke bikinitopper?!?

Vi hadde faktisk barnebikinier på 80-tallet også. Vi syntes det var stor stas å bruke bikini lenge før puberteren. Så barnebikinier er ikke noe nytt, men å tenke på det som seksualisering av barn er nytt.

På 29.7.2017 den 15.13, RoH skrev:

Viste ikke at burka var et religiøst plagg. Trodde det var et rent politisk plagg jeg. Burkaen ble forbudt i Afghanistan på tidlig på 1900 tallet nettopp fordi det ble regnet som et politisk undertrykkende plagg og ikke en del av islam.  

Det har jeg aldri hørt. Burka var vel opprinnelig mer et kulturelt plagg enn et politisk. Men burkaen ble jo påbudt under Taliban.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Thyra skrev:

Vi hadde faktisk barnebikinier på 80-tallet også. Vi syntes det var stor stas å bruke bikini lenge før puberteren. Så barnebikinier er ikke noe nytt, men å tenke på det som seksualisering av barn er nytt.

Det har jeg aldri hørt. Burka var vel opprinnelig mer et kulturelt plagg enn et politisk. Men burkaen ble jo påbudt under Taliban.

Jeg har ikke hørt om småjenter som blir tvunget til å bruke bikinitopp. Men hva gjør man med "frivillighets-argumentet" dersom småjentene vil ha på seg "voksenklær" som bikinitopp og stringtruser kontra småjenter som sier de vil ha på seg hijab og slør?

Skal vi la barna gå med alle typer klær så lenge det er frivillig? Hva med korte topper som går rett over navlen, som var mote for tenåringer for 10 år siden og som småjentene tok etter?

Anonymkode: 5f9cb...c91

Skrevet
5 timer siden, Grylet skrev:

Det er jeg enig i. Dessverre er ikke Hege Stordalen og (kristenekstreme) danske aviser gode nok kilder for meg. Som nevnt finner jeg ingen troverdige og uavhengige kilder (på hverken engelsk, tysk eller fransk) som kan bekrefte påstanden din. 

Da anser jeg påstanden din som nettopp det, en påstand. 

Det er helt greit for meg. At du stiller vitenskaplige krav til en hypotese og avviser påstanden når kilden ikke holder mål er noe jeg fint lever med. Jeg f.eks. tviler sterkt på at amerikanerne har landet og tatt av fra månen. De bevisene som er lagt frem er sterkt partiske.  

Skrevet (endret)
5 timer siden, Thyra skrev:

Kulturelt eller politisk, Dette henger vel ekstremt tett sammen?  I følge det jeg lærte på skolen var politikk den aktivitet som går ut på å styre eller lede samfunnet, mens kulturen er en direkte konsekvens av denne villede politikken. At vi mennesker ønsker å bli som våre forbildene er ikke mer enn forventet, se på hipstere f.eks., halve Grynneløkka ser jo ut som mullaer på kaffeltateekspidisjon. Det som kanskje er betenkelig er at kultur innføres med tvang. Her synes jeg burka er en negativ greie som går på at kvinner skal totalt fjerne sin seksualitet, og når dette er en villet utvikling fra "eliten" er det vel en politisk greie allikevel? Men kultur eller politikk innført ved tvang kan jo også være positivt som ved f.eks. røykeloven. 

Endret av RoH
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Thyra skrev:

Hvor mange prepubertale toppløse jenter ser du på strendene? Mener du at det er fullstendig tilfeldig at en så høy andel av disse jentene har dekket til de ikke-eksisterende brystene? Og du mener at dette er helt naturlig og at de ikke har blitt utsatt for press på noen som helst måte?

Hva med at man nærmest ikke lenger ser kvinner uten bh under klærne lenger, er det også helt tilfeldig og ikke påvirket av noe slags ytre press?

AnonymBruker
Skrevet
På Friday, July 28, 2017 den 11.53, paragone skrev:

Jeg vet ikke hva som er skumlest, Max Mekker eller burka...

Måtte vært hufsa

Anonymkode: 1c811...ba6

Gjest paragone
Skrevet (endret)

eargsd

Endret av paragone
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange prepubertale toppløse jenter ser du på strendene? Mener du at det er fullstendig tilfeldig at en så høy andel av disse jentene har dekket til de ikke-eksisterende brystene? Og du mener at dette er helt naturlig og at de ikke har blitt utsatt for press på noen som helst måte?

Hva med at man nærmest ikke lenger ser kvinner uten bh under klærne lenger, er det også helt tilfeldig og ikke påvirket av noe slags ytre press?

De ser hva moren deres bruker og hva andre småjenter bruker og får lyst på det samme. De aller minste går i det foreldrene kler på dem. De fleste blir påvirket av mote og hva som er vanlig. Men det er forskjell på påvirkning og tvang. Det er ikke slik at småjenter som helst vil gå uten bikinitopp blir tvunget til å gå med. Men enkelte småjenter blir faktisk tvunget på hijab.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Thyra skrev:

De ser hva moren deres bruker og hva andre småjenter bruker og får lyst på det samme. De aller minste går i det foreldrene kler på dem. De fleste blir påvirket av mote og hva som er vanlig. Men det er forskjell på påvirkning og tvang. Det er ikke slik at småjenter som helst vil gå uten bikinitopp blir tvunget til å gå med. Men enkelte småjenter blir faktisk tvunget på hijab.

Hvis det virkelig var frivillig så ville ikke tilnærmet 100% av alle prepubertale jenter mellom fem og syv være tildekket oventil.

AnonymBruker
Skrevet
På 29.7.2017 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke enig i Sylvi Listhaug.  Norge er jo et fritt land og man kan velge å gå i det de vil. 
+ man har religionsfrihet så HVORFOR skal Sylvi Listhaug forby barnehijab... 

+ Mange som bruker hijab/burka gjør det ikke for politiske greier. De gjør det pga religionen deres. 

Anonymkode: df7b3...0e8

Hvorfor skal BARN måtte ta stilling til religion i det hele tatt?

Forby religioner og religiøse plagg. Det skaper bare så mye skjit.

Anonymkode: 941e2...73a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det virkelig var frivillig så ville ikke tilnærmet 100% av alle prepubertale jenter mellom fem og syv være tildekket oventil.

Jeg brukte ihvertfall bikinioverdel da jeg var 6-7 år, fullstendig frivillig. Hvem er det du mener tvinger småjentene til å bruke bikinitoop?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal BARN måtte ta stilling til religion i det hele tatt?

Forby religioner og religiøse plagg. Det skaper bare så mye skjit.

Anonymkode: 941e2...73a

Å forby religioner er i strid med menneskerettighetene. Flesteparten av verdens innbyggere bekjenner seg til en eller annen religion. Og man kan ikke lovregulere folks tanker og tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...