Gå til innhold

Privat forsikring - Død, ufør osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tegner ny livsforsikring og etter å ha fylt ut alle skjemaer nekter de å tegne ufør forsikring på grunn av et MR bilde jeg hadde for 1 år siden for en kroppsdel.  De sier at problemer med denne ofter fører til ufør seinere når jeg blir eldre og hvis jeg da blir ufør for dette  nekter de å betale ut for det da.  Det jeg lurer på - er dette lovlig? 

Anonymkode: 565d6...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magnifiq

Selvsagt er det lovlig. Hvorfor skulle det ikke det?  De kan nekte å forsikre deg om de vil de.

 

jeg fikk fratrekk på om jeg noen gang skulle bli ufør pga sentebetennelse i hendene, siden jeg slet med det da jeg var ungdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhør deg med forskjellige forsikringsselskaper, ulikt hva de legger vekt på. De innhenter også informasjon fra fastlege i slike tilfeller så ta en prat med legen din og.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskaper kan ha litt ulike kriterier, men det høres merkelig ut at de bare avviser deg på grunn av et bilde, dersom det ikke faktisk var noe galt. Uansett så er det flere som tilbyr uføreforsikring med unntak for sykdommer/tilstander man allerede har mot et tilsvarende fradrag i premien, så at de avviser deg helt er fortsatt litt merkelig. Jeg ville hørt med noen andre. 

Anonymkode: 5f638...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tegner ny livsforsikring og etter å ha fylt ut alle skjemaer nekter de å tegne ufør forsikring på grunn av et MR bilde jeg hadde for 1 år siden for en kroppsdel.  De sier at problemer med denne ofter fører til ufør seinere når jeg blir eldre og hvis jeg da blir ufør for dette  nekter de å betale ut for det da.  Det jeg lurer på - er dette lovlig? 

Anonymkode: 565d6...116

Selvsagt er det lovlig. Forsikringsselskapene forsikrer aldri folk for lidelser, sykdommer eller plager de allerede har eller har hatt på forsikringstidspunktet. Det ville jo være å skyte seg selv i foten. Det er alltid risiko for at en sykdom kunden har hatt eller har, kan blusse opp igjen eller bli verre, og dermed utløse krav om utbetaling.

Det er bare fornuftig firmapolitikk de driver. Alle forsikringsselskaper gjør dette.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Million skrev:

Selvsagt er det lovlig. Forsikringsselskapene forsikrer aldri folk for lidelser, sykdommer eller plager de allerede har eller har hatt på forsikringstidspunktet. Det ville jo være å skyte seg selv i foten. Det er alltid risiko for at en sykdom kunden har hatt eller har, kan blusse opp igjen eller bli verre, og dermed utløse krav om utbetaling.

Det er bare fornuftig firmapolitikk de driver. Alle forsikringsselskaper gjør dette.

 

Jepp, man forsikrer ikke hus som står i brann, et enkelt prinsipp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er nok fortsatt i karanteneperioden, tror alle har som vilkår at man ikke skal ha vært hos legen for noe potensielt kronisk de siste ca. 5 årene. Når du har vært symptomfri i disse karanteneårene bør du greie å få forsikring som i det minste dekker sykdommer urelatert til det du sleit med før, om ikke full dekning. Så prøv å holde deg frisk og sunn og søk igjen senere.

Anonymkode: 7fc1d...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, July 27, 2017 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Tegner ny livsforsikring og etter å ha fylt ut alle skjemaer nekter de å tegne ufør forsikring på grunn av et MR bilde jeg hadde for 1 år siden for en kroppsdel.  De sier at problemer med denne ofter fører til ufør seinere når jeg blir eldre og hvis jeg da blir ufør for dette  nekter de å betale ut for det da.  Det jeg lurer på - er dette lovlig? 

Anonymkode: 565d6...116

Helt vanlig og lovlig.  Det du her kan se ut til å ha gjort dumt i, er "tegner ny livsforsikring", hadde du en gammel så burde du latt den løpe, og tatt opp kampen dersom du skulle bli ufør. 

Anonymkode: 3ce8d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...