Gå til innhold

Skottland

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal ordne til en overraskelsesferei til mine

foreldre til Skottland. Ser for meg at de ligger på hotell og får med seg litt aktiviteter som fjellturer, fisking, whiskysmaking, evt en busstur.

Men hvor i all verden skal jeg begynne?! Tar i mot alle tips og erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner å bli noen år siden jeg var i Skottland, men mener å huske at Inverness var en koselig "liten" by. Der er det også mulig å ta en buss (og båt-)tur til Loch Ness og se etter "Nessie".

Drar man til Fort Williams er man ikke så langt fra Ben Nevis (Storbritannias høyeste fjell). Vet jo ikke hvor spreke dine foreldre er, men tror vi brukte ca. 5-6 timer på turen opp og ned igjen. Er fin vei hele veien til topps. Bred,fin sti etter norske forhold, men det kan være litt skummelt på toppen dersom tåka kommer sigende.

Liker de byferie, så er det vanskelig å komme utenom Edinburgh.

Whiskydestillerier som har åpent for besøkenden har jeg følelsen av finnes over "hele" Skottland, så det skal godt gjøres om de ikke kommer et sted der det er ett i nærheten.

Kan forøvrig anbefale en tur til Isle of Skye, selv om det ikke passer helt inn i din beskrivelse av hvordan du ønsker å legge opp turen. Åpne vidder, bratte fjellsider og her og der en "standing stone". Helt fantastisk natur.

Hvis du vil ha mer håndfaste råd kan du kontakte det skotske turistkontoret i London. Da vi planla tur kontaktet vi dem og fikk tilsend en bra pakke med brosjyrer, togtabeller og annen informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...