NumberSix Skrevet 2. august 2017 #41 Del Skrevet 2. august 2017 Men i alle dager da, kjøre seks mil kun for å unngå å handle i lokalbutikken når du ikke en gang har sagt fra til eier at deres måte å håndtere kunder på er dårlig! Jeg blir matt over tafattheten her. Si nå for svingende i fra om dette, i stedet for å gå rundt og irritere deg og bruke masse unødvendig tid på å kjøre landet rundt etter blomkål. Uten tilbakemeldinger forbedrer de seg ikke, og fortsetter de sånn selv etter tilbakemelding, ja da kan butikkinnehaver bare ha det så godt. Men første skritt må være å ta det opp med butikken, enten si fra der, ta en telefon eller send en mail. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 2. august 2017 #42 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) 7 minutter siden, NumberSix skrev: Men i alle dager da, kjøre seks mil kun for å unngå å handle i lokalbutikken når du ikke en gang har sagt fra til eier at deres måte å håndtere kunder på er dårlig! Jeg blir matt over tafattheten her. Si nå for svingende i fra om dette, i stedet for å gå rundt og irritere deg og bruke masse unødvendig tid på å kjøre landet rundt etter blomkål. Uten tilbakemeldinger forbedrer de seg ikke, og fortsetter de sånn selv etter tilbakemelding, ja da kan butikkinnehaver bare ha det så godt. Men første skritt må være å ta det opp med butikken, enten si fra der, ta en telefon eller send en mail. Enig, selv om jeg bare har møtt hyggelige ansatte, for det meste. Men ett unntak, europris på et sted der de ansatte ikke engang visste at de var på jobb selv om de kom ut fra lageret i jobbklær. De visste ikke hvor tingene var, og hun ene kunne ikke svare fordi hun ikke var begynt på jobb... i ført arbeidstøy. Sommervikarer. De har en tendens til å overlate alt til de andre vikarene og vice versa. Jeg gikk selvsagt tilbake selv om jeg kunne gått på biltema og kjøpt det samme der. Synes man skal huske på at de man ofte møter er ferievikarer og ikke de fast ansatte. De er gjerne unge og kanskje er det deres første jobb. Akkurat det er ingen unnskyldning, men jeg hadde ikke laget et drama og kjørt sju mil bare for å få et hei og et lite smil fra en kassedame jeg ikke kjenner. Endret 2. august 2017 av Atea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #43 Del Skrevet 3. august 2017 På 2.8.2017 den 11.27, AnonymBruker skrev: Tror hyttefolk er lik over alt. De forventer at bygda skal stå på pinne for de. Giiid...så dyr mat. Så skal butikker stå å smile når de kommer innom sånn dann og vann for at de mangler en løk? Hyttefolk pakker og drar med nedlastet bil. Det er de samme folkene som hyler når butikken er nedlagt. Få ræv i gear. Ha ryggrad å si til de som driver butikken årsaken til at du ikke kjøper noe der. Prisen vil uansett ikke gå ned og bli på nivå med din lokale kiwibutikk hjemme. Anonymkode: 3541c...642 Oisann, her traff jeg visst den berømte spikeren på hodet ser jeg. Er du selv en sur og lei kjøpmann i en nedleggingstruet lokalbutikk siden du er så spydig? Ja, jeg forbeholder meg retten til å handle der de har utvalg blandt varene, til ok priser, i mitt tilfelle hjemme. Og ja, jeg forventer faktisk folkeskikk og kundeservice fra de som jobber der. Det er såvidt meg bekjent ikke "å stå på pinne" for meg. Hadde de hatt noe mer enn en sort syltetøy og en sort epler kunne jeg kanskje strukket meg litt. Men når de hverken har det eller et "hei" så sier det seg selv at der bruker ikke jeg min lønn, eller min tid. Så ja jeg kommer og drar med bilen full. Av den maten VI vil spise. Jeg er ikke avhengig av den butikken, og jeg gidder ikke kompromisse og finne alternativer fordi de ikke har basic matvarer i hyllene. Da handler jeg selvsagt hjemme før jeg kommer hit, det er kjappere og billigere. Og ikke minst hyggeligere. Anonymkode: 070f5...ae5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #44 Del Skrevet 3. august 2017 På 7/27/2017 den 13.38, AnonymBruker skrev: Jeg kan forstå det. Om de mister jobben, hva da? Det er ganske krise. Det er ikke noe morsomt når du merker at bedriften din går sakte mot konkurs, og at noe du har brukt mye tid og krefter på å bygge opp eller vedlikeholde, går rett i dass. Det er da enkelt å bli sint på de "rike hyttefolka" som gir inntrykk av å gi en lang faen i dem. De som har trygge, gjerne godt betalte jobber kjører rett forbi de som sliter med å få ting til å gå opp Anonymkode: 2f227...bad Jeg forstår det IKKE, de valgte selv å kjøpe butikken med dette markedet. Skal de vinne kunder må de jo først og fremst være åpen når kundene kommer, og yte service - det er faktisk kostnadsfritt å smile og si hei. Nærbutikken graver sin egen grav på denne måten, men de har godt av et kraftig hint på FB. Ts kan umulig være den eneste som kvir seg for å handle der. Anonymkode: 33af2...4f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #45 Del Skrevet 3. august 2017 Det er jo snakk om næringsliv, så om man ikke kan konkurrere på pris må man nesten tilby noe ekstra som oppveier for dette. Klart man ikke kan ha et kjempestort utvalg som liten lokalbutikk, men med god service kommer man langt. Litt utvidet åpningstid på fredag, tilbud om å bestille inn varer og hyggelig betjening hadde sikkert hjulpet. Jeg ser samme sutringen fra enkelte butikker her jeg bor. Ofte uavhengige klesbutikker, parfymeri el. som klager over at folk handler på nettet. Men når de fremstår som sure og lite serviceinnstilt når jeg kommer inn i butikken, så ser jeg ikke noen grunn til å handle der i stedet for på nettet. Hadde jeg følt at jeg fikk god hjelp og veiledning hadde jeg nok kommet tilbake til tross for billigere priser på nettet. Anonymkode: c5fb1...935 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #46 Del Skrevet 3. august 2017 Nå har ikke jeg lest hele tråden, men kan det være noe personlig i mellom dere? Hvordan er betjeningen mot de andre kundene? Det høres sikkert uprofesjonelt ut, men jeg er kjøpmann/kvinne selv og yter mitt ytterste når det kommer til høflighet, kundebehandling og tilrettelegging til det vanlige. Kommer derimot en av de faste kundene inn som voldtok min søster når hun var yngre får jeg hverken frem smil eller ord. For kundene rundt kan jeg nok virke sykt muggen i dette øyeblikket men noen ganger strider personen imot jobb hatten man skal bære. Nå er dette kanskje litt mer "ekstremt" enn hva ditt tilfelle kan være, men det kan jo være at du på et punkt har fornærmet kvinne på et tid i livet som hun ikke klarer gi slipp på? Anonymkode: 3265b...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blondie303 Skrevet 9. august 2017 #47 Del Skrevet 9. august 2017 Er litt samme sak her i bygda. Nå er jeg fastboende, ikke hyttebruker, men det samme gjelder jo. Er ikke så ille at jeg vurderer å stoppe handling der, men det er ett irritasjonsmoment med en ansatt der, tydeligvis en fast dame fra øst europa. Hun jobber der nesten hver gang jeg er innom. Hun klarer ikke å smile tror jeg, ikke at jeg krever ett smil så lenge jeg får oppmerksomhet når det er mulig. Problemet er at hun åpenlyst skal vise at hun stresser, og er så sliten. Er det litt kø i kassen så står hun å uffer seg og stønner høylydt. Stakkars liten!:( Jeg er en tålmodig person og har mine år på baken i serviceyrke så jeg maser ikke om jeg ser at personal er opptatt, jeg står tålmodig å venter. Så det har ingenting med at jeg har maset og stresset henne før eller siden, hun bare er sånn. Men lurer på om dette gjelder damer derifra i en viss alder, er en annen dame på en større butikk litt lenger unna hvor jeg gjør unna storhandling, hun er av akkurat samme ulla. I tillegg så er det veldig unge jenter som jobber der, de har jo ikke produkt kunnskap så det å spørre om noe fungerer ikke. Men det skal sies at damen som jeg tror/mener er eier/sjef er veldig koselig å hyggelig!:) Men vil nok tro at disse velvoksne damene fra øst europa nok er pålitelig arbeidskraft, har ofte vært i butikken ved åpningstid og da er alltid denne damen på jobb og vasker og styrer. Ungjenta som sikkert skulle ha vært der og hjulpet til kommer slengende inn sånn 2-3 minutter etter at butikken skulle ha åpnet. Da uffer jo denne velvoksne damen seg igjen, men da er det jo forståelig!:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #48 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg syns mere synd på ungene og bikkja jeg, som må stappes i bil og kjøres i 6 mil istedenfor å få luftet seg og går tur, bare fordi mamma og kjøpmannskinnen er furter Anonymkode: cba7d...17a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå