Gå til innhold

"Utflod" av bryst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere her som har bryst som "lekker" uten at dere er gravide/ammer? Jeg har hatt det i flere mnd. Det er liksom ikke som melk (ikke rennende), men derimot mer som "klumper". Vanskelig å beskrive.

Anonymkode: 12180...363

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette skal ikke forekomme om du ikke er gravid eller ammer, så dette må du oppsøke lege for slik at denne kan finne ut hva det er. 

Anonymkode: 79eec...94c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen svar? 

Snakket med en lege om det for ca 2 mnd siden og han sa jeg skulle sjekke det om det ikke gikk over. Problemet er at jeg sliter med avkledning. Nå har jeg fått en kul i den ene brystet itillegg...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette skal ikke forekomme om du ikke er gravid eller ammer, så dette må du oppsøke lege for slik at denne kan finne ut hva det er. 

Har legeskrekk

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det hende at det er psykologisk betinget?

AnonymBruker
Skrevet

Utflod fra bryst + kul i bryst er noe legen må undersøke.. Du sier at du har legeskrekk og sliter med avkledning, men hvis du forklarer dette for legen vil denne nok finne en skånsom måte å undersøke deg på, og kanskje du kan beholde bh på eller ha på en tynn singlet under undersøkelsen. Du bør absolutt mote deg opp og bestille legetime. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen flere her som har bryst som "lekker" uten at dere er gravide/ammer? Jeg har hatt det i flere mnd. Det er liksom ikke som melk (ikke rennende), men derimot mer som "klumper". Vanskelig å beskrive.

Her er det noe galt, hormonelt eller på andre måter, og du bør absolutt komme deg til lege.

Anonymkode: 2a201...f99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg bør dra til legen, men jeg er livredd. Ikke for hva det er, men synes det gjør vondt psykisk å kle av meg. Føler meg så sårbar. 

Jeg tenkte å ta kontakt med en lege jeg har snakket med før om utfloden. Han fikk ikke undersøke meg sist. Han vet om angsten. Klarer ikke kle av meg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg bør dra til legen, men jeg er livredd. Ikke for hva det er, men synes det gjør vondt psykisk å kle av meg. Føler meg så sårbar. 

Jeg tenkte å ta kontakt med en lege jeg har snakket med før om utfloden. Han fikk ikke undersøke meg sist. Han vet om angsten. Klarer ikke kle av meg

Spør legen om det er greit at du har på deg en tynn t-skjorte eller singlet under undersøkelsen. Uansett legeskrekk så er dette symptomer som MÅ. utredes av lege. 

Lykke til, TS! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør legen om det er greit at du har på deg en tynn t-skjorte eller singlet under undersøkelsen. Uansett legeskrekk så er dette symptomer som MÅ. utredes av lege. 

Lykke til, TS! 

Hvordan kan legen sjekke utfloden om jeg har klær på?

Takk for oppmuntring

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig at det er psykologisk betinget (utløst av stress), hvertfall det med utfloden? Jeg sliter mye psykisk og er vant til at fysiske plager er psykiske (tretthet, problemer med vekt, litt lite matlys til tider og alltid tørst). 

Skrevet

Kul i brystet? Sekresjon utenom graviditet eller amming? Kom deg til lege, legeskrekk eller ei!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må være ærlig å si at jeg mistenker kreft. Jeg vet at man aldri skal tenke det verste først, men jeg har tydelige indikasjoner på det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette har skjedd med meg en gang før og jeg fikk det sjekket av legen. Ingenting farlig og det behøver overhodet ikke være det! 

Anonymkode: 105d9...4a3

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har skjedd med meg en gang før og jeg fikk det sjekket av legen. Ingenting farlig og det behøver overhodet ikke være det! 

Hvordan foregikk undersøkelsen? Møtte du kle av deg?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan foregikk undersøkelsen? Møtte du kle av deg?

Ja, for ellers ville det blitt vanskelig for han å sjekke det opp og se om det var noe farlig.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for ellers ville det blitt vanskelig for han å sjekke det opp og se om det var noe farlig.

Da er jeg stuck, for jeg tørr ikke det

AnonymBruker
Skrevet

Årsaken til lekkasje fra bryst er som regel forhøyet prolaktin-nivå. Er væsken klar eller melkeaktig så er det ikke noe å bry seg om. Er den gul/grønn kan det være tegn på betennelse i en melkekjertel. Vær litt obs på blodtilblandet væske. 

Men bit tennene sammen og dra til legen. Og slapp av. Det er sikkert ikke noe farlig. 

Anonymkode: 2d2d9...2de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årsaken til lekkasje fra bryst er som regel forhøyet prolaktin-nivå. Er væsken klar eller melkeaktig så er det ikke noe å bry seg om. Er den gul/grønn kan det være tegn på betennelse i en melkekjertel. Vær litt obs på blodtilblandet væske. 

Men bit tennene sammen og dra til legen. Og slapp av. Det er sikkert ikke noe farlig. 

Anonymkode: 2d2d9...2de

Det er forskjellige farger egt, det varierer. Kanskje jeg bare kan ta blodprøve? 

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det hvis du kan ta med noen du stoler på? 

Anonymkode: c8e3d...ee7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...