Gå til innhold

Forferdelig


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har selvfølgelig stor forståelse for foreldrenes situasjon. Hadde sannsynligvis gått helt av skaftet hvis det hadde vært mitt barn. Poenget er imidlertid at i Norge har vi et personvern som gjør at det skal svært mye til før en person offentlig kan etterlyses med navn og bilde. Det er dette politiet forholder seg til, selv om det i akkurat denne saken kanskje slår litt uheldig ut.

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere snakker bare tull allesammen, hør på dere selv.

Wacos definisjon på hva som har skjedd.

Ei triksejente lurer en kanskje litt smådum naiv 26 åring. Denne mannen aner selvsagt ikke hva slags baktanker dette sleipe kvinnemenneske har.

Etter måneder med planlegging, det tar tid å lete frem riktig gutt... han må ha noen midler... det må være en gutt som ikke har kontakt med sin familie... det må være en kar som ikke er låst fast i et forhold... han må være uviteten når det kommer til ei ungjentes list og kløkt...

Sånn henger det sammen.

Dere må slutte og mase hele tiden.

Waco

Del slettet. Hege (mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt indignert av mange av deres holdninge, men så tror jeg dette har endle med alder å gjøre. Jeg ser nå at Barneombudet har engasjert seg i denne saken - GODT. Uansett hvor mye dumt en 15 - åring gjør, er det viktig at SAMFUNNET ikke godtar dette.

Og jenter, kutt ut denne barnslige personkittkastingen og hold dere til tema. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Waco den store sitter med aaaaaaaaaaaaaaaalle svarene - selvfølgelig. Det er så inn i granskauen kjedelig å lese innleggene din at du vil ikke tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

........og der forsvant min interesse for denne diskusjonen som i utgangspunktet handlet om et viktig tema da dette i dagens samfunn er en aktuell situasjon som vi nok kommer til å få se flere tilfeller av.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Waco, du snakker hele tiden om hvordan unge jenter opptrer som fristerinner. Det jeg ikke forstår er hvordan du helt samvittighetsløst kan kategorisere barn på den måten, for de er barn, uansett hvor sleipe og forføreriske du tror de er.

Pedofile menn har også kommet med utsagt om at "hun fristet meg", og dette sier de om jenter helt nede i 8-9 års alderen. Akkurat som man i India kaller 11 år gamle jenter for horer hvis hun ikke blir gift.

Dette samfunnet er så sykt og perverst når det kommer til hva folk kan få seg til å si om barn som ikke vet hva de driver med. Dere klamrer dere til det argumentet om at vårt samfunn er så opplyst og barn vet så mye mer... det er nok sant men å få seg til å si at små jenter er "fristerinner" er så sykt og perverst som det kan få blitt.

Du Waco, skulle virkelig skamme deg.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart jeg synes synd på foreldrene...men så var det det med personvern som ble nevnt også, da....

Milla: Mener fortsatt at det ikke har noe med saken å gjøre - og hva du synes er dumt er jo ikke det samme som jeg synes...

Joda, om jenta er presset betyr selvfølgelig alt!

Om en mann på 30 gjør en jente på 16-18 år gravid er det vel ikke bare mannens skyld. Så sant det ikke er voldtekt, er de da to om å lage barn!

Mortitia: Jepp, samme meningen om guttene - bare at jeg håpet de skulle sette fra seg bilen!

Vet dere, jeg synes ikke "samfunnet" skal ha ansvaret for tenåringers opprør, jeg. Og om det blir mitt problem en gang så forventer jeg da ikke at noen skal bryte lover for å hjelpe meg.

Jenta er tross alt etterlyst, mannen har muligens ikke gjort noe kriminelt så hvorfor skal man offentliggjøre ham??Men jeg er også enig i at det ikke slår heldig ut i denne saken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Rufus: du sier at samfunnet ikke skal ha skylden for ungdommens opprør........ :o

Hvem skal ha skylden da??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Care, ingen skal ha skyld for ungdommenes opprør, det er rett og slett et sunnhetstegn!

En femtenåring er gammel nok for å bli straffet for sine handlinger.

En femtenåring vet godt forskjellen mellom riktig og galt.

Dere må slutte å lage elendighetsshistorier ut av absolutt alt.

La det paret være i fred!

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er sunt med opprør. Men nå er det nu slik, lille waco at ungdommen er et produkt av det samfunnet vi nå lever i. Ikke er det interessant å fordele skyld. Men her må noen ta ansvar for en 15 år gammel jente.

Du generaliserer du når du sier at alle 15 åringern vet forskjellen på riktig og galt. Slik er det nemlig ikke. Så vet du det.

La dem være sier du??? Hva om jenta vil hjem og ikke får komme hjem?? Hva gjør en 26 åring sammen med en 15 åring. Du er selv 26 år. tenkt deg godt om.......Høres dette fornuftig ut.

Når foreldrene vil ha jenta tilbake, bør politiet gripe inn.

Hadde dette vært min datter, skulle den 26 åringen snart fått føle på kroppen hva det vil si å være på barnerov...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du generaliserer du når du sier at alle 15 åringern vet forskjellen på riktig og galt. Slik er det nemlig ikke. Så vet du det.

Jaha.. så hvorfor er kriminell lavalder femten år da?

Kanskje fordi at man kan bli satt på glattcelle?

Jeg innrømmer at gutten sikkert ikke er blant de smarte tjueseksåringene, men hvorfor i allverden skal han ettersøkes da? Mest sannsynlig er han uskyldig og hu kommer nok hjem før skolen. Forstår ikke helt hvorfor du hele tiden skal lage tragedier?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco, jeg lager ikke tragedier. Jeg vet at det er mange tragedier.

Og, ja man kan bli straffet når man er 15. Men det er ikke dermed sagt at alle 15 åringer er like modene. Skulle nesten tro det var en selvfølge.....selv for deg å forstå.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså....min enkle mening om saken:

Denne "mannen" på 26, vet vel at jenta han "er sammen med" er etterlyst. Om det ikke ligger noe kriminelt bak her, ville vel han ha klart å overtale henne til å i det minste ringe hjem til sine foreldre???

Hun er tross alt 15 år, mest påvirkelige alderen av alle (nesten da...)

Og selv om det da ikke ligger noe kriminelt bak, har ikke likevel politiet lettere for å finne ut av det om de får snakke med "rømlingene"???

Nei, gi oss fullt navn på "mannen" også, slik som på jentungen, så kanskje noen kan finne dem og roe ned de stakkars foreldrene litt.......

Og så skal hun være litt glad for at hun ikke er min datter, om hun har dratt frivillig :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her må noen ta ansvar for en 15 år gammel jente.

Farlige holdninger de har der frøken Care.... farlig, farlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En fyr på 26 som stikker av med en fjortis skulle ikke ha rett på personvern. Det hjelper ikke om hun frivillig har blitt med, for det er vel nettopp av denne grunn en 15-åring ikke har lov til å samtykke til noe som helst. De er ofte for unge til å tenke over alle konsekvenser. Men man burde forvente at en mann på 26 år klare det. 15-åringen er foreldrene sitt ansvar, og når noen tar henne bort bør det behandles som en kidnappingssak fra første stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nathalie

Må blande meg in litt jeg også nå...

For det første er jo siste nytt at disse to har ringt til en bekjent og fortalt at de er i Sverige og har det bra.

Jeg tror denne 26åringen må være ganske dum som ikke har tenkt lenger, men det får nå så være....

Denne jenta... Veeel, hva kan jeg si? Hun er 15år, sikkert lysten på spenning i hverdagen, lei av å være hjemme med foreldrene i ferien, kåt, hypp på å få seg en fyr som er "voksen", naiv... Ja, sikkert enda mer...

Så jeg er i grunnen ganske enig med Vinga... (Ikke drep meg, Milla!! :wink: ) Disse to er på "rømmen" for spenningens skyld, jeg vet at jeg kunne vel plutselig ha funnet på det samme da jeg var 15-16år... Ung og dum er det noe som heter... :blunke:

Klart at politiet burde ha gjort noe, men de finner dem jo ikke, så de kan jo ikke akkurat bare løpe rundt i skogene i Sverige og lete i håp om at de plutselig skulle dette over dem.

Klart at denne 26åringen burde tenkt lenger, men han er vel ganske naiv og dum han også... Forressten har han fremstått som en god kristen på noen newsgrupper på nettet... Dog med litt pedofil-tendenser. Jeg har ikke sett dette selv, men jeg har hørt det. (Huff, det er vel slik rykter blir til... :oops: )

Uansett, lille frøken Guro kommer nok hjem til skolestart; - nypult og en erfaring rikere.... :wink:

...nå får jeg vel omtrent hele KG på nakken, men det skiter jeg i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Klart jeg synes synd på foreldrene...men så var det det med personvern som ble nevnt også, da....

Men han er jo allerede navngitt i ihvertfall en avis som jeg ha lest......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Nå har de gitt lyd fra seg om at de er på vei hjem!

Det var visst 2 steder på nettet som de hadde lagt ut sin egen pressemelding, men de ble visst fjernet så kjapt at nesten ingen rakk å lese dem.

Men de er iallfall på vei hjem, og de har sagt fra at de har vært i Sverige og har det bra...

Så får vi se om det blir bråk når de kommer hjem, da... eeeh.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...