AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #21 Skrevet 26. juli 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er naturlig at gutter som regel ønsker å være mer hos far og jenter mer hos mor. Dette er selvfølgelig induviduelt, men jeg tror alikevel det er det normale. Fedrene er gjerne flinkere til de morsomme tingene og mødrene til det hverdagslige. Hvis barna bare treffer den ene foreldren i helgene når det ikke er faste rutiner, plikter osv men masse aktiviteter og moro så er det forståelig at barna vil til den. Anonymkode: c1c95...b17 Enig. Jeg står for absolutt alt det praktiske, fra legebesøk til å smøre matpakker, mens far er morsom og flinkere enn meg til å gjøre sprell med gutten. Tror garantert det er far som hadde blitt ønsket av sønnen vår om det ble slutt nå. Anonymkode: b1394...3f8
Minlillelykke Skrevet 26. juli 2017 #22 Skrevet 26. juli 2017 I den alderen tror jeg både mor og far er viktige, men på forskjellige måter. Tror absolutt ikke mor er viktigst
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #23 Skrevet 26. juli 2017 42 minutter siden, Bakepulver skrev: Du synes at dette "argumentet" ditt har noe hold? Det vitner om umodenhet fra din side! Barnets behov skal alltid komme før foreldres såre følelser og det er foreldrene sin oppgave å se til at barnet blir minst mulig skadelidende! 50/50 deling passer bedre for eldre barn enn Ts sitt barn som tydelig viser at denne ordningen ikke fungerer! HA! Hvordan vet du at 50/50 er ikke bra for barnet? Umodenhet? Jeg har ERFARING da jeg selv vokst opp med 50/50 deling lol. Du har dine meninger, jeg har min. Det eneste som viser umodenhet er deg - som tåler ikke at andre har en helt annen mening en deg. Anonymkode: 60fd2...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #24 Skrevet 26. juli 2017 Og skilsmisse barn på 2.5 år er ikke noe annerledes en de 2.5 åringer som bor sammen med mor og far. De vil ofte gjøre ting som de skal ikke få lov til og da blir de skikkelig trase. Eller mener dere at deres barn ruler huset deres? Anonymkode: 60fd2...0cd
Bakepulver Skrevet 26. juli 2017 #25 Skrevet 26. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: HA! Hvordan vet du at 50/50 er ikke bra for barnet? Umodenhet? Jeg har ERFARING da jeg selv vokst opp med 50/50 deling lol. Du har dine meninger, jeg har min. Det eneste som viser umodenhet er deg - som tåler ikke at andre har en helt annen mening en deg. Anonymkode: 60fd2...0cd Om du innbiller deg at du er fasiten på omsorgsfordeling tar du kraftig feil! På deg selv kjenner du ingen andre! Å tilegne meg negative egenskaper angående samvær og barns ønske om å være hos far er en umoden måte å argumentere på! 1
GulSitron Skrevet 26. juli 2017 #27 Skrevet 26. juli 2017 Jeg tror far og mor er like viktige, bare på forskjellige områder og måter. Jeg tror mor er flinkest på omsorg, trøst og samtaler, mens far kanskje er best på å lære bort div ting som f.eks å skifte dekk på bil, fysisk arbeid etc. Og sammen så tror jeg mor og far er et supert team for barna.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #28 Skrevet 26. juli 2017 Fellesnevneren for ungdom som faller utenfor på ungdomskole/vgs, er en fraværende eller lite tilstede far. Så far er viktigere enn mor, noen ganger. Anonymkode: e739a...9ff
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #29 Skrevet 26. juli 2017 Man har skapt et samfunnsmessig konstruksjon relatert til tradisjonelle kjønnsroller at barnet har det "bedre" hos mor enn hos far. Vi kan se dette i de veldig mange barnefordelingssakene hvor det i det store og det hele ender med at mor "får" ansvaret for ungen enda far gjerne vil ha hovedansvaret. Denne strukturelle distanseringen mellom far og barn er uheldig. Anonymkode: 45e6d...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #30 Skrevet 26. juli 2017 Det som er trist, er at det ofte er de gode fedrene som firer på kravene, om mor setter seg på bakbena. Av hensyn til barna. Min bror betaler bidrag, deler på alle store utgifter, stiller på dugnader (oftest) og hopper inn når det passer mor. Gutten ville en periode flytte til far, og har etter den tid fått alt han har pekt på av mor. Får spille hele dagen, ingen grenser i forhold til leggetid. Tror han at han kanskje ønsker seg noe, er det viktig å kjøpe det før han blir sikker. (Blir foreldrene enige om at de skal diskutere det og ev kjøpe sammen, kjøper hun det først). Det værste er at dette er en kjekk og (vanligvis) oppegående dame. Jeg forstår godt at det er sårt at barnet ditt vil være mest hos far, men skulle ønske at hun så at gutten ville hatt godt av mer tid på fjellet, i båt eller garasje med far, enn av å sitte inne og spille når han heller kunne vært i skibakken. Er litt redd at gutten er på vei til å bli bortskjemt og storforlangende, og (aller værst) at han mister gleden ved å få og å ønske seg noe. Anonymkode: a7522...c10 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #31 Skrevet 26. juli 2017 Den som er viktigst er den som klarer å legge til rette for best mulig foreldrekontakt som barnet kan ha. I mange tilfeller er ikke dette mødre, som setter egne behov foran barnet og der er far uten tvil viktigst, men ellers er ofte barna mest knyttet til mor på grunn av svangerskap, permisjon osv, men når barna blir eldre så får en virkelig se hvem som egentlig er viktigst. Anonymkode: 32e90...18b
hocane Skrevet 26. juli 2017 #32 Skrevet 26. juli 2017 Mor er viktigst for barnet under 1-10 alderen Far er viktigst for barnet 10-18
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #33 Skrevet 26. juli 2017 43 minutter siden, hocane skrev: Mor er viktigst for barnet under 1-10 alderen Far er viktigst for barnet 10-18 Vissvass og total BULLSHIT. Anonymkode: 60fd2...0cd 1
I Grosny Skrevet 26. juli 2017 #34 Skrevet 26. juli 2017 14 timer siden, SS skrev: Jeg jobber med ungdom (lærer), og opplever mange gutter som skulle ønske de var mer hos far. Mange blir dessverre litt avfeid, fordi "de har det bedre hos mor". Hva som er bedre? Ofte vanskelig å si. Far er gjerne flink å følge opp fritidsaktiviteter, friluftsliv, følger opp lekser og følger opp sosialt. Ofte blir disse guttene dullet voldsomt med, av mor. Og har de ytret noen ganger at de vil flytte til far, så har de henne rundt lillefingeren. Jeg har også selv tenåringer, og må si at det er veldig ok å ha en mann i huset. Og den eldste (som jeg hadde fra før), han finn tilbudet om å flytte til far på ungdomsskolen. Ja, det skar i hjertet. Men det ville han ikke. (Hadde en periode der alt var best hos far, som i hans tilfelle har vært meget distansert). Hva tenker dere? Denne lillefingerkontrollen gutter har på mor er usunn. De kan utnytte dette og bli late og få dårlig framgang fysisk og på skolen. Barn som bor hos far får ofte mer ansvar, og tar derfor mer ansvar.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #35 Skrevet 27. juli 2017 2 timer siden, I Grosny skrev: Denne lillefingerkontrollen gutter har på mor er usunn. De kan utnytte dette og bli late og få dårlig framgang fysisk og på skolen. Barn som bor hos far får ofte mer ansvar, og tar derfor mer ansvar. Enig! Anonymkode: a7522...c10
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #36 Skrevet 27. juli 2017 2 timer siden, I Grosny skrev: Denne lillefingerkontrollen gutter har på mor er usunn. De kan utnytte dette og bli late og få dårlig framgang fysisk og på skolen. Barn som bor hos far får ofte mer ansvar, og tar derfor mer ansvar. Eller at de går helt på selvstyr uten kontroll hos far. En mellomting mellom to foreldre er jo å foretrekke. Anonymkode: 46411...971 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #37 Skrevet 27. juli 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller at de går helt på selvstyr uten kontroll hos far. En mellomting mellom to foreldre er jo å foretrekke. Anonymkode: 46411...971 Nå siktet vel innlegget du svarte på til at ungen er på selvstyr hos mor. Anonymkode: a7522...c10
Horten Market Skrevet 27. juli 2017 #38 Skrevet 27. juli 2017 Barn har det best hos den de har det beste forholdet til. Aller best er det å ha et godt forhold til begge foreldrene, og at foreldrene har et godt forhold til hverandre. Og hvis barn fikk velge, ville de at foreldrene bodde sammen og var kjærester. Opplagt, ikke sant? Men fordi så mange skiller seg, så må vi finne påskudd for at barn har det bedre hos den ene eller hos den andre.
I Grosny Skrevet 27. juli 2017 #39 Skrevet 27. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller at de går helt på selvstyr uten kontroll hos far. En mellomting mellom to foreldre er jo å foretrekke. Anonymkode: 46411...971 Dette er jeg enig i. Skilsmisser er en uting, men dessverre eneste brukbare utvei når hjemmet blir for aggressivt.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #40 Skrevet 30. juli 2017 På 7/27/2017 den 2.48, AnonymBruker skrev: Stemmer det at gutter som bor hos mor har større frafallsprosent i vgs? Anonymkode: a7522...c10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå