AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Del Skrevet 26. juli 2017 Det ble nylig slutt med typen. Han er deprimert. Vi har fortsatt følelser for hverandre, skal ha sporadisk kontakt og ingen av oss har utelukket at vi kan finne tilbake til hverandre igjen. Samtidig er vi klare på at vi ikke kan sette livet på vent. Bruddet er helt ferskt (en uke), og vi har avtalt å ikke snakke med hverandre på noen uker, bare for å få tid til å fordøye. Ettersom verken han eller jeg forstod ordentlig at han var deprimert (han forsøkte å skjule det/benekte det for seg selv også), så har ikke jeg vært en så god støtte som jeg burde ha vært. Tankene mine nå er at jeg vil tilby meg å være en støtte for ham om han vil ha meg såpass nær. Jeg vil være klar på at jeg ikke har noen baktanker i såfall, for selv om jeg har innrømmet både overfor meg selv og han at en del av meg håper vi kan finne sammen igjen, vet jeg ikke helt hva jeg vil (om jeg faktisk vil bli sammen med ham igjen). Tror dere det er dumt å være der for ham (om han vil)? Redd for at jeg da sliter med å ikke sette livet på vent, samtidig som det kanskje kan hjelpe meg med nettopp det. Vi må vel i såfall være ærlige med hverandre at vi ikke inngår en kontrakt om noe som helst (og at det i starten er et prøveprosjekt for å føle om det kjennes riktig for oss), men at det som skjer, det skjer, uansett om det er at vi finner tilbake til hverandre eller at han og/eller jeg finner ny kjæreste? Anonymkode: f1a3b...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Del Skrevet 26. juli 2017 Det høres ikke ut som en bra ide, nei. Anonymkode: ac9a8...c34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Del Skrevet 26. juli 2017 Nei Anonymkode: ddb21...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 26. juli 2017 #4 Del Skrevet 26. juli 2017 Det er aldri dumt å være der for noen du er glad i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #5 Del Skrevet 26. juli 2017 53 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Det er aldri dumt å være der for noen du er glad i. Fantastisk godt sagt! Takk, da kjører jeg på så lenge jeg bryr meg om han. Ts Anonymkode: f1a3b...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #6 Del Skrevet 26. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fantastisk godt sagt! Takk, da kjører jeg på så lenge jeg bryr meg om han. Ts Anonymkode: f1a3b...e05 Nei, det er naivt sagt. Mange mennesker har blitt ødelagt av gode intensjoner. For eks kan det være tilfeller der man forsøker være der for noen man er glad i, men man ender opp med å være masete, klengete og gi personen dårlig samvittighet Det er ikke slika t det å bry seg automatisk gir positive konsekvenser eller et bra utfall. Om kjæresten din ønsker avstand fra deg er det respektløst å "hjelpe" han. Hvordan skal han klare å få orden på eget liv når du er der og minner han på at han har det vondt? Anonymkode: ac9a8...c34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #7 Del Skrevet 26. juli 2017 Du har blitt dumpet, laget ørten tråder her inne og forsetter å presse deg på karen. Gi han litt rom. Kanskje bare det gjør at depresjonen blir bedre. Han tar kontakt visst han ønsker kontakt med deg. Anonymkode: abbf8...5ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #8 Del Skrevet 26. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er naivt sagt. Mange mennesker har blitt ødelagt av gode intensjoner. For eks kan det være tilfeller der man forsøker være der for noen man er glad i, men man ender opp med å være masete, klengete og gi personen dårlig samvittighet Det er ikke slika t det å bry seg automatisk gir positive konsekvenser eller et bra utfall. Om kjæresten din ønsker avstand fra deg er det respektløst å "hjelpe" han. Hvordan skal han klare å få orden på eget liv når du er der og minner han på at han har det vondt? Anonymkode: ac9a8...c34 Helt enig. Prøver man å distansere seg fra folk og får hint om at denne personen gjerne gjør ting verre så må man holde seg unna en periode. Anonymkode: abbf8...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #9 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg presser meg ikke på han. Han har selv sagt at han ønsker å ha kontakt med meg, men at vi nå har noen uker fra hverandre. Skal heller ikke presse meg på han etter det, mener heller å tilby meg. Enkelte av dere er voldsomt svart-hvitt i tankegangen. Anonymkode: f1a3b...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #10 Del Skrevet 26. juli 2017 Da får du vente til han tar kontakt. Det kan være han sier dette av ren høflighet. Anonymkode: abbf8...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #11 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg tenker du kan si: "du må bare ta kontakt hvis du trenger det". Så blir det opp til ham. Kan være at det er best for ham å få støtte fra noen andre en exen. Hvis du bryr deg om han og ser at depresjonen øker på, kan du jo oppfordre til å søke hjelp eller komme med forslag på venner han kan kontakte. Tenker særlig siden han er enig i et brudd, eller kanskje er den som faktisk vil det mest, så skal du være litt forsiktig med å presse deg på. Han er i en sårbar situasjon pga sykdommen. Anonymkode: 41645...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #12 Del Skrevet 26. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg presser meg ikke på han. Han har selv sagt at han ønsker å ha kontakt med meg, men at vi nå har noen uker fra hverandre. Skal heller ikke presse meg på han etter det, mener heller å tilby meg. Enkelte av dere er voldsomt svart-hvitt i tankegangen. Anonymkode: f1a3b...e05 Eller vi forteller deg det som egentlig er sant. Du er tydeligvis opphengt i denne mannen og klarer ikke tenke rasjonelt Anonymkode: ac9a8...c34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #13 Del Skrevet 26. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker du kan si: "du må bare ta kontakt hvis du trenger det". Så blir det opp til ham. Kan være at det er best for ham å få støtte fra noen andre en exen. Hvis du bryr deg om han og ser at depresjonen øker på, kan du jo oppfordre til å søke hjelp eller komme med forslag på venner han kan kontakte. Tenker særlig siden han er enig i et brudd, eller kanskje er den som faktisk vil det mest, så skal du være litt forsiktig med å presse deg på. Han er i en sårbar situasjon pga sykdommen. Anonymkode: 41645...42a 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eller vi forteller deg det som egentlig er sant. Du er tydeligvis opphengt i denne mannen og klarer ikke tenke rasjonelt Anonymkode: ac9a8...c34 Dette er det siste jeg skriver her og angrer noe forferdelig på at jeg spurte, men jeg sier det nok en gang: Han har bedt meg ta kontakt om noen uker fordi han trenger det. Jeg lurte bare på om det ble for dumt å da foreslå at jeg er mer til stede om han vil. Bitre kjerringer som tydeligvis fremhever det dere vil fremheve og driter i det faktum at han vil ha kontakt. Anonymkode: f1a3b...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #14 Del Skrevet 26. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har blitt dumpet, laget ørten tråder her inne og forsetter å presse deg på karen. Gi han litt rom. Kanskje bare det gjør at depresjonen blir bedre. Han tar kontakt visst han ønsker kontakt med deg. Anonymkode: abbf8...5ec Enig. Det siste han trenger er en eks rundt seg som skaper mer forvirrelse i tanker og følelsesliv , og blir opplevd som press og påtrenging også. Han trenger å lære å like livet på egenhånd og gjøre aktiviteter med kamerater som stabilserer han ikke damer som gjør han ustabil. Anonymkode: ddb21...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #15 Del Skrevet 26. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg presser meg ikke på han. Han har selv sagt at han ønsker å ha kontakt med meg, men at vi nå har noen uker fra hverandre. Skal heller ikke presse meg på han etter det, mener heller å tilby meg. Enkelte av dere er voldsomt svart-hvitt i tankegangen. Anonymkode: f1a3b...e05 Han har praktisk talt sagt han ikke vil ha eller trenger deg rundt seg og bedt om at du holder deg helt unna en stund, men "sagt at er er ok å ha kontakt" (senere) for å ikke være drittsekk mot deg (som han nok vet eller senser egentlig vil forbli sammen med han og ikke vil dobbeltsåre ved å si dump og no contact på én gang) Anonymkode: ddb21...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #16 Del Skrevet 26. juli 2017 Generelt bør man absolutt støtte oppunder folk en glad i som sliter. I ditt tilfelle bør du absolutt holde deg unna fordi motivet ditt har ingenting med å være en god støtte for en du er glad i, men for å prøve å "overtale" han til å ta deg tilbake. Det er kjipt gjort og det er respektløst. La han være i fred, han orker deg ikke akkurat nå og har vært tydelig på det. Og om du har litt sosiale antenner vil du skjønne at han kan komme til å legge deg for hat om du ikke klarer å ta inn det han sier. Han vil ikke ha kontakt med deg nå. Bare respekter det. Det er der muligheten for at han kanskje kommer tilbake ligger, ikke i å presse deg på han når han tydelig skyver deg bort. Anonymkode: 18bdc...449 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #17 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg synes du skal gjøre det som føles riktig for deg. Om han ønsker at du er der for han nå som han er langt nede, er det veldig omtenksomt av deg å stille opp, så sagt du også ønsker det. Om jeg var deg ville jeg nok gjort det. Det jeg tror er lurt er å sette grenser for deg selv i forkant og finne ut i hvilken grad du ønsker å være der for han, lag noen rammer for deg selv, slik at du ikke mister deg selv opp i det hele, om du skjønner. Da jeg gjorde det slutt med min tidligere eks-kjæreste hadde jeg en periode store vansker og trengte personer rundt meg som virkelig brydde seg. Det var avgjørende for meg på det tidspunktet. At eksen min stilte opp hjalp meg mye. Det som var viktig for meg der og da var å kommunisere tydelig og gjøre det klart for han at jeg satt pris på støtten, men jeg var også tydelig på at han kunne trekke seg tilbake når som helst. Anonymkode: be2d4...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #18 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg hadde støttet ekskjæresten min, ja. Er fortsatt glad i han, selv om det ble slutt. Anonymkode: 54ad0...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå