Gå til innhold

Noen her som går på Neurontin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk disse av legen min for kroniske smerter, men sitter nå her og er meget skremt av mulige bivirkninger som står i pakningsvedlegget. Nesten så jeg ikke tør ta medisinen.

Hva er din erfaring med Neurontin?

Anonymkode: 27733...337

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gått på det lenge i forbindelse med nervesmerter etter en ryggskade, merker ingen plagsomme bivirkninger av det nå lenger. De tre første ukene og i opptrappingsfasene var jeg ekstra trøtt, litt svimmel og nedfor. Om du tendenserer til depressive tanker ville jeg vært ekstra obs på at dette kan forsterkes i begynnelsen. Men det blir bedre og går over, så ikke bli redd :) Lykke til, håper det fungerer like bra for deg som for meg. 

Anonymkode: 3c393...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Godt å høre at dere ikke har hatt noen alvorlige bivirkninger, ikke det, kan være alvorlig med tungtsinn :(

Er det noen flere som har erfaring med denne medisinen?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Godt å høre at dere ikke har hatt noen alvorlige bivirkninger, ikke det, kan være alvorlig med tungtsinn :(

Er det noen flere som har erfaring med denne medisinen?

TS

Du må snakke med legen om dette. Du kan ikke bestemme på egenhånd at du ikke vil ta dem, da bør du få noe annet. 

Jeg har gått på de, og har erfaringer med bivirkningene. Men du bør diskutere det med legen din som har foreskrevet de. 

Anonymkode: 06736...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på dem, merket ikke noe til bivirkninger annet enn litt trøtt de to første ukene.

Anonymkode: b451c...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle :) Ble dere bedre av å gå på Neurontin?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle :) Ble dere bedre av å gå på Neurontin?

TS

Hadde nervesmerter etter skade. Vet ikke om man kan si at jeg ble "bedre" fordi jeg gikk på sterke smertestillende første 6 ukene etter skaden og at jeg etter det gikk over til neurontin som jeg tok i vel 7 mnd. Altså var jeg godt smertelindret fra før, men hadde hatt store smerter om det ikke var for neurontin. 

Neurontin kalles apedop og det merket jeg det var en god grunn til. Var litt rar i begynnelsen da jeg tok dem og fikk en blackout i dusjen o.l, men etterhvert ble jeg ganske normal. Jeg tok høye doser med det og det skjedde en gang jeg glemte å ta 2 av 3 doser på en dag og da fikk jeg abstinenssymptomer som var helt grusomt! Lå og skalv og kasta opp hele dagen etterpå. Det var min egen feil da, og det er en god grunn til at man ikke skal kutte de med en gang, men trappe ned om man skal slutte. Jeg har ikke kroniske smerter sannsynligvis pga neurontin. 

Anonymkode: 9f74f...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde nervesmerter etter skade. Vet ikke om man kan si at jeg ble "bedre" fordi jeg gikk på sterke smertestillende første 6 ukene etter skaden og at jeg etter det gikk over til neurontin som jeg tok i vel 7 mnd. Altså var jeg godt smertelindret fra før, men hadde hatt store smerter om det ikke var for neurontin. 

Neurontin kalles apedop og det merket jeg det var en god grunn til. Var litt rar i begynnelsen da jeg tok dem og fikk en blackout i dusjen o.l, men etterhvert ble jeg ganske normal. Jeg tok høye doser med det og det skjedde en gang jeg glemte å ta 2 av 3 doser på en dag og da fikk jeg abstinenssymptomer som var helt grusomt! Lå og skalv og kasta opp hele dagen etterpå. Det var min egen feil da, og det er en god grunn til at man ikke skal kutte de med en gang, men trappe ned om man skal slutte. Jeg har ikke kroniske smerter sannsynligvis pga neurontin. 

Jeg har hørt begrepet "apedop" om mange ulike preparater, men aldri om neurontin. Det du beskriver her er ikke en typisk reaksjon. Hva slags doser gikk du egentlig på? Og hva gikk du på samtidig?

Jeg har litt problemer med innsovning på neurontin, men ellers har jeg ingen bivirkninger i det hele tatt. Under opptrapping hadde jeg riktignok en del kroppssmerter/influensafølelse.

Anonymkode: a9c13...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt begrepet "apedop" om mange ulike preparater, men aldri om neurontin. Det du beskriver her er ikke en typisk reaksjon. Hva slags doser gikk du egentlig på? Og hva gikk du på samtidig?

Jeg har litt problemer med innsovning på neurontin, men ellers har jeg ingen bivirkninger i det hele tatt. Under opptrapping hadde jeg riktignok en del kroppssmerter/influensafølelse.

Det er ikke lov å diskutere dosering her inne, så jeg vil ikke nevne det, men det var høy dose. Gikk ikke på noen annen medisin. Hørte apedop mange ganger om neurontin da jeg gikk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov å diskutere dosering her inne, så jeg vil ikke nevne det, men det var høy dose. Gikk ikke på noen annen medisin. Hørte apedop mange ganger om neurontin da jeg gikk på det.

Ja, det stemmer, doser er kanskje ikke lov å diskutere.

Beklager, jeg forsto det som om du gikk på noe annet i tillegg siden du sa du var godt smertelindret fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på maksdosen av neurontin. Bivirkningnene for meg var verre enn hva man kunne forvente av bedring av den kroniske smerten de skulle ta. Slutta på dem etter ca 3 mnd tror jeg.

Genrellt reagerer jeg veldig kraftig på alle disse antiepileptikum-medisinene, noen av dem også allergisk reaksjon.

Hvilke bivirkninger man får er veldig individuelt. Grunnen til at listen over bivirkninger er så lang, er for at selskapene tar heller med for mange enn for få for å 'dekke ryggen' sin.

Anonymkode: 216e7...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det stemmer, doser er kanskje ikke lov å diskutere.

Beklager, jeg forsto det som om du gikk på noe annet i tillegg siden du sa du var godt smertelindret fra før.

Ja, altså, jeg gikk over fra opioider til neurontin. Så jeg gikk ikke på begge deler samtidig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apedop? Hva legger dere i det?

Jeg har kjenner forresten at alle vontene mine har blitt verre, og vont på andre nye plasser også. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Apedop? Hva legger dere i det?

Jeg har kjenner forresten at alle vontene mine har blitt verre, og vont på andre nye plasser også. 

TS

Apedop er en fellesbetegnelse på sterke medisiner som virker sløvende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på neurontin for nervesmerter før. Gikk på høyeste tillatte dose. Medisinene fungerte veldig fint en stund, men så avtok effekten og jeg måtte bytte de ut med et annet preparat. Opplevde lite bivirkninger av de.

De aller fleste medisiner kan gi mange bivirkninger, men selv om det er ramset opp mange i pakningsvedlegget så betyr ikke det at det er vanlig å få ekstremt mange bivirkninger. Alt må informeres om, og det er kun de som står som "svært vanlige" man bør legge vekt på før man begynner med medisinen. Man kan ikke bestemme seg for å ikke bruke en medisin pga bivirkninger før man har prøvd den og sett hvilke bivirkninger man eventuelt får selv. 

Anonymkode: a3ec5...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Listen over bivirkninger er eviglang fordi produsenten skal være på den sikre siden slik at de ikke kan bli saksøkt. Jeg gikk på neurontin i tre måneder pga en nevromuskulær sykdom, men måtte bare slutte fordi jeg ble skikkelig psykisk dårlig. Men de hjalp litt, så mitt råd er at du glemmer listen du har lest, iallfall så godt som, og prøver, gi pillene en sjanse og forhåpentligvis blir du positivt overrasket!:) Lykke til!

Anonymkode: e91f7...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...