Gå til innhold

Har dere trodd at polakker er nordmenn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her inne som har hatt polske venner som de har trodd og antatt vært etnisk norske? 

Jeg tenker på det at de kanskje bare er her i en kort periode, at de virker etnisk norske og har norske navn slik at flere har antatt og tatt det som en selvfølge eller misforstått at de er nordmenn? 

Anonymkode: 0f979...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hallo, det er flust av andregenerasjonspolakker landet rundt...

Anonymkode: d5e0f...8d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo, det er flust av andregenerasjonspolakker landet rundt...

Anonymkode: d5e0f...8d7

Ja, men har du noen gang trodd at de er etnisk norske? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. om ikke annet pleier jo gjerne etternavnene å gi en ganske god pekepinn på hvor i verden foreldrene deres kom fra. 

Før jeg har lært etternavnet deres så, men du snakker jo om venner

Anonymkode: cbf66...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ja, så lenge du har lys hud så er du trygg. Det er alle andre som bør vær redde. Det vil komme en dag når nordmenn tar tilbake landet sitt og hiver alle andre ut.

Anonymkode: 8f26e...b7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "etnisk norsk"?

Hvor mange generasjoner tilbake må du regne for å bli "etnisk norsk"? 

Hvor kan du, og kan du ikke ha aner, for å være "etnisk norsk"?

Anonymkode: 642b2...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Altså, hvis Bartosz Piasecki hadde hett Morten Larsen eller noe norsk, så kunne jeg godt trodd han var norsk. Det er navnet som er en giveaway. 

220px-Bartosz_Piasecki_Trophee_Monal_201

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner flere polakker som har et utseende som like godt kunne vært norsk. Men navnene deres avslører jo bakgrunnen deres. Syns vel ofte at det heller er på gruppenivå man ser forskjellene, mens det er stor variasjon blant individuelle personer både i ansiktstrekk og farge på hår, hud og øyne. Det er det jo blant nordmenn også, jeg har et utseende som nok kan være fra hvor som helst i Europa, selv om jeg genetisk sett er mest norsk. 

Anonymkode: 2015a...292

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber med mange østeuropeere i jobben i min, og har enda til gode å se en som kunne gått for å være norsk :Nikke: 

Anonymkode: 03fb7...e6b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JanHelge

Ser ikke den store forskjellen på nordmenn og Polakker jeg egentlig, men er nok noen kulturforskjeller men da ikke betydelige. Eneste jeg kan si om Polakker er at de er dårligere til å integrere seg i det Norske samfunn sammenlignet med andre som kommer fra nabolandene, Polakker lever ofte ikke her men jobber som besatt for så å reise hjem og bo der, andre nasjoner integrerer seg i større grad og skaffer seg et liv her. Men er jo individuelt det da, noen av dem som kommer skaper seg jo et liv her, mens andre kommer for å jobbe i perioder for så å dra hjem igjen og bo der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jobbet med mange polakker og jeg vil si at nordmenn eller skandinaver generelt sett er mye mer naturlig pene. Mange polakker har den runde hodeformen som Putin har.

Anonymkode: b1279...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. om ikke annet pleier jo gjerne etternavnene å gi en ganske god pekepinn på hvor i verden foreldrene deres kom fra. 

Før jeg har lært etternavnet deres så, men du snakker jo om venner

Anonymkode: cbf66...1d1

Hvor lenge har du kjent vedkommende, altså denne polske personen før du fant ut av det? Rakk du å bli bekjent med personen i det minste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har jobbet med mange polakker og jeg vil si at nordmenn eller skandinaver generelt sett er mye mer naturlig pene. Mange polakker har den runde hodeformen som Putin har.

Anonymkode: b1279...08c

Det er jeg enig i. De har ofte helt runde hoder. Det er vel noe de er meget stole av! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jeg enig i. De har ofte helt runde hoder. Det er vel noe de er meget stole av! 

Stolte. **

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med mange østeuropeere i jobben i min, og har enda til gode å se en som kunne gått for å være norsk :Nikke: 

Anonymkode: 03fb7...e6b

Seriøst? Jeg er enig i at man ofte kan se at noen er polske, men ikke alltid. Her om dagen kjørte vi forbi minst tre stk som kunne ha vært etnisk norske. Alle polakker har ikke rundt hodeform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "etnisk norsk"?

Hvor mange generasjoner tilbake må du regne for å bli "etnisk norsk"? 

Hvor kan du, og kan du ikke ha aner, for å være "etnisk norsk"?

Anonymkode: 642b2...687

Hvite. Du skjønner vel hva jeg mener? :P 

Jeg forsto ikke det siste spørsmålet ditt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest forrige uke var det en i gruppen jeg trente grappling med som jeg antok var etnisk norsk. Først like etter treningen oppdaget jeg at han er polsk da han slo av en prat på polsk med min polske treningskompis. Jeg rullet ikke med ham under treningen da. Hadde jeg gjort det, hadde jeg antakelig oppdaget at han ikke er norsk. Uten at jeg kan si det sikkert tror jeg det har hendt ved et par anledninger at jeg antok øst-europeere jeg nå trener med var etnisk norske inntil enten navnet deres eller språket deres avslørte dem. Polakker har sjelden et typisk skandinavisk utseende, men jeg synes en såpass stor andel av innfødte skandinavere framstår som umulig å skille utseendemessig fra polakker at veldig mange polakker utseendemessig kan antas å være skandinaver. Det samme gjelder for briter i mine øyne. Svensker, dansker, finner, islendinger og nederlendere finner jeg utseendemessig identiske med nordmenn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk blir stort sett overrasket når de hører etternavnet mitt. Først da tenker de på at jeg kanskje ikke er "etnisk norsk" :P 

Anonymkode: 483e4...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Klossmajor skrev:

Senest forrige uke var det en i gruppen jeg trente grappling med som jeg antok var etnisk norsk. Først like etter treningen oppdaget jeg at han er polsk da han slo av en prat på polsk med min polske treningskompis. Jeg rullet ikke med ham under treningen da. Hadde jeg gjort det, hadde jeg antakelig oppdaget at han ikke er norsk. Uten at jeg kan si det sikkert tror jeg det har hendt ved et par anledninger at jeg antok øst-europeere jeg nå trener med var etnisk norske inntil enten navnet deres eller språket deres avslørte dem. Polakker har sjelden et typisk skandinavisk utseende, men jeg synes en såpass stor andel av innfødte skandinavere framstår som umulig å skille utseendemessig fra polakker at veldig mange polakker utseendemessig kan antas å være skandinaver. Det samme gjelder for briter i mine øyne. Svensker, dansker, finner, islendinger og nederlendere finner jeg utseendemessig identiske med nordmenn.

Men de har rundt hode faktisk! :forvirret: 

Runde hoder med bolleklipp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...