AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Del Skrevet 25. juli 2017 Kompisene mine har forsvunnet, de svarer ikke på snap en gang. De venninnene som tar kontakt er de som har småbarn, det er koseligat jeg har de hvert fall. Men hvor ble det av resten 😅 Anonymkode: a2362...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 25. juli 2017 #2 Del Skrevet 25. juli 2017 Hva har du gjort selv for å holde kontakten da? Ingen av mine venner forsvant da jeg var gravid, men jeg var flink til å ta initiativ og ikke prate om graviditeten hele tiden. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #3 Del Skrevet 25. juli 2017 Kan være de allerede er lei graviditet og barnesnakk? Mange gravide og småbarnsforeldre forsvinner inn i en boble der alt handler om det temaet... Anonymkode: dfd5c...02c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #4 Del Skrevet 25. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kompisene mine har forsvunnet, de svarer ikke på snap en gang. De venninnene som tar kontakt er de som har småbarn, det er koseligat jeg har de hvert fall. Men hvor ble det av resten 😅 Anonymkode: a2362...f76 Det gjorde aldri jeg når min venninne ble det. Kanskje de er sure? Anonymkode: aa415...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #5 Del Skrevet 25. juli 2017 Jeg mistet alle mine venner da jeg fikk forstoppelse. Det kan ha vært tilfeldig, men jeg kan ikke se noen annen grunn til at de forsvant. Jeg var ganske oppblåst i magen på den tiden og hadde en del smerter, men passet på å snakke om andre ting også. Likevel forsvant de. Anonymkode: c73aa...86e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #6 Del Skrevet 25. juli 2017 Jeg mistet de vennene som fikk mann og barn, plutselig hadde vi ikke noe felles lenger. Takk for den..: Anonymkode: 66086...ee4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 25. juli 2017 #7 Del Skrevet 25. juli 2017 Det er jo ofte sånn at man ikke har "like mye til felles" lenger, spesielt hvis du er veldig ung. Du kan ikke lenger feste og slikt. Selvfølgelig kan man fortsatt finne på andre ting, både med og uten barn når ungen er født, men du må forstå at det er uvant for de også, spesielt hvis de ikke selv har barn vet de ikke hvor bundet du er og kommer til å bli. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #8 Del Skrevet 25. juli 2017 7 timer siden, Tanuki skrev: Hva har du gjort selv for å holde kontakten da? Ingen av mine venner forsvant da jeg var gravid, men jeg var flink til å ta initiativ og ikke prate om graviditeten hele tiden. Jeg snapper og ringer. Spør om å finne på ting. Oppdager da at det er fester jeg ikke er invitert til. Sier at jeg kan komme selv om jeg er gravid og foreslår å være sjåfør for de for å henge litt med. Så ikke tro jeg sitter her å venter. Jeg har alltid prøvd å holde kontakten, selv gjennom tiden man er forelsket med ny kjæreste. Anonymkode: a2362...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #9 Del Skrevet 25. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan være de allerede er lei graviditet og barnesnakk? Mange gravide og småbarnsforeldre forsvinner inn i en boble der alt handler om det temaet... Anonymkode: dfd5c...02c Har ikke pratet med de om hvordan jeg har det 😉 ikke symptomer eller noe! Anonymkode: a2362...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #10 Del Skrevet 25. juli 2017 3 minutter siden, Blod skrev: Det er jo ofte sånn at man ikke har "like mye til felles" lenger, spesielt hvis du er veldig ung. Du kan ikke lenger feste og slikt. Selvfølgelig kan man fortsatt finne på andre ting, både med og uten barn når ungen er født, men du må forstå at det er uvant for de også, spesielt hvis de ikke selv har barn vet de ikke hvor bundet du er og kommer til å bli. Jeg er 25. Og de fleste vennene mine er på min alder og eldre 😊 Anonymkode: a2362...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #11 Del Skrevet 25. juli 2017 Jeg har invitert til grillfest et par ganger i sommer. En kompis og min søster kom. Jeg har invitert til bursdagsfest, men siden jeg selv ikke kan drikke så hadde de ingen interesse av det. Så nå ble det endret til grillfest med familien for å slippe leie av lokalet for ingenting. Anonymkode: a2362...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #12 Del Skrevet 25. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snapper og ringer. Spør om å finne på ting. Oppdager da at det er fester jeg ikke er invitert til. Sier at jeg kan komme selv om jeg er gravid og foreslår å være sjåfør for de for å henge litt med. Så ikke tro jeg sitter her å venter. Jeg har alltid prøvd å holde kontakten, selv gjennom tiden man er forelsket med ny kjæreste. Anonymkode: a2362...f76 Du høres ganske masete ut. Det er ikke alle som syns det er kult å skulle ha en edru, gravid dame som sitter å venter på å få kjøre noen hjem når de skal på fest. Jeg hadde skygget banen. Anonymkode: 0ff10...a78 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #13 Del Skrevet 25. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 25. Og de fleste vennene mine er på min alder og eldre 😊 Anonymkode: a2362...f76 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har invitert til grillfest et par ganger i sommer. En kompis og min søster kom. Jeg har invitert til bursdagsfest, men siden jeg selv ikke kan drikke så hadde de ingen interesse av det. Så nå ble det endret til grillfest med familien for å slippe leie av lokalet for ingenting. Anonymkode: a2362...f76 Men det er jo ikke moro å feste med noen som må være edru "ufrivillig" De kommer tilbake når barnet er et par år og du kan ha barnevakt og dra ut på vinkvelder igjen. Helt normalt Jeg gidder heller ikke feste med gravide venninner, føler jeg ikke kan slå ut håret da. Og hvis vennskapet har vært mer vin og bytur-vennskap, enn kaffebesøk-vennskap, så skygger jeg banen til de kan være med på det samme igjen. Venninner jeg møter i hverdagen og tar en kaffe med treffer jeg fortsatt, men jeg har så lite interesse av andres graviditet og barn.. Vanskelig å spørre hvordan de har det og hva de har gjort siden sist, når jeg vet alt stort sett vil innebære snakk om barn. Anonymkode: e36ee...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #14 Del Skrevet 25. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke moro å feste med noen som må være edru "ufrivillig" De kommer tilbake når barnet er et par år og du kan ha barnevakt og dra ut på vinkvelder igjen. Helt normalt Jeg gidder heller ikke feste med gravide venninner, føler jeg ikke kan slå ut håret da. Og hvis vennskapet har vært mer vin og bytur-vennskap, enn kaffebesøk-vennskap, så skygger jeg banen til de kan være med på det samme igjen. Venninner jeg møter i hverdagen og tar en kaffe med treffer jeg fortsatt, men jeg har så lite interesse av andres graviditet og barn.. Vanskelig å spørre hvordan de har det og hva de har gjort siden sist, når jeg vet alt stort sett vil innebære snakk om barn. Anonymkode: e36ee...5b9 Haha, morro hvordan vennskap kun strekker seg til fylla. Kan du ikke drikke? Nei da gidder vi ikke være venn med deg! Jeg som aldri drikker, burde ikke ha venner jeg da. Rart at jeg fortsatt ofte er på byn eller har grilparty med venner Alkoholkulture i Norge er forkastelig. Anonymkode: 86051...c87 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 25. juli 2017 #15 Del Skrevet 25. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 25. Og de fleste vennene mine er på min alder og eldre 😊 Anonymkode: a2362...f76 Hører stadig om folk som mister venner når de får barn, og det er jo veldig trist. Men hvis de ikke engang er villig til å prøve å opprettholde kontakten, selv når du prøver, er de verdt å beholde da? Og igjen, er mange venner som ikke vet hva det innebærer å ha barn, men som fortsatt ønsker kontakt. Håper det ordner seg da 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #16 Del Skrevet 25. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke moro å feste med noen som må være edru "ufrivillig" De kommer tilbake når barnet er et par år og du kan ha barnevakt og dra ut på vinkvelder igjen. Helt normalt Jeg gidder heller ikke feste med gravide venninner, føler jeg ikke kan slå ut håret da. Og hvis vennskapet har vært mer vin og bytur-vennskap, enn kaffebesøk-vennskap, så skygger jeg banen til de kan være med på det samme igjen. Venninner jeg møter i hverdagen og tar en kaffe med treffer jeg fortsatt, men jeg har så lite interesse av andres graviditet og barn.. Vanskelig å spørre hvordan de har det og hva de har gjort siden sist, når jeg vet alt stort sett vil innebære snakk om barn. Anonymkode: e36ee...5b9 Og de som er som deg får plutselig et veldig lite nettverk når de med barn ikke gidder å prioritere venner som kun vil være med når det interesserer dem. Du interesserer ikke dem lenger og blir sett på som rimelig selvopptatt og umoden! Anonymkode: 75dbd...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #17 Del Skrevet 25. juli 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, morro hvordan vennskap kun strekker seg til fylla. Kan du ikke drikke? Nei da gidder vi ikke være venn med deg! Jeg som aldri drikker, burde ikke ha venner jeg da. Rart at jeg fortsatt ofte er på byn eller har grilparty med venner Alkoholkulture i Norge er forkastelig. Anonymkode: 86051...c87 Siden du ikke leste innlegget mitt godt nok før du svarte, tenkte jeg å hjelpe deg litt med utheving 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke moro å feste med noen som må være edru "ufrivillig" De kommer tilbake når barnet er et par år og du kan ha barnevakt og dra ut på vinkvelder igjen. Helt normalt Jeg gidder heller ikke feste med gravide venninner, føler jeg ikke kan slå ut håret da. Og hvis vennskapet har vært mer vin og bytur-vennskap, enn kaffebesøk-vennskap, så skygger jeg banen til de kan være med på det samme igjen. Venninner jeg møter i hverdagen og tar en kaffe med treffer jeg fortsatt, men jeg har så lite interesse av andres graviditet og barn.. Vanskelig å spørre hvordan de har det og hva de har gjort siden sist, når jeg vet alt stort sett vil innebære snakk om barn. Anonymkode: e36ee...5b9 Si gjerne fra hvis du fortsatt ikke forstår hva jeg skriver om 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og de som er som deg får plutselig et veldig lite nettverk når de med barn ikke gidder å prioritere venner som kun vil være med når det interesserer dem. Du interesserer ikke dem lenger og blir sett på som rimelig selvopptatt og umoden! Anonymkode: 75dbd...dde Jeg er bare ikke interessert når det gjelder graviditet og baby. De venninnene mine som har fått barn vet dette, ekte vennskap går tilbake til normalen igjen selv om det har vært opphold. Det var også opphold da jeg var gravid og fikk barn, så jeg vet godt hvordan det er. Anonymkode: e36ee...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 25. juli 2017 #18 Del Skrevet 25. juli 2017 Er da ikke noe problem med å feste med gravide venninner Det er da fortsatt samme personen, selv om hun ikke drikker. Jeg har gjort det flere ganger. Jeg har motsatt problem: har ikke barn selv, og mine venninner med barn har droppet meg. Skjønner de ikke har så mye tid, men når man ikke en gang svarer skikkelig på melding eller lignende... Jeg tror ikke de er så gode venner i utgangspunktet TS. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #19 Del Skrevet 26. juli 2017 Æsj, det er så typisk - men stakkarslig å se hvordan "kamerater" forsvinner når man får kjæreste eller barn! Da er de ikke kompiser, men gutter som har vært venn med deg i håp om å score deg en dag. Når man får barn med noen andre da skjønner de liksom at de ikke har sjangs lenger. Men når det kommer til venninder så forsvinner de fleste av de som forsvinner fordi man slutter å gjøre de samme tingene. En gravid kan ikke lenger bli med på fotballtreninga eller byen, og da mister man kontakt med alle man er venn med der. Men de vennene som man er med hjemme en tirsdagskveld å ser serier med - de er de ekte vennene som består Anonymkode: 898b4...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #20 Del Skrevet 26. juli 2017 6 timer siden, Angeleye skrev: Er da ikke noe problem med å feste med gravide venninner Det er da fortsatt samme personen, selv om hun ikke drikker. Jeg har gjort det flere ganger. Jeg har motsatt problem: har ikke barn selv, og mine venninner med barn har droppet meg. Skjønner de ikke har så mye tid, men når man ikke en gang svarer skikkelig på melding eller lignende... Jeg tror ikke de er så gode venner i utgangspunktet TS. Dessverre. Etter min erfaring er det ofte ikke den samme personen lenger, og det har ingenting med å kunne drikke alkohol eller ikke å gjøre. Anonymkode: e42f8...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå