AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg fjernet mellomnavnet mitt for en stund siden, men det gamle navnet står fortsatt på førerkortet mitt, er det da gyldig som legitimasjon? Litt kjedelig hvis det kun er passet som blir godtatt. Fikk nytt bankkort for ikke lenge siden og der var bildet fjernet.. Anonymkode: f72bb...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg ville byttet det. Jeg er sånn som liker at ting er helt i orden og korrekt. Og har du ikke det mellomnavnet lenger, er det jo ikke riktig å gå rundt med id som viser at du heter noe annet :-) Må du stille opp hos Statens Vegvesen og bruke en halv dag i kø for å få fornyet det, evt...? Litt pes, men.... Nasjonale id-kort, den nye offisielle legitimasjonen som kan benyttes i Norge og Schengen-land, skal visst komme i april 2018. Vi får se om det holder stikk da, det er jo utsatt et passe antall ganger allerede.... Anonymkode: 2ba67...745 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #3 Del Skrevet 24. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville byttet det. Jeg er sånn som liker at ting er helt i orden og korrekt. Og har du ikke det mellomnavnet lenger, er det jo ikke riktig å gå rundt med id som viser at du heter noe annet :-) Må du stille opp hos Statens Vegvesen og bruke en halv dag i kø for å få fornyet det, evt...? Litt pes, men.... Nasjonale id-kort, den nye offisielle legitimasjonen som kan benyttes i Norge og Schengen-land, skal visst komme i april 2018. Vi får se om det holder stikk da, det er jo utsatt et passe antall ganger allerede.... Anonymkode: 2ba67...745 Ja, det er jo ikke så stress å gjøre det, jeg bare lurer på om det fortsatt er gyldig som legitimasjon :-) Men skal ta meg en tur til vegvesenet og fikse det, så har jeg alt i orden. Har ingen tro på at ID-kortet kommer i løpet av neste år, men vi får se Anonymkode: f72bb...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Del Skrevet 24. juli 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo ikke så stress å gjøre det, jeg bare lurer på om det fortsatt er gyldig som legitimasjon :-) Men skal ta meg en tur til vegvesenet og fikse det, så har jeg alt i orden. Har ingen tro på at ID-kortet kommer i løpet av neste år, men vi får se Anonymkode: f72bb...b92 Nei det er ikke gyldig som legitimasjon. Gyldig legitimasjon skal alltid bli oppdatert ved feks navnebytte Anonymkode: 60ba6...e8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #5 Del Skrevet 24. juli 2017 Nei jeg tror ikke det er gyldig som legitimasjon når navnet ikke er korrekt. Men når det er sagt tror jeg ikke det har noe betydning om det skal brukes som legitimasjon for å komme inn på utesteder og slik Anonymkode: 3a803...62c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #6 Del Skrevet 24. juli 2017 Okei, takk for svar Anonymkode: f72bb...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #7 Del Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fjernet mellomnavnet mitt for en stund siden, men det gamle navnet står fortsatt på førerkortet mitt, er det da gyldig som legitimasjon? Litt kjedelig hvis det kun er passet som blir godtatt. Fikk nytt bankkort for ikke lenge siden og der var bildet fjernet.. Anonymkode: f72bb...b92 Gyldig legitimasjon skal ha samme navn som navnet du er registrert med i folkeregisteret. Du finner det i lovverket, jeg mener det er i Folkeregisterloven/forskriften det står. Anonymkode: ed2b8...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå