AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Del Skrevet 24. juli 2017 Leier ut et hus til tre jenter. De har hvert sitt soverom og deler på resten av huset. Var innom der nylig og fikk litt sjokk - det var så uhygienisk og møkkete at jeg ble helt satt ut! Rot og skitt over alt 😔 Kjøkkengulvet knaste når vi gikk der, ingen hadde støvsuget eller vasket på lang tid. Hva skal jeg gjøre? Kan de ha det sånn? Tenker at dette sliter på interiøret og de tar jo ikke vare på huset slik det er nå 😔 Anonymkode: 27de1...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2 Del Skrevet 24. juli 2017 Du var innom? Jeg håper du hadde avtalt det med dem på forhånd? Anonymkode: dd18c...1c0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #3 Del Skrevet 24. juli 2017 Hadde dere tillatelse fra leietakerne til å gå inn? Anonymkode: d3dce...2a3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Del Skrevet 24. juli 2017 Klassisk tilfelle av å forsvare grisene som ramponerer leiligheten. Si i fra at etter inspeksjonen ser det ikke ut der inne og at de er forpliktet etter leieavtalen å vedlikeholde leiligheten og dersom de ikke gjør det så blir det trekk i depositum ved utflytt. Dessverre lite mer du kan gjøre siden leietagere har sinnssyke rettigheter til å ødelegge leiligheter i Norge. Anonymkode: 44eff...470 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #5 Del Skrevet 24. juli 2017 For noen svar. TS eier et hus, hvor leietakerne gir blaffen i denne dyrebare eiendelen, og man bryr seg altså om noe helt annet. TS gikk vel ikke inn på soverommet, bare tok en titt på fellesarealet. TS: For framtiden bør du ha i kontrakten at du skal kunne få ta en inspeksjon 1-2 ganger i året, og ev. krav til regelmessig renhold. Det er faktisk kontraktsbrudd å behandle huset så dårlig, generelle lovene sier at slitasje utover det normale er noe man kan holde tilbake depositum for. Anonymkode: e5cb3...bcc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #6 Del Skrevet 24. juli 2017 Få hvilken måte går det ut over boligen at det er rotete og skittent? De skal uansett vaske skikkelig ut når de flytter; om det ligger 3 cm med støv i vinduskarmene er det kun dem selv det går ut over. Eller er det inngrodde flekker som setter seg fordi de ikke fjernes umiddelbart, gamle matrester som trekker inn i benkeplater og tiltrekker seg skadedyr? I så fall forstår jeg at du blir bekymret for boligen. Anonymkode: 12fa4...fdf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #7 Del Skrevet 24. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klassisk tilfelle av å forsvare grisene som ramponerer leiligheten. Si i fra at etter inspeksjonen ser det ikke ut der inne og at de er forpliktet etter leieavtalen å vedlikeholde leiligheten og dersom de ikke gjør det så blir det trekk i depositum ved utflytt. Dessverre lite mer du kan gjøre siden leietagere har sinnssyke rettigheter til å ødelegge leiligheter i Norge. Anonymkode: 44eff...470 Enig. De som har svart har nok rikelig erfaring med å ødelegge folks hus/leiligheter, og deretter klage om de trues med tilbakeholdelse av depositum. Anonymkode: e5cb3...bcc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 24. juli 2017 #8 Del Skrevet 24. juli 2017 Du burde ta en prat med dem, de kan jo ikke holde på slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #9 Del Skrevet 24. juli 2017 Frekke utleiere. Bare stormer inn i leieboligen og invaderer folks privatliv. Husker jeg leiet en bolig en gang hvor utleier uanmeldt kom og tok seg inn i boligen. Hun kommenterte klær som lå strødd på gulvet. At slik skulle det ikke se ut. Til info så var det noe undertøy som onsen min hadde lagt igjen på gulvet etter en fuktig natt. Endel utleiere er noen frekke svin. Anonymkode: 56634...c4d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #10 Del Skrevet 24. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få hvilken måte går det ut over boligen at det er rotete og skittent? De skal uansett vaske skikkelig ut når de flytter; om det ligger 3 cm med støv i vinduskarmene er det kun dem selv det går ut over. Eller er det inngrodde flekker som setter seg fordi de ikke fjernes umiddelbart, gamle matrester som trekker inn i benkeplater og tiltrekker seg skadedyr? I så fall forstår jeg at du blir bekymret for boligen. Anonymkode: 12fa4...fdf Når ts skriver at det "knaser" når h*n gikk på kjøkkengulvet kan f.eks det som ligger der og knaser lage striper i gulvet når du gå på det. Anonymkode: eba14...72b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #11 Del Skrevet 24. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frekke utleiere. Bare stormer inn i leieboligen og invaderer folks privatliv. Husker jeg leiet en bolig en gang hvor utleier uanmeldt kom og tok seg inn i boligen. Hun kommenterte klær som lå strødd på gulvet. At slik skulle det ikke se ut. Til info så var det noe undertøy som onsen min hadde lagt igjen på gulvet etter en fuktig natt. Endel utleiere er noen frekke svin. Anonymkode: 56634...c4d Hvor står det at ts gikk uanmeldt inn i leiligheten? Anonymkode: eba14...72b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #12 Del Skrevet 24. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frekke utleiere. Bare stormer inn i leieboligen og invaderer folks privatliv. Husker jeg leiet en bolig en gang hvor utleier uanmeldt kom og tok seg inn i boligen. Hun kommenterte klær som lå strødd på gulvet. At slik skulle det ikke se ut. Til info så var det noe undertøy som onsen min hadde lagt igjen på gulvet etter en fuktig natt. Endel utleiere er noen frekke svin. Anonymkode: 56634...c4d Nå får det være nok! Utleiere er hedersmennsker! Hvor skulle folk bodd om ikke noen hadde vært villige til å leie ut?? Anonymkode: e5cb3...bcc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #13 Del Skrevet 24. juli 2017 Rart folk bare antar at Ts gikk inn uten å snakke med leietakerne. Det har ikke ts sagt, h*n har bare sagt at h*n var inne der. For alt vi veit kan det ha vært for å fikse en lekk vask. Anonymkode: b866b...2b0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. juli 2017 #14 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg ville varslet de tre leieboerne om at huset skal vaskes ned skikkelig, og at det etter dette vil de bli pliktige å rengjøre hver uke. Si i fra at tar de ikke skikkelig storrengjøring nå, så leier du inn folk til å vaske profesjonelt jevnlig, og legger på husleia deres for å dekke det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #15 Del Skrevet 24. juli 2017 3 minutter siden, Million skrev: Jeg ville varslet de tre leieboerne om at huset skal vaskes ned skikkelig, og at det etter dette vil de bli pliktige å rengjøre hver uke. Si i fra at tar de ikke skikkelig storrengjøring nå, så leier du inn folk til å vaske profesjonelt jevnlig, og legger på husleia deres for å dekke det. Smart, det ville jeg gjort også. Anonymkode: 8e18c...daf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #16 Del Skrevet 24. juli 2017 Ts her. Jeg var innom på et på forhånd varslet besøk for å henge opp en ny rullegardin de ønsket. De visste jeg skulle komme men gir blanke F... i hvordan det ser ut, unnskylder det ikke engang. Må man ha selvfølgeligheter, som vanlig renhold, presisert i en kontrakt? Hadde jeg lånt noe av noen så hadde jeg tatt vare på det. Her bare driter de i alt😔 I tillegg oppdaget jeg, da jeg skulle henge opp rullegardinen, at den gamle gardinen har de bare latt ligge inntil vinduet og råtne slik at det har blitt råttent der 😔 Kan de for faen ikke si fra om slike ting før det råtner😔 Har mest lyst å hive ut alle tre suggene🙄 Anonymkode: 27de1...af5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #17 Del Skrevet 24. juli 2017 Hvilken rolle spiller det, selv om det er ekstremt møkkete så lenge de er bosatt der? Så lenge det er tilstrekkelig vasket ved utflytting, så er det vel ikke huseiers problem ? Anonymkode: f5fb9...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #18 Del Skrevet 24. juli 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frekke utleiere. Bare stormer inn i leieboligen og invaderer folks privatliv. Husker jeg leiet en bolig en gang hvor utleier uanmeldt kom og tok seg inn i boligen. Hun kommenterte klær som lå strødd på gulvet. At slik skulle det ikke se ut. Til info så var det noe undertøy som onsen min hadde lagt igjen på gulvet etter en fuktig natt. Endel utleiere er noen frekke svin. Anonymkode: 56634...c4d I Norge er det i det minste slik at utleiere må ha tillatelse for å gå inn i en leiebolig... studerte i USA i fjor, og utleieren kunne bokstavelig talt komme inn når som helst i løpet av dagen for å fikse et eller annet eller sjekke noe - uten forhåndsvarsel. De kunne låse opp huset jeg bodde i midt på dagen uten at jeg visste det for å lese av en-eller-annen måler av noe slag. De fleste er jo på universitetet midt på dagen, men jeg leste mye hjemmefra... hadde alltid døren på rommet mitt låst (kunne ikke åpnes fra utsiden). Anonymkode: 4632b...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #19 Del Skrevet 24. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken rolle spiller det, selv om det er ekstremt møkkete så lenge de er bosatt der? Så lenge det er tilstrekkelig vasket ved utflytting, så er det vel ikke huseiers problem ? Anonymkode: f5fb9...602 Når det er så skittent at det knaser på gulvet og ting råtner i hjørnene så blir vegger og gulv ødelagt. Da er det huseiers problem Anonymkode: 0ed7d...f5f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #20 Del Skrevet 24. juli 2017 Om man tenker i lengden så er det like greit å kasta alle 3 ut el be dem skrive under en ny kontrakt der det skal holds ryddig. Bedre å starte med 3 nye leietakere med nye kontrakter om de ikke vil skrive under en ny en. Ditt hus, ta vare på det Anonymkode: 91e4a...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå