Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2005 #281 Del Skrevet 20. februar 2005 Kanskje du skal bo i nærheten av meg Kanskje det :D Sender deg PM jeg... Kanskje vi kunne møttes Det vil jeg selvfølgelig kjempe gjærne :-D Hei vennen. Innom med en før jeg køyer. Jammen er det mandag igjen i morgen. Hei snuppa. Håper du har hatt en fin helg :D Og jammen er det ikke mandag igjen i morgen :o ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Nå har jeg nettopp snakket med kjæresten på telefon, og jeg ble så nedenfor. Ikke fordi det ikke var godt å snakke med han, men enkelte ganger gjør det vondt å høre stemmen hans og vite at han er så langt unna meg. Han driver å pakker til øvelse og videre kursing utover våren og skal ikke hjem nordpå før til høsten igjen. Så en ting er at jeg synes så synd på gutten som må bo i bag de neste 6 mnd. En annen ting er at livet hans faktisk er sånn nå, kurs her og øvelser der og felles for alle er at det alltid er langt unna meg. Også begynner jeg å tenke, hva om det fortsetter slik? Hva om han bestemmer seg for å fortsette i forsvaret også etter at pliktårene hans er gjort unna? Om vi da skal bo sammen må vi jo bare flytte dit forsvaret finner det for godt å plassere oss.Og med den utdannelsen jeg tar nå er jeg nesten nødt til å bo om ikke i en by så hvertfall i nærheten, og forsvaret har jo i grunnen vært meget flinke til å bygge opp "koloniene" sine på de mest gudsforlatte plassene her i norge. Hva skjer da? Jeg må helt ærlig si at jeg vet ikke om jeg kan gi blanke i både utdannelsen min og fremtidsdrømmer for denne gutten. Jeg elsker han jo over alt på jord, men er det riktig å gi opp så mye selv om man elsker en person? Jeg har så lyst til å be han om å være så snill å begynne på en utdannelse utenom forsvaret når dette er over, men jeg kan ikke. Jeg vil jo at han skal ha det bra og gjøre det han vil uten å skulle ta hensyn til meg. Men samtidig så føler jeg at han burde vite dette også for om jeg skulle måtte gi opp så mye for så å måtte sitte alene i en leir å passe ungene våre mens han er på øvelser, kurs og mere til og se hverandre så lite som vi nå hadde gjort om vi bodde sammen, jeg tror ikke det hadde fungert. Jeg tror aldri jeg ville blitt lykkelig i en slik setting. Bare tanken på det å være "tvunget" til å bo på et sted gir med klaus. Enkelte ganger så detter tanker som at; om jeg hadde visst dette da jeg møtte han at det skulle bli så vanskelig til tider, er jeg ikke sikker på om jeg hadde involvert meg med han i det hele tatt. Og øyeblikkelig etterpå får jeg dårlig samvittighet for samtidig som dette bitte lille året har vært tøft så har han gitt meg så utrolig mye også, som jeg aldri ville vært foruten. Jeg har aldri møtt noen som har vært så lik meg selv som han. Han har fått frem så mange fine sider i meg jeg aldri trodde jeg hadde. Og jeg har vært den som har fått frem nye sider ved han og fått han til å føle ting han aldri har følt for noen. I løpet av dette snaue året har vi aldri kranglet,ikke hatt så mye som en diskusjon for vi har jo ingenting å krangle om.Vi står for det samme,mener det samme,vet hva den andre tenker og avslutter hverandres setninger. Og til dags dato har jeg enda ikke oppdaget noen sider ved han som jeg ikke liker og ditto. Huff, nå syter jeg sikkert bare fordi jeg er sliten, lei meg og syk. For uansett når dagen er slutt så bunner alt ut i at jeg elsker han, og han elsker meg.Og slik kommer det til å være uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 20. februar 2005 #282 Del Skrevet 20. februar 2005 Klem til deg frøken! Skjønner tankene dine, det er vanskelig. Forstår dilemmaet ditt også. Men jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du har sånne tanker selv om du elsker ham, for det er jo helt naturlig at slike tanker kommer når du planlegger framtiden din sammen med ham. Da er det mange ting å ta stilling til og det er bedre å ta stilling til dem nå enn når dere allerede sitter der med tre unger og drar fra leir til leir. Sender deg varme tanker! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. februar 2005 #283 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg synes du skal fortelle han hva du tenker jeg. Er man sammen og har tenkt og lyst til å være sammen restenav livet må man jo ta hensyn til hverandre ved sånne store valg. Tror det er lettere for han å ta en avgjørelse hvis han vet hvordan du har det også jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 21. februar 2005 #284 Del Skrevet 21. februar 2005 har bare lyst til å gi deg en kjempegod jeg vennen! Hvor er det hun tanten din bor da? hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #285 Del Skrevet 21. februar 2005 Ville bare gi deg en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 21. februar 2005 #286 Del Skrevet 21. februar 2005 Mega fra meg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 21. februar 2005 #287 Del Skrevet 21. februar 2005 Har delt av min visdom på PM til deg jeg Hvis du holder hodet kaldt mens alle rundt deg mister sitt, har du kanskje ikke oppfattet situasjonen Klokskap kan aldri kurere ren idioti.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2005 #288 Del Skrevet 21. februar 2005 Tusen takk for fine svar alle sammen :dagensrose: Det går litt bedre i dag da, for nå har jeg fått skjøvet det litt baki hode igjen Selv om dette fortjener en del tanker, men jeg vet jo ikke om det blir slik i det hele tatt. Han er jo så fryktelig usikker selv om han fortsetter eller begynner på utdannelse utenfor forsvaret. Jeg vil ikke dytte han i noen slags retning egentlig, selv om det muligens betyr at vi ikke kan leve sammen. Fortsetter han i forsvaret så gjør han hvertfall noe som han gjærne vil gjøre. Men jeg kommer til å snakke med han og fortelle om hva jeg tror og mener om saken. Jeg tror det blir like ille om jeg ikke gjør det.Selv om jeg føler meg fryktelig egoistisk ved å si det, men jeg tror at om jeg ikke sier noe og han finner det ut i ettertid, kanskje når det allerede er for seint, ville det gjøre vondt verre. Vi har et godt og fint forhold og det å være åpen og ærlig mot hverandre er en stor del av det, så får jeg bare håpe at det jeg sier ikke føler som et press av noe slag og at han velger det som er riktig for han. Er det ment to be, så er det ment to be En ekstra god til Tubby som har skrevet en lang PM til meg :D I dag lå jeg lenge. Lenge nok til å få dårlig samvittighet hvertfall Men formen er ganske dårlig så kanskje kroppen trenger det. Og denne forferdelige hodepinen vil ikke gi seg den altså. Så forbaska :-? Jeg har gått meg en tur i dag og sett så smått på oppgaven. Begynt å tenke ut hva slags stil jeg vil ha på interiøret. Det var visst noe pyntegjenstander inne i bildet av kobber. Og det er langt i fra min stil Men det er jo også en del av å jobben innen interiør på oppdrag for andre, og kjøre den stilen oppdragsgiveren ønsker. Så dette skal bli lærerikt Har ringt å snakket med skolen i dag også. Spurt litt om greier jeg lurte på. Søknadspapirer på stipend får jeg ikke tak i før på mars/april så det lar seg ikke ordne før den tid likevel. Og besøk hastet det ikke med. Det måtte jeg ta når det passet og når jeg skulle nedover en tur en gang. Det var en koselig dame jeg pratet med I kveld skal jeg ikke bli sittende her til langt på natt.Må forsøke få i gang den vanlige døgnrytmen igjen. Skal jo til lege på fredag igjen, og kanskje kanskje kanskje jeg får begynt på jobb igjen Jeg håper det, for nå begynner det å bli skikkelig stusselig her. Samme dag ut og dag inn :-? Da tror jeg sytedosen for både februar og mars er oppbrukt gitt Har lånt; Katie Melua, call off the search av mamma. Nydelig stemme den jenta har :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2005 #289 Del Skrevet 21. februar 2005 En kjempe :dagensrose: til Tubby som har fått meg til å se litt anderledes og mye lysere på tingenes tilstand. You`re the best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. februar 2005 #290 Del Skrevet 21. februar 2005 :blomst_opp: Håper formen bedrer seg til i morra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2005 #291 Del Skrevet 21. februar 2005 Tusen Fakse :-) Nå har jeg lasta ned Melua cd`n på Mp3 spilleren min. Nå skal jeg legge meg rett ut på sofaen og se om noen kommer å henter hodepinen min, så jeg blir kvitt`n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 22. februar 2005 #292 Del Skrevet 22. februar 2005 god morgen vennen! Er hodet bedre? Er ikke Katie Melua super? Fikk cd, og dvd av henne til jul av sambo jeg. Hun har jo bare en fantastisk stemme! Håper formen og dagen din blir bra! Skal jobbe jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 22. februar 2005 #293 Del Skrevet 22. februar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. februar 2005 #294 Del Skrevet 22. februar 2005 Håper formen er bedre i dag, vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2005 #295 Del Skrevet 22. februar 2005 Tjah, formen er som den er. Men humøret er definitivt bedre, eller hommøret som bestefar pleide å si Snakket lenge med kjæresten på telefon i går og fikk masse informasjon på PM av Tubby, og jeg har nok svartmalt situasjonen litt En ting er at han ikke aner om han fortsetter eller ikke, en helt annen ting er at han selvfølgelig kan søke seg hvor som helst i landet og trenger jo ikke ende opp på de mest gudsforlatte plassene. Jeg tror det som ligger bak er at bestevenninna mi er i en slik situasjon. Mannen hennes er blitt stasjonert på en knøtte liten plass og hun har som nyutdanna sykepleier ingen jobbmuligheter og går nå hjemme mens ungen er i barnehagen. Og når dette sliter på henne så sliter det på meg, for jeg bryr meg jo masse om henne. Og jeg tror at uansett, innerst inne, hadde jeg måtte velge mellom en jobb eller gutten min så hadde jeg valgt gutten. Vi har det så godt sammen og han betyr alt for mye for meg enn at jeg skulle kunne gjøre noe annet. Og i forsvaret så er det jo ofte slik,som i andre yrker, at man må jobbe seg opp.Og om vi da hadde måttet bo på et lite sted, så hadde det kun blitt for en periode. Og uansett om stedet er lite så er ofte leirene desto større og man får ofte et stort nettverk rundt seg uansett. Så jeg ser ikke så mørkt på det likevel. For utdanninga mi har jeg uansett og får alltids muligheten til å jobbe innen den. For som Tubby sier, man er jo glad i disse grønne mannebeina også ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Har ikke rukket å gjøre stort i dag jeg Sett Friends på dvd og bladd litt i bøker. Skal gå meg en tur om en stund, også henta jeg tegnesakene mine fra leiligheta i helga og tenkte jeg skulle sette meg ned med det i løpet av dagen. Det er det lenge siden jeg har gjort. Malte og tegna en del før men det går stort sett litt opp og ned Det er kjempe vær her i dag. Sol fra skyfri himmel og ca 10- grader. Katie Melua cd`n er kjempe fin Baby. Jeg liker den jazzete musikken og at hun ikke synger slik som alle andre. Også har hun stemme som en engel også da.Nydelig :-) Takker for klemmer Middis og Arwen :D fra Alwa, som skal slutte å ta sorger på forskudd :fy: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 22. februar 2005 #296 Del Skrevet 22. februar 2005 Godt at Tubbyn kunne komme med noen oppløftene ord da vennen! Hva har du gjort i dag da? Håper du har det fint! ps...nå er hele krangelen forklart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 22. februar 2005 #297 Del Skrevet 22. februar 2005 Deilig å høre at min enorme visdom var til noe hjelp, vennen - Anytime Sender en stor tilbake til deg!!! Er visst litt sliten i øya likevel, selv om jeg trodde jeg var nesten frisk.... ~skal komme sterkere tilbake når de gluggene mine omsider fungerer som de skal jeg.... So long Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2005 #298 Del Skrevet 22. februar 2005 Kan ikke skryte på meg noen særdeles produktiv dag Baby. Har vært ute å gått en tur da, i 15- og det ble litt kaldt. Så nå sitter jeg å fryser og blir liksom ikke varm igjen heller. Mere klær i morgen Det funka godt Tubby. Du sitter jo tross alt med den ærfaringa jeg muligens skal igjennom. Også er det klart jeg har tid til å tenke også da, for jeg er jo bare hjemme. Da er det lett og vikle seg inn i for mange tanker. Men nå er alt så mye bedre igjen :D Vi får ta deg som det kommer tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #299 Del Skrevet 22. februar 2005 Takk for klemmen, her har du en tilbake Har ikke så mye produktivt å si egentlig, men jeg vet jo også godt hvordan det er å ha mannen hjemme bare nå og da, så jeg vet hva du sliter med. Det er jo ikke noe morro, men man håper jo alltid på bedre tider, ikke sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2005 #300 Del Skrevet 22. februar 2005 Tusen takk Pandora, det blir nok bedre etter hvert Nå har jeg lest gjennom hele dagboka mi. Litt rart at så mye har skjedd på så liten tid. Er ikke rart man må summe seg enkelte ganger. Og det er er fin dagbok må jeg si, men aller mest kommer det av alle de flotte menneskene som er innom å skriver i den. Uten dere hadde både dagboka og livet mitt vært ganske traust slik situasjonen min er i dag. Vil bare si at jeg setter umåtelig stor pris på dere alle :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg