Gå til innhold

Har du en vanskelig kollega?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du en eller flere vanskelige kollegaer? I så fall, hvordan oppfører dem seg?

Anonymkode: a4e38...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en som irriterer vettet av meg. Han er veldig bedreviter. Bruker vanligvis å ignorere ham (utover normal kommunikasjon) og styrer på med mitt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp- veksler veldig i humør. Er han i dårlig humør så må alle passe seg. Da er det regelrett mobbing av den som sitter nærmest eller er uheldig å si noe "feil". Ellers plukker han ut noen som han totalt overser. 

Denne mannen er psyk, og ødlegger en hel avdelings arbeidsmiljø. Og ja ledelsen vet om det men vanskelig å ta han da han skjuler mye.

Anonymkode: 84b07...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BerntJohnny
40 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg har en som irriterer vettet av meg. Han er veldig bedreviter. Bruker vanligvis å ignorere ham (utover normal kommunikasjon) og styrer på med mitt. 

Hva om han faktisk vet bedre enkelte ganger. Ignorerer du han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BerntJohnny
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp- veksler veldig i humør. Er han i dårlig humør så må alle passe seg. Da er det regelrett mobbing av den som sitter nærmest eller er uheldig å si noe "feil". Ellers plukker han ut noen som han totalt overser. 

Denne mannen er psyk, og ødlegger en hel avdelings arbeidsmiljø. Og ja ledelsen vet om det men vanskelig å ta han da han skjuler mye.

Anonymkode: 84b07...e44

Lydopptak på mobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, shakil skrev:

Hva om han faktisk vet bedre enkelte ganger. Ignorerer du han da?

Jeg hører jo hva han sier, og hittil har han ikke visst bedre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BerntJohnny
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Jeg hører jo hva han sier, og hittil har han ikke visst bedre. 

Så du har alltid visst best? Interressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, shakil skrev:

Så du har alltid visst best? Interressant.

Herre Jesus og jomfru Maria. Det er ikke det jeg sier Hvis du skal vri og vende på ordene mine, så gidder jeg ikke disutere med deg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BerntJohnny
3 minutter siden, The Kitten skrev:

Herre Jesus og jomfru Maria. Det er ikke det jeg sier Hvis du skal vri og vende på ordene mine, så gidder jeg ikke disutere med deg. 

Nei, åssen har jeg vridd på ordene? HIttil har du visst best. Jeg syns bare det var interessant, for han er tydeligvis inkompetent.

Kanskje på tide å roe ned på utbruddene, og slutte tolke alt i verste mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen kvinnelige lærere er i en sjanger for seg. Makan til typer. Hadde ei som skjelte meg ut på rektors vegne. En annen som klikka fordi jeg skrev "hola amiga" i en mail til henne. Pluss litt annet snacks. Good times.

Anonymkode: baec5...42f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet sammen med en kollega i sju år uten å høre henne si et positivt ord om noen eller noe jobbrelatert. Alt er uff og isj og æsj, kundene er idioter og sjefen skjønner ingenting.

Det er slitsomt (hun er på ferie nå, og da er det en helt annen stemning på jobb), men jeg har lært meg å skru av lyden og overhøre henne, og bare være nøytral/hyggelig/overfladisk tilbake.

Anonymkode: a95e2...751

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en, han er egentlig ikke kollega men samarbeidspartner. Vi må ha mye kontakt, og de har lokaler sammen med oss. Han er utrolig pirkete på detaljer som er revnende likegyldig for meg, og strengt tatt er det ofte ikke hans bord men han vil at jeg skal ta tak i det. Jeg har tusen andre ting å gjøre og det småplukket hans er bare til irritasjon for meg. Noen ganger ordner jeg det, andre ganger må jeg si at jeg hører hva du sier men kommer ikke til å gjøre noe med det.

Rett før sommerferien spurte han på mail om jeg kunne ordne med at "xxx" ble satt opp så raskt mulig pga "xxx". Min vurdering er at dette ikke hastet i det hele tatt, det kunne godt vente til etter ferietiden. Jeg svarte "ja, det skal jeg ordne slik at det er klart til vi starter på igjen til høsten" og tenkte at da var den saken ute av verden. Men neida, fikk svar med kopi til hans sjef om at dette burde prioriteres så fort som mulig. Det er *ikke* hans sak, plager eller hemmer ingen, har ingen konsekvenser for annet enn at det bør være der. Ny mail, "ja, det er prioritert, slik at det er på plass til høsten". Det er sånn ofte, at han svarer meg med kopi til sin egen sjef. Grrmmff. Han har ikke noe med mine prioriteringer å gjøre.

Ååh, det var godt å få det ut! :fnis: 

Anonymkode: 61e46...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

News flash: det finnes alltid minst 1 på alle arbeidsplasser. 

På min arbeidsplass er det 3 som tror de er sjefer og at de eier hele avdelingen. Det er egentlig litt trist, for de gir utrykk for at jobb er det eneste de har å glede seg over, annet enn å kaste dritt til oss andre, bry seg med det de ikke har noe med og nekte å forstå humoren til oss andre. Sad...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En som snakker sammenhengende hele arbeidstiden, ekstremt høylytt. Det er fryktelig slitsomt å høre på, og er utrolig behagelig når hun er borte.

Anonymkode: 87b14...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

0g hvis du ikke kjenner noen som er det aller minste irriterende, så kan dette tyde på at det er DU som fsktisk er den irriterende personen...  :fnise:

Anonymkode: d4831...8c5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
10 timer siden, shakil skrev:

Lydopptak på mobilen

Det er ikke sikkert at kollegaen hennes sier disse tingene høyt, så en lydopptaker er ikke nødvendigvis noe som kommer til å virke. 

Anonymkode: c8847...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BerntJohnny
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert at kollegaen hennes sier disse tingene høyt, så en lydopptaker er ikke nødvendigvis noe som kommer til å virke. 

Anonymkode: c8847...a74

Godt poeng 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. En som alltid skal bytte hver eneste vekt hun har. Må ha en enoooooorm familie siden det alltid er en bursdag eller familietilstelning siden hun må bytte. 

Hvis noen er syke kan hun aldri jobbe ekstra.

sutrer å surver om alt.

Det er forresten 1 positiv ting med henne: hun skal slutte og jeg har ikke en eneste vakt med henne før hun er borte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kollegaer som hører på veldig HØY musikk, så det nærmest  rister i alle veggene...         

De gidder aldri å bruke hodetelefoner eller noe heller. At ingen andre liker dette bråket deres, er tydeligvis  ingenting å bry seg om... 

Anonymkode: d4831...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...