Gå til innhold

Jeg bare stakk fra bestillingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og to venner hadde bestilt pizza sammen på pizzabakeren i dag. Da vi satt å venta så skulle en av dem gå å kjøpe noe på Narvesen mens vi andre to venta, da han reiste seg opp og skulle gå sa han til meg: "jeg bare lurer, men om du har lagt på deg?" 

Jeg ble veldig overrasket ettersom at jeg faktisk har gått opp 2 kilo siden sist han så meg, men ante ikke at det viste.  Jeg bare spurte enkelt om det så slik ut. Da mumlet han vel nei eller noe før han gikk til Narvesen. Meg og hun andre satt der litt sjokkerte, hun fortalte meg det ikke viste eller noe, men jeg følte meg kjempetrist etter en tung dag i utgangspunktet. Jeg var så nær å braste ut i gråt der jeg satt, så jeg bare sa at jeg måtte gå. Men sendte etterpå mld til begge om hva som hadde skjedd, senere beklaget han også hva han sa (selvom det ikke hjalp noe).

Så spørsmålet mitt er, skal jeg betale delen av pizzaen jeg egentlig skulle hatt, men som de da fikk?

Anonymkode: 50ef4...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du burde betale din del selv om du ikke åt den. 

Hadde de bestilt en pizza sammen om du ikke var med?

Hadde jeg blitt med på å bestille pizza men ombestemt meg etter bestillingen var gjort så hadde jeg selvsagt betalt min del for det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mye pizza ble bestilt da? Var det såpass lite at de klarer å dele din del, eller tror du de ble de sittende med rester fordi du stakk av? 

Anonymkode: 044b4...e34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal betale. Det er ikke sikkert kommentaren var negativt ment, og det var ditt valg å reagere som du gjorde med å bare gå. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg synes du skal betale. Det er ikke sikkert kommentaren var negativt ment, og det var ditt valg å reagere som du gjorde med å bare gå. 

Valg? Det er vel ikke en unormal reaksjon å bli satt ut av en sånn kommentar? Vennen kunne vel VALGT å ikke si den kommentaren da? 

Synes ikke du skal betale. Det var en høyst unødvendig kommentar du fikk. Har du ordentlige venner så ser de at det ble en skikkelig lei situasjon og har forståelse for at du ikke orket å være der. 

Anonymkode: 361b6...d8d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Valg? Det er vel ikke en unormal reaksjon å bli satt ut av en sånn kommentar? Vennen kunne vel VALGT å ikke si den kommentaren da? 

Synes ikke du skal betale. Det var en høyst unødvendig kommentar du fikk. Har du ordentlige venner så ser de at det ble en skikkelig lei situasjon og har forståelse for at du ikke orket å være der. 

Joda, men det er ikke sikkert kommentaren var negativt ment. Uansett synes jeg TS overreagerte.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, The Kitten skrev:

Joda, men det er ikke sikkert kommentaren var negativt ment. Uansett synes jeg TS overreagerte.

Er man noenlunde sosialt oppegående så spør man ikke en venn om de har lagt på seg i det man skal til å bestille pizza. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekte venner griner ikke over en betaling av en pizza...

Ekte venner sier ting rett ut som det er, du har jo lagt på deg 2kg sa du, kansje det syns for han,

Hvorfor grine over noe som er sant

Anonymkode: ed5d3...e40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, The Kitten skrev:

Enig! 

Anonymkode: cf1bb...95b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man noenlunde sosialt oppegående så spør man ikke en venn om de har lagt på seg i det man skal til å bestille pizza. 

Joda, ,jeg er ikke uenig i det. Likevel var det ikke sikkert kommentaren var negativt ment. Uansett synes jeg TS overreagerer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tipper de klarte å spise pizzaen alene, og de fleste spiser jo opp restene sånn sett. Men jeg hadde ikke giddi og laget en krangel over 1/3 av en pizzaregning dersom venner vil ha betalt for at du bare rømte som et lite barn.

Men du får lære deg å ikke overreagere så ekstremt på ting. Unødvendig kommentar sikkert, men siden du har lagt på deg, så så han det vel?

Anonymkode: fe3d3...3d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her syntes jeg du overreagerte voldsomt. Det er snakk om 2 kg - ikke at du har "est" ut. Jeg ser også garantert forskjellige ut, ut fra hvilke klær jeg har på meg. Jeg synes derfor du absolutt bør tilby deg å betale. Kompisen din bør også lære deg bedre å kjenne, slik at han ikke buser ut med ting du ikke tåler å høre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør tilby deg å betale for din del, vennene dine bør høflig takke nei. 

Anonymkode: 5fd07...47b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her ser man et skoleeksempel på hvor lite folk tåler. Som om det var verdens undergang eller negativt at en har lagt på seg litt:klo:

Anonymkode: af08f...8be

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Det er en utrolig frekk ting å si og spiller liten rolle om han ikke mente noe negativt med det. Vekt er det veldig sårt punkt for noen. 

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, smalls skrev:

Nettopp. Det er en utrolig frekk ting å si og spiller liten rolle om han ikke mente noe negativt med det. Vekt er det veldig sårt punkt for noen. Skjønner godt ts ble lei seg og gikk 

Helt enig.

Skjønner ikke helt hvorfor noen absolutt må kommentere andres vekt, plager det virkelig dem så mye?  Hadde det vært en diskusjon om vekt så synes jeg det er helt innafor å si at ja, jeg synes at du har lagt på deg. Ikke ellers, det er ufint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...