Gå til innhold

skal til en rar flyplass i London :-/

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har bestilt en billig billett via norwegian. 400kr tur retur.

men det som er, er at nå lander vi ikke på heathrow, men på standfed (riktig?).

hvor er dette i forhold til London? Herregud, nå må man vel betalte flere hundre kroner for en tog.billett...og da ble ikke turen så billig allikevel nei :-?

noen som vet om det er langt unna london?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må jo uansett ta flytoget fra Heathrow. Det blir ikke sååå mye lengre... Halvtimes tid kanskje! Ikke sikker på om det blir dyrere heller. Flytoget fra Heathrow er jo sånn høyhastighets-tog a la Gardermo-banen og det betaler man sikkert ekstra for.

De tre gangene jeg har vært i London har jeg forøvrig landet på hhv Gatwick, Stansted og Heathrow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Stansted er ikke så værst den da. Har landet der mange ganger. Og med toget som går rett inn til london så klarer man seg fint. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toget fra Stanstead tar ikke noe lenger tid enn tuben fra Heathrow. Flytoget fra Heathrow er kjapt, men koster en formue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stanstead er en grei flyplass, det, var der nettopp. Toget heiter "Stansted Express". Billetten kostar 24 pund tur/retur. (Åpen retur)Då eg var der i helga, var billettautomatane i ustand, klarte i allefall ikkje å få kjøpt billettar der, stillte meg til slutt i kø foran lukene. Toget går kvart kvarter, eller kvar halvtime i stillare tider på døgnet. Toget stoppar berre to plassar inne i London: Tottenham Hale og Liverpool Street. Den siste er den mest sentrale, der er det mange undergrunnar som går. Det tar 45 minutt til Liverpool Street.

Då eg var der no, var det vedlikehold på linja på søndag, då gjekk det buss for tog, bussen tok 1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

når jeg var det for litt over et år siden betalte jeg vel bare 15 pund tur/retur med buss inntil londonfra stansted, men da hadde jeg studentbevis.

ellers så skal jeg bare tipse deg om å beregne go tid på tur til flyplassen, dra gjerne minst en 4 timer før flyavgang fra sentrum. mye køer ut av london kan gjøre at du kommer for sent og dermed må kjøpe ny billett- det blir dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beregn VELDIG god tid ut til flyplassen. Det er nesten alltid forsinkelser på linja (jeg har kjørt den veien 4 ganger nå, vi har vært forsinket over en time hver eneste gang).

Stanstead er en svær flyplass, hvor du må ta et eget lite "tog" for å komme ut til gaten. Dessuten er køene for å komme gjennom sikkerhetsslusene veldig lange. Lenge siden jeg har vært på Heathrow, men jeg innbiller meg at de er litt proffere og får folk unna litt raskere.

Men uansett: Stanstead er en veldig ok flyplass, det! Flytoget går veldig fort inn til byen og koster ikke så veldig mye heller!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Skal btw til den "rare" flyplassen jeg og, det går nok bra :)

Jeg vurderer forresten å ta bussen inn til byen i stedet for toget, MYE billigere jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

det er en helt vanlig flyplass. :-) og togreisen inn til byen tar vel 45 min og du kjører gjennom et meget vakkert landskap (når du kommer deg ut av London by). :-)

Det er express-tog, men er som det er sagt her alltid litt forsinket, men det går jo ofte avganger da, så det spiller ikke noen rolle egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...