Gjest Stina Skrevet 2. august 2002 #1 Del Skrevet 2. august 2002 Heisann... Jeg vurdere å kjøpe ergometersykkel,for jeg har store vanskligheter med å stå opp å gå ut jogge...motivasjonen er liksom borte for det. Lurer derfor om det er like bra å sykkle en times tid hver morning, i forhold til fettforbrenning...ønsker dessuten å gå ned 4-5 ¤sommerkilo¤ Noen med erfaringer eller tips...? Mvh S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2002 #2 Del Skrevet 2. august 2002 Driver på å leser boka "alt om fettforbrenning" av Fredrik Paulún. Han anbefaler å trene før frokost fordi kroppen da vil forbrenne av fettlagrene fra begynnelsen av treningen. Det anbefales og holde middels intensitet. Ellers er det anbefalt og drikke et par kopper kaffe ca. 30 min før treningen. Spise 40 gram protein eller proteindrikk. Og drikke et stort glass vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2002 #3 Del Skrevet 2. august 2002 Glemte å nevne at du bør spise rett etter treningen for å stoppe muskelnedbrytingen. Måltidet bør inneholde både proteiner, fett og karbohydrater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 2. august 2002 #4 Del Skrevet 2. august 2002 Kan bare bekrfte det Julienne sier. Tren på morgenen. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stina Skrevet 2. august 2002 #5 Del Skrevet 2. august 2002 Takk for gode svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lasse.. Skrevet 6. august 2002 #6 Del Skrevet 6. august 2002 hehe, men nå har man jo funnet ut at trening om morgenen ikker bra for bl.a spyttproduksjon, som jo er viktig i nedbryting av maten, og det får derfor konsekvenser for fordøyelsen.... Videre stopper en vel ikke helt muskelnedbrytingen md å spise rett etter trening, men en bruker kortere tid på restitusjonen. en bør spsie maks en time etter trening. Kjerne karbohydrater først, det går da direkte til forbrenning, så brus etter trening er ikke fetende! Dersom en ikke spiser tidsnok etter trening, tar restituasjon ca 3 ganger så langt tid... Tror du at du vil trene en time på ergometersykkel hver morgen da? Er ikke det kjedeligere enn å bevege seg ute i frisk luft? Kan være du vil! Men ikke kast bort penger på en sykkel du ikke kommer til å bruke da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 6. august 2002 #7 Del Skrevet 6. august 2002 Åh, alltid dette frisk luft maset. Klart det er deilig å være ute nå på sommeren, men skal man få trent ordentlig ville jeg selv sikkert synes det var mye lettere med en sykkel som sto klar hvor jeg bare trengte undertøy for å tråkke i vei og så bare noen meter til dusjen. Er ikke sur på deg, altså Lasse, sikkert lurt å tenke seg nøye om når man investerer i noe slikt, men det er liksom ALLTID noen snusfornuftige mennesker som trekker frem den gratis marka når innetrening diskuteres. Som om vi andre bare er lurt trill rundt og ikke faktisk selv vet hva vi foretrekker av trening. Ja. Så var det sagt. Klips. Rolig nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 6. august 2002 #8 Del Skrevet 6. august 2002 Det er lov å bli provosert, men jeg forstår ikke hvorfor..... Det er bedre å trene ute helsemessig og kvalitetsmessig (bl.a naturlig variasjon i intensitet).... Liker ikke å bli kalt snusfornuftig heller!!! Det må da for p... være lov å komme med råd jeg synes er gode uten å få noe på trynet!!! Jeg kan godt alltid si at ja du har helt rett, og ja, bare gjør det.... osv, men jeg er her for å komme med mine meninger og det jeg mener er velmenende, gode råd! Jeg merner ikke at noen er dumme, og føler du deg slik, eller føler deg truffet er det ikke mitt problem.... Deter imidlertid et ubestridt faktum at ergometersykler hjemme er det apparatet som blir minst brukt, er kjedeligst og koster.... Deter resultat av brukerundersøkelse ser du.... Og til slutt: De som lager t produkt som skal selges MÅ på en eller annen måte "lure" deg til å velge det framfor noe som er gratis..... Tenk på den..... Har STOOORE problemer med å få klaps på fingrene på min hjelpende hånd... Comprende??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2002 #9 Del Skrevet 6. august 2002 Beklager, Lasse. Det var ikke ment rettet mot DEG. Generelt mot en meget sterk bedrevitertendens man ser overalt, der de som trener ute er lurere enn de som trener inne. For eksempel SATS får mye hets. Det kan godt være at det er sunnere å trene ute, men mange får da ikke trent i det hele tatt, og da må jo inne være et bedre alternativ. Jeg var ikke klar over at innlegget mitt kunne tas så personlig, det var virkelig ikke meningen. Jeg synes du kommer med mange fine treningstips her. Jeg ville påpeke et generelt fenomen, som jeg syntes jeg fant et snev av et eksempel på i innlegget ditt, men det at jeg var irritert på et fenomen akkurat der og da burde jo ikke ha kommet ut som et angrep på deg. Klossete av meg. Beklager igjen. klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå