AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #1 Del Skrevet 23. juli 2017 Hvordan forholder dere dere til folk som har klare mangler i forhold til moral og etikk? Altså folk som på en måte ikke skjønner at de gjør noe galt men gjør helt jævlige ting mot andre? Hvordan skal man liksom få meldinga igjennom så de fatter at det ikke er ok? Altså folk som ikke nødvendigvis begår lovbrudd men er fullstendig drittsekk men ikke er det i sin egen verden fordi grensene for rett og galt er forskjøvet til en annen verden.. Anonymkode: c330e...47f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingaborga Skrevet 23. juli 2017 #2 Del Skrevet 23. juli 2017 Kutter de ut av livet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #3 Del Skrevet 23. juli 2017 Jeg takler ikke umoralske folk. De gjør meg KVALM. Har kuttet ut min far fordi han har vært utro. Folk som er utro er søppel og DRITT-mennesker. de fortjener ikke lykke og vil råtne i helvete. Det står i Bibelen at man skal oppføre seg og ikke være utro. Har også droppet opptil flere venner fordi de oppfører seg umoralsk. Sånne folk fortjener å bli pissa på. Anonymkode: 42ad6...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Del Skrevet 24. juli 2017 Selv takler jeg ikke folk som ikke behandler andre med respekt. Anonymkode: 8c069...430 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 24. juli 2017 #5 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg hadde to kolleger som ikke hadde folkeskikk og behandlet kollegene sine respektløst. De lagde så mye drama og kvalme at hele arbeidsmiljøet gikk til hel.... forferdelige mennesker som burde blitt filleristet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 24. juli 2017 #6 Del Skrevet 24. juli 2017 Verden er ikke svart/hvitt, og alle kan gjøre feil. Stort sett er jeg lite fordumsfull eller dømmende. Jeg sitter ikke på noen høy hest og jeg er ikke dommer over andre. - Men er de destruktive og gir mye negativ energi i livet mitt kutter jeg dem bare ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 24. juli 2017 #7 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) Nå ser jeg ikke på mennesker som moralsk vs umoralsk, men mer som en sammensetning av sin historie, medfødte og tilegnede egenskaper, eventuelle sykdommer osv. Mennesker med visse tendenser og reaksjonsmønstre begrenser jeg kontakt med, de verste unngår jeg. Det kommer alltid an på situasjon og person. Skal sies at jeg på noen områder sannsynligvis har et annet syn på hva som er drittsekkoppførsel enn andre. Noen ganger er mennesker kjipe i begrensede, vanskelige perioder og de har fortsatt positive egenskaper man kan sette pris på. Andre ganger utagerer de mot alt og alle, og det er ikke mye man kan gjøre med det. Noen ganger er mennesker bare mindre smarte og man klarer ikke ta drittsekkoppførselen deres seriøst eller personlig. Skal for øvrig sies at ofte er gjerne drittsekkoppførsel ikke personlig sådan, men et resultat av personens egne problemer, emosjonelle eller fysiske problemer (i verste fall en type utagerende psykopat uten empatisenter eller rasjonell sperre, der kan ingen vinne noensinne). Ikke at jeg med dette det mener man skal tålerere og akseptere all dårlig oppførsel, selvsagt... Generelt vil jeg oppfordre mennesker til å være skeptiske og forsiktige med kjipe mennesker, det er ikke mye som skal til før de kan vende seg mot deg. Jeg merker at noen har en tendens til å bli sugd inn av visse type drittsekker i den tro at de vil bli behandlet annerledes eller med en mer dyptgående lojalitet, men dette er som regel ikke en pålitelig lojalitet- den kan veldig lett knekkes om drittsekken lar impulsene sine styre. Noen har en tendens til å bli fascinert av mennesketyper de ikke har så mye kunnskaper eller innsikt i, drittsekker har som regel en noe atypisk tanker, følelser og reaksjoner som for noen er fascinerende og de lar seg trekke inn, for de ønsker å forstå og lære om hvordan denne personen fungerer. Det kan også føles eksklusivt å føle man blir respektert av noen som behandler andre dårlig, som om dette betyr at en er spesiell Men hvorfor spør du, TS? Opplever du at noen behandler en drittsekk i din omgangskrets bra? Eller hva er greia? Endret 24. juli 2017 av Parkeringsvakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå