Gå til innhold

Hvorfor heter middag tea i UK?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tror dette gjelder mest nord for London. Men jeg har aldri skjønt det der, og engelskmenn kan ikke forklare selv heller hvorfor de sier tea om middag og dinner om lunch. Dinner eller supper er jo det vi lærer at det heter på skolen. 

Anonymkode: 88c12...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok du har misforstått.

Anonymkode: 4599d...953

Nope har ikke det gitt.. jeg har nemlig bodd 6 år i UK. Da vi hadde lunch kalte de det dinner time. Middagen kalte de tea. "What are you having for tea today" var noe vi ofte snakket om på jobb. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også bodd i UK og der sa vi lunch om lunsj, og dinner om middag. Så kanskje det bare er slik de sier der du har bodd?

Anonymkode: bc8b8...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har også bodd i UK og der sa vi lunch om lunsj, og dinner om middag. Så kanskje det bare er slik de sier der du har bodd?

Det kan godt hende :) Hvor i UK bodde du? Jeg bodde i Leeds.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, The Architect skrev:

Om du har bodd i UK i 6 år så burde du vil vite grunnen.

Men når engelskmenn sier de ikke vet grunnen selv en gang så er det vanskelig å vite. Obviously. Det har alltid vært sånn sa de da jeg spurte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende :) Hvor i UK bodde du? Jeg bodde i Leeds.  

Vil ikke oppgi men ikke i Leeds :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

"Tea" kan bety helt konkrete måltider i noen steder av landet, men generelt for Storbritannia sett under et kan en inivtasjon til "tea" omfatte nærmest hva som helst av type servering. En vanlig misforståelse er at "tea" alltid omfatter te, uansett hva annet måltidet består av, men det er også feil. Det kan serveres te, men det er ikke sikkert det har noe å gjøre med te i det hele tatt. 

Jeg ble f.eks. invitert til "tea" i Skottland av en bekjent. Da var jeg relativt ny til landet. Jeg takket ja og så for meg at det var snakk om en kopp te og kanskje noe å bite i. Han tok meg med på byens aller dyreste restaurant. :spise: 

Senere ble jeg invitert på "tea" et sted langs kysten i det som kalles West Country. Det viste seg at det besto av en tekanne, hjemmebakte scones med syltetøy og clotted cream, noen småkaker og litt annet. Jeg er jo en fan av gode bakervarer, så nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...