AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #1 Del Skrevet 22. juli 2017 Jeg blir 26 i år og har ikke lyst til å bli mor. Jeg føler meg mentalt sånn 20 år. Mens mange på min alder er etablert med 2 barn allerede. Jeg føler på en måte det er en alder der man er litt gammel. Jeg synes de på 26 virker så gamle..mens jeg selv er en yngre 26 åring fordi jeg oppfører meg mer sånn sikkert. Det samme om mine to søskenembarn på 30 og 33... De har liksom ikke forandret seg utseendemessig siden tenårene og er oppfører seg fremdeles veldig unge. Men så er det et lite problem.. Hvordan kan dette bli når jeg nærmer meg 40? Jeg kjenner en mann (x kollega) som nærmer seg 40 nå, utseendemessig gammel, men kanskje litt ensom? Mulig han trives med livet han har...Men han er en litt sånn som sitter og prøver å få napp hos yngre kvinner. Deriblant meg.. Er det slik at om man velger livet man vil, må man ta konsekvensene av at man ender opp ensom etter godt voksen alder? Jeg er virkelig ikke klar for foreldrerollen ihvertfall! Anonymkode: fb505...490 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 22. juli 2017 #2 Del Skrevet 22. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det slik at om man velger livet man vil, må man ta konsekvensene av at man ender opp ensom etter godt voksen alder? Jeg er virkelig ikke klar for foreldrerollen ihvertfall! Anonymkode: fb505...490 Som en generell betraktning, så ja, man må ta konsekvensene av det livet man velger. Det er en del av pakka. Når det kommer til foreldrerollen, så kan ting endre seg. Du har god tid enda. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #3 Del Skrevet 22. juli 2017 Jeg vil påstå at du er som ganske mange andre på din alder. Det er mange som ikke er etablert med flere barn når de er 26. Det er mange som ikke er klare for å bli foreldre når de er 26, og det er mange som aldri vil ha barn i det hele tatt. Felles for alle, uansett, er at man må ta konsekvensene for de valgene man tar i livet. Får man barn, så har man barn, får man ikke barn har man ikke barn. Det betyr derimot ikke at man må ende opp som ensom. Å få barn for å forhindre ensomhet er dessuten ikke en god oppskrift, da de uansett forlater redet etterhvert. Anonymkode: 61c68...a43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #4 Del Skrevet 22. juli 2017 Du er ung. Det er slettes ikke uvanlig å tenke på festing, byturer og hobbyer fremfor barn når man er 26. Anonymkode: bae58...a52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #5 Del Skrevet 23. juli 2017 Du trenger ikke få barn for å unngå ensomhet, men man bør pleie vennskap og et evt forhold. Jeg er 39, frivillig barnløs, har samboer og mange venner. Bruker tid på hobbier, reising osv. Det er ikke slik at man må etablere seg med familie på et tidspunkt. Anonymkode: b97e8...f8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #6 Del Skrevet 23. juli 2017 Høres ut som du er ganske umoden. Mange som er som deg. Man er ikke gammel når man er 26 og du kan sikkert få barn i hvertfall 10år til. Mye kan forandre seg på et par år. Anonymkode: 3f3e8...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 23. juli 2017 #7 Del Skrevet 23. juli 2017 (endret) Jeg blir 31 og ønsker ikke barn. Har samboer og mange venner, og bruker mye av tiden på sosiale ting. Ofte med yngre venner, for ja, mine har etablert seg De som etablerte seg tidligst har nå igjen begynt å henge med på mine sosiale ting, for nå får de lettere barnevakt når barna er eldre xD Så de kommer tilbake igjen, til slutt! hehe. Endret 23. juli 2017 av Meadows Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå