Gå til innhold

Bestilt og betalt reise for 2. Hva skjer hvis bare en kan reise?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er at vi er to som har bestilt og betalt for en chartertur. Hva skjer dersom den ene trekker seg fra turen? Kan jeg da bare dra alene? 

Anonymkode: 1c427...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan du. Spørsmålet er vel om dere får igjen penger for den ene som ikke kan dra. Det kommer vel an på forsikringen dere har tenker jeg. 

Anonymkode: 03961...a40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også betale et mellomlegg for å endre navn på den andre billetten.

Er det pga sykdom e.l og dere har reiseforsikring så kan dere få returnert penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mitt problem om den andre parten trekker seg så lenge jeg kan reise. Takk for tipset om endring av navn. Da er det en mulighet å få med meg noen for en billig penge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må regne med at det koster en viss sum og endre navnet på billetten. Reiser du alene må du betale tillegg for rommet. 

Anonymkode: 702cb...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må regne med at det koster en viss sum og endre navnet på billetten. Reiser du alene må du betale tillegg for rommet. 

Anonymkode: 702cb...498

Hvis bare hun reiser og det ikke dekkes av reiseforsikring har hun allerede betalt full pris for rommet. Dvs at to skal bo der. Det kommer dermed ikke noe tillegg.

Det ville kun kommet tillegg for å bruke et dobbeltrom som enkeltrom når hun bestilte - dvs et tillegg som i at rommet koster mer for henne enn det ville kostet pr person for to personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Blondie65. Regner jo selvfølgelig med at jeg får hele rommet alene siden det allerede er betalt for. Om mannen trekker seg så får han ikke igjen pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk Blondie65. Regner jo selvfølgelig med at jeg får hele rommet alene siden det allerede er betalt for. Om mannen trekker seg så får han ikke igjen pengene. 

Da inviterer du med deg en venninne :) Å forandre navn på biletten koster ikke all verdens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...