Gå til innhold

Be om raskere behandlingstid på etterbetaling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venter på en etterbetaling fra nå. Nylig fått vedtak på aap for et par måneder siden. I og med at jeg har hatt tiltakspenger det siste året er det litt vanskelig å få betalt faste utgifter som strøm og hus leie da jeg ligger litt etter med andre ting(kort fortalt). Vil nav være forståelig i en slik situasjon og mulig behandle saken kjapt eller vil de bare "le" og be meg vente på tur? Nylig fått bekreftet at behandligstia tar opp til 6 måneder!!! 😭

Anonymkode: 82ea8...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvilsomt. Mange i samme situasjon som deg dessverre, og man må bare belage seg på å vente. 

Anonymkode: d900f...43c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var lenge! Her fikk jeg etterbetalinga sammen med første utbetaling bare noen få dager etter at vedtaket kom i posten.. 

Anonymkode: 3ca4b...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent, is worth it. Fikk plutselig 52000 inn på konto for litt siden.

Om du virkelig trenger penger så kan du alltid søke nødpenger mens du venter, Eller sosial penger (ca 2900kr/2. uke) husk at dette blir trekk fra etterbetalingen.

Når du får inn en stor sum nå så er mitt beste tips å bruke pengene fornuftig og spare en buffer til når du trenger det :) 

Anonymkode: 4b7b1...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en lignende situasjon, men i tillegg ble jeg opplyst to ganger på telefon at pengene var på vei innen noen dager. Dette viste seg å være feil, så jeg forklarte situasjonen, og ble satt over til de som hadde saken min. Forklarte meg der, og de puttet meg øverst i bunken. Alternativet hadde vært å søke sosialstønad. 

(Jeg har trygdebil jeg er helt avhengig av, og hadde ventet på reperasjon av den, så når de bekreftet at pengene var på vei satte jeg bilen på verksted og brukte alle pengene mine for å betale for det. (Jeg hadde i tillegg opptak av at de bekreftet dette, noe som kanskje hjalp siden det beviselig var nav sin feil at jeg da var tom for penger)).

Anonymkode: 2e3ef...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk sosialstønad. Det du får derfra trekkes fra etterbetalingen. 

Anonymkode: 4d8bb...172

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...