Gå til innhold

Tidlig pubertet

Fremhevede innlegg

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gir jeg virkelig inntrykk av at det er det jeg mener? 

Anonymkode: 1e00d...334

"Bør dette stoppes" Når du skriver noe så dumt, så ber du om flåsete svar...

Ja det er tidlig, men ikke unormalt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK!

ha en fin fredagskveld

Du ser ikke det selv? At det er det du skriver??

Anonymkode: d45ae...7a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke det selv? At det er det du skriver??

Anonymkode: d45ae...7a1

Det er da ikke det hun skriver. Skjerp deg. 

Anonymkode: 6206a...3f9

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er ikke lege så jeg bare lurte på om man gjør det i slike tilfeller. Beklager hvis det virket provoserende eller som en filleting. 

vi skal selvsagt snakke med han og forberede han på det som kan komme. Er også engstelig for at kommentarer fra andre på kropp kan gjøre noe med selvbildet. Guttegruppen i klassen er ganske "aggressive" så jeg tror nok ikke dette vil slippe billig unna

Da anebefaler jeg at du tar kontakt med læreren. Dette skal de kunne håndtere på skolen også. Man kan ikke stanse naturen kun fordi det kan skje noe...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom sist i puberteten i klassen og ville gitt mye for heller å være den første den gangen. Det går nok fint med han :) 

Anonymkode: eebe3...55b

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy er han? 

Tidlig pubertet bremses av og til for å hindre at høydeveksten stopper for tidlig. 

Anonymkode: 1d55d...3b8

AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke så høy, han er 140. Han er også veldig tynn så han er ikke t typisk barn som kommer tidlig i puberteten. 

Jeg kan snakke med læreren, det var en god ide 

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg spør om det bør stoppes er så enkelt og uskyldig at venninna mi sin datter fikk det stoppet da hun var 8 år. Og siden jenter ofte starter tidligere i puberteten enn gutter tenkte jeg kanskje at de gjordet det samme med gutter. 

Jeg kjenner ikke så godt til hvilke grunner som var tungtveiende i den saken og kanskje er det annerledes for jenter. Jeg er ikke lege og kjenner ikke til dette særlig godt. Jeg er overhode ikke irritert på gutten min for dette, jeg ville bare lufte problemstillingen og se hva som gjøres/ikke gjøres i slike tilfeller. Også er det noen tips jeg har fått her som å prate om det, fortelle skolen ol. som jeg tar med meg. 

Hvis enkelte synes jeg er så latterlig så velger jeg å tro at de ikke har egne barn og ikke kjenner til følelsen av at barnet kan oppleves annerledes. Jeg kan bære alle stygge kommentarer på mine skuldre, men det er ikke særlig godt å være 9 år og få kommentarer på kroppen sin. Da vil jeg som mor gjøre situasjonen best mulig for barnet mitt 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gir jeg virkelig inntrykk av at det er det jeg mener? 

Ja det gjør du

Anonymkode: 09aac...248

AnonymBruker
Skrevet

Noen kjipe svar her da, fra enkelte! 

Jenta mi kom også tidlig i puberteten. Heldigvis for henne så løste det seg ganske fort da de andre kom raskt etter. Tror kanskje barn kommer tidligere i puberteten nå enn før 

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skjønner hva TS spør om og jeg synes det er naturlig at hun lurer. Jeg hadde også stilt det samme spørsmålet om jeg hadde et barn som kom i så tidlig pubertet, nettopp fordi den noen ganger bør stoppes av medisinske årsaker om den inntrer for tidlig. 

Anonymkode: cf037...e86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes TS stiller et helt relevant sprm her jeg.

Har selv en på snart 10 som har begynt å komme i puberteten. Googlet det selv, og om en gutt kom i pubertet når han var 8 eller yngre, så burde undersøkes av lege. Eldre enn dette var innafor:-)

Gutter slutter heller ikke å vokse når de kommer i puberteten, jentene stopper tidligere enn guttene. 

Mange barn av innvandrere kommer også tidlig i puberteten, og har generelt mere kroppshår. Så det jevner seg ut, de blir nok ikke "alene" lenge:-)

Anonymkode: 4a1c7...adb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Påførr nå forall del ikke guttungen skam og usikkerhet over noe han ikke selv ser på som noe problem!

Det eneste du skal gjøre, er å sette fram deo og oppfordre til gode dusjrutiner. 

Endret av Perle
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...