AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Del Skrevet 21. juli 2017 Hei, min bestefar har gådt bort i natt og jeg er veldig lei meg og jeg ligger bare i sengen nå. Å det eneste lysponktet i uken er et stort sykkelritt på lørdag nede i sandefjord. Problemet da er begravelsen som er på fredag langt oppe i nord. Er det da greit å ikke komme i begravelsen? Jeg vet at det er min egen bestefar, men han ville jo ha ønsket at jeg skulle dra? (vet det er en klisje, men det er sant..) Anonymkode: 1f79c...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 21. juli 2017 #2 Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) Jeg regner med du bare tuller. Hvis du var så glad i ham som du påstår, så ville du ikke en gang vurdert å droppe begravelsen Endret 21. juli 2017 av altflyter 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 21. juli 2017 #3 Del Skrevet 21. juli 2017 Man skal være forsiktig med å si hva andre skal gjøre og ikke, men i dette tilfellet synes jeg ikke det er greit å ikke dra i begravelse. Men du må selv kjenne på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #4 Del Skrevet 21. juli 2017 Jeg tror du vil angre veldig på det i ettertid om du ikke drar i begravelsen. Anonymkode: a08c8...ba3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #5 Del Skrevet 21. juli 2017 Nei, jeg tuller ikke.. Livet mitt må gå videre. Det kan godt henne jeg angrer hvis jeg ikke drar i begravelsen, men jeg vill nok angre hvis jeg drar å... Men er det noen som tenker jeg bør dra? Er jeg virkelig så dum som har lyst å fortsette å leve? Anonymkode: 1f79c...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #6 Del Skrevet 21. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tuller ikke.. Livet mitt må gå videre. Det kan godt henne jeg angrer hvis jeg ikke drar i begravelsen, men jeg vill nok angre hvis jeg drar å... Men er det noen som tenker jeg bør dra? Er jeg virkelig så dum som har lyst å fortsette å leve? Anonymkode: 1f79c...654 Det er helt ok å fortsette å leve, men jeg tror du kommer til å angre, om du har så hastverk med å fortsette livet ditt, at du dropper begravelsen.. Anonymkode: a92f3...4ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #7 Del Skrevet 21. juli 2017 Det kan ta litt tid før en sorgprosess setter i gang. Hvis du ikke føler at du sørger nå og derfor ikke har behov for å dra i begravelsen, så kan du komme til å angre veldig når sorgen inntreffer. Men hvis du ikke sørger nå og tror du ikke kommer til å sørge senere så kan det være at det beste for deg er å leve videre. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt stilling til om det var noen andre i familien som kunne trengt meg tilstede i sin sorgprosess. Anonymkode: 0d284...639 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #8 Del Skrevet 21. juli 2017 Kondolerer så mye. Jeg synes også du bør dra i begravelsen. Å dra i en begravelse istedenfor et sykkelritt er ikke det samme som å ikke fortsette å leve. Det er den eneste begravelsen han har, og du får nok flere sjangser til å være med på sykkelritt. Anonymkode: e138d...532 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 21. juli 2017 #9 Del Skrevet 21. juli 2017 Syntes det er helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #10 Del Skrevet 21. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tuller ikke.. Livet mitt må gå videre. Det kan godt henne jeg angrer hvis jeg ikke drar i begravelsen, men jeg vill nok angre hvis jeg drar å... Men er det noen som tenker jeg bør dra? Er jeg virkelig så dum som har lyst å fortsette å leve? Anonymkode: 1f79c...654 Eh livet ditt må gå videre? Selvfølgelig vil det gå videre! Med dette skjedde i natt. En reaksjon/sorg/tristhet går ikke bort på noen timer. Det er en prosess vi mennesker går gjennom. Det trenger ikke ta flere uker, men stod han deg nær så tar det ikke 45 min. Du skriver som om han skulle vært død i 6måneder. Wtf! Anonymkode: 44112...574 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 21. juli 2017 #11 Del Skrevet 21. juli 2017 Det er mange måter å sørge på. Jeg klarte ikke å gå i begravelsen da min morfar døde. Det kjentes som en bra avgjørelse der og da. Men i ettertid har jeg angret. Jeg vet ikke hvordan det hadde vært om jeg hadde gått. Andre familiemedlemmer reagerte på at jeg ikke var til stede (jeg har sagt til dem at jeg har angret på at jeg ikke dro). Og jeg tenker i ettertid at begravelsen ikke var for meg, men for minnet om ham, og for å samles som familie (det var det siste som var litt vanskelig for meg). Ja, sykkelritt og andre ting er viktige. Men det er jo ikke det eneste rittet som du kan delta på. Det er mange måter å leve, og gå videre på. Tenk på hva du vil gjøre, og stå for det. Bare husk at du skal stå for det i ettertid, også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 21. juli 2017 #12 Del Skrevet 21. juli 2017 Ja, livet ditt skal selvfølgelig gå videre, men ikke akkurat nå. Den uka-ish som går mellom dødsfall og begravelse er en merkelig boble, og jeg synes du skal være i den boblen disse dagene og avslutte med å dra i begravelsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #13 Del Skrevet 21. juli 2017 Jeg hadde heller ikke behov for å gå i min bestemors begravelse. Jeg hadde ikke lyst, hadde ikke behov for det. Hun var jo borte uansett? Men jeg er glad jeg pinte meg gjennom det fordi jeg tror jeg ville angret i ettertid selv om det der og da ikke føltes viktig å delta. Et sykkelritt kan du oppleve flere ganger i livet. Begravelsen finner kun sted en gang. Den er viktig å være med på. Anonymkode: 3b826...cec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #14 Del Skrevet 25. juli 2017 Skjerp deg!! Vanvidd å vurdere å drite i ENE begravelsen til bestefaren din. Vis hans minne respekt de få timene! Sett deg selv til side for pokker! Anonymkode: 964a1...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regn Skrevet 25. juli 2017 #15 Del Skrevet 25. juli 2017 Klart du følger bestefar og viser han den siste æren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå