kjøttkaker Skrevet 21. juli 2017 #21 Skrevet 21. juli 2017 Homofili finner vi hos nesten alle arter, homofobi finner vi kun hos én. Digger sånne som deg! Stesønnen din er heldig som har deg. 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #22 Skrevet 21. juli 2017 Hun er en annen generasjon og det er mye som er annerledes. Jeg hadde ikke gått inn i noen diskusjon med henne overhodet, det er ukomfortabelt for alle å drøye ut diskusjonen, og det er naivt å tro at man kan "omvende" henne. Anonymkode: 386f7...4df 3
schwifty Skrevet 21. juli 2017 #23 Skrevet 21. juli 2017 Kanskje hun har selv en seksualitet som hun har et behov for å undertrykke? Litt som Isak i skam var i starten?
Gjest impressa Skrevet 21. juli 2017 #24 Skrevet 21. juli 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du er ganske syk selv når du kommer med denne typen svar. Hen har all rett til å mene at det er en mental sykdom, akkurat som du har all rett til å hevde at det ikke er det. Det er ikke slik at man bare skal tolerere den ene siden sine synspukter fordi det er dem som er "riktig". Men slike som deg synes jo at de som ikke liker homofile er noen ekle mennesker, så da synes du at det du selv bedriver er galt? Homofobi-fobi (fobi mot de som har homofobi) er også det samme som rasisme skjønner du, men du mener kanskje at en type rasisme er grei mens en annen ikke er det? Så dermed med din egen logikk er det heller ikke en menneskerett å ha en mening om privatlivet til de som missliker homofili? Anonymkode: 956f8...f87 Du argumenterer for toleranse for intoleranse faktisk! Hva med toleranse for intoleranse for intoleranse? Eller toleranse for.... Eller... Well done
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #25 Skrevet 21. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er en annen generasjon og det er mye som er annerledes. Jeg hadde ikke gått inn i noen diskusjon med henne overhodet, det er ukomfortabelt for alle å drøye ut diskusjonen, og det er naivt å tro at man kan "omvende" henne. Anonymkode: 386f7...4df Da er det godt det finnes mennesker som tør å si fra, i motsetning til sånne som deg. Anonymkode: c70ef...996 3
*Maja* Skrevet 21. juli 2017 #26 Skrevet 21. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du er ganske syk selv når du kommer med denne typen svar. Hen har all rett til å mene at det er en mental sykdom, akkurat som du har all rett til å hevde at det ikke er det. Det er ikke slik at man bare skal tolerere den ene siden sine synspukter fordi det er dem som er "riktig". Men slike som deg synes jo at de som ikke liker homofile er noen ekle mennesker, så da synes du at det du selv bedriver er galt? Homofobi-fobi (fobi mot de som har homofobi) er også det samme som rasisme skjønner du, men du mener kanskje at en type rasisme er grei mens en annen ikke er det? Så dermed med din egen logikk er det heller ikke en menneskerett å ha en mening om privatlivet til de som missliker homofili? Anonymkode: 956f8...f87 Unnskyld meg, men dette klarer jeg ikke å ta seriøst. Hvor i huleste har jeg noe sted sagt at jeg synes homofober er ekle og at jeg har homofobi-fobi? Jeg har da vel aldri skåret en stor gruppe mennesker over én kam (slik homofober og rasister gjør) og uttrykt at jeg ikke ønsker at de skal ha samme rettigheter som hvermannsen? Og du har fremdeles ikke svart på spørsmålet mitt annet enn å komme med et ikke-svar som sier meg null og niks.
Gladius Veritatis Skrevet 21. juli 2017 #27 Skrevet 21. juli 2017 Det er nok ikkje tilfeldig at det er ei bestemor som er kritisk til dei homofile, medan TS som er yngre har eit meir moderne syn. Dette er symptomatisk på det moralske forfallet i samfunnet, der familien vert brutt ned, og utradisjonelle samlivsformer florerer meir og meir. Konsekvensane av denne samfunnsendringa kan verte detrimentale, ettersom det er eit opprør mot Guds gode skaparordning. Gud skapte Adam og Eva, ikkje Adam og Even. Kvifor kan ikkje folk berre lese 3. Mosebok 18:22 og vise litt gudsfrykt? Eg er oppriktig skræmd over kor politisk korrekt homofili har blitt, og korleis aviser og organisasjonar kappast om å vere mest homo-venleg. Noko må gjerast før samfunnet går fullstendig av hengslene. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #28 Skrevet 21. juli 2017 39 minutter siden, Gladius Veritatis skrev: Det er nok ikkje tilfeldig at det er ei bestemor som er kritisk til dei homofile, medan TS som er yngre har eit meir moderne syn. Dette er symptomatisk på det moralske forfallet i samfunnet, der familien vert brutt ned, og utradisjonelle samlivsformer florerer meir og meir. Konsekvensane av denne samfunnsendringa kan verte detrimentale, ettersom det er eit opprør mot Guds gode skaparordning. Gud skapte Adam og Eva, ikkje Adam og Even. Kvifor kan ikkje folk berre lese 3. Mosebok 18:22 og vise litt gudsfrykt? Eg er oppriktig skræmd over kor politisk korrekt homofili har blitt, og korleis aviser og organisasjonar kappast om å vere mest homo-venleg. Noko må gjerast før samfunnet går fullstendig av hengslene. Hvis gud skapte menneskene, hvorfor skapte han de da homofile?;) Anonymkode: 1a8c5...1a3 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #29 Skrevet 21. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun er en annen generasjon og det er mye som er annerledes. Jeg hadde ikke gått inn i noen diskusjon med henne overhodet, det er ukomfortabelt for alle å drøye ut diskusjonen, og det er naivt å tro at man kan "omvende" henne. Anonymkode: 386f7...4df Dersom den eldre garde kritiserer homofili så skal man ikke prøve å omvende, man skal stå opp for dem som faktisk er homofile og forklare at det ikke er greit å si slikt om andre mennesker. Ingen har sagt noe om å omvende. Anonymkode: e3587...7f7 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #30 Skrevet 21. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dersom den eldre garde kritiserer homofili så skal man ikke prøve å omvende, man skal stå opp for dem som faktisk er homofile og forklare at det ikke er greit å si slikt om andre mennesker. Ingen har sagt noe om å omvende. Anonymkode: e3587...7f7 Ja, men TS gikk jo inn i en diskusjon her. Jeg tror forøvrig ikke TS er noen helgen, bare veldig opptatt av å portrettere seg selv som godhjertet. Hva er ellers poenget med tråden? Anonymkode: 386f7...4df 1
kjøttkaker Skrevet 21. juli 2017 #31 Skrevet 21. juli 2017 1 time siden, Gladius Veritatis skrev: Eg er oppriktig skræmd over kor politisk korrekt heterofili har blitt, og korleis aviser og organisasjonar kappast om å vere mest hetero-venleg. Noko må gjerast før samfunnet går fullstendig av hengslene. Sånn. Så dumt høres det ut. Hva gjør det deg om andre er homofile? Hvordan skade gjør de? Jeg forstår ikke. 3
Marie90 Skrevet 21. juli 2017 #32 Skrevet 21. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at stesønnen min er homofil... Og han vet at jeg tror, men avkrefter aldri noen ting.. Dette har vell egentlig ikke så mye med dette å gjøre, men det ergrer meg slik at han må vokse opp med denne typen bestemor: En helg vi var på tur sammens med svigers begynte svigermor å ytre sin mening om homofili.. Hun mente at de er ekle, har ingen rettigheter osv.. hele regla.. Stesønn satt bare å så i bordet.. Jeg svarte henne med mine meninger, som er at jeg syns at de kan få gifte seg, få barn sammen, og har like mye rett til å leve lykkelig som alle andre.. og til slutt sier hun: dersom noen av deres barn kommer å sier at de er homofilie, så send de til meg slik at jeg får sette de på plass.. Jeg ble så sint... Fortalte henne at med slike innstillinger og holdninger så kan hun glemme å se barnebarna sine i det hele tatt.. Jeg klikka! Stesønn ser på meg med ett "takk" blikk, så jeg var glad at jeg gjorde det. Helgen ble ikke noe trivelig etter det, og vi endte med å reise hjem dagen etter... Hvorfor er mennesker så simple egentlig?? Jeg har verken sett eller snakket med svigermor siden.. Anonymkode: c3e00...faf Du har vel hørt om homofobi før? Det er ikke akkurat nyheter at mange mennesker ikke liker homofile, og at den eldre generasjon er overrepresentert, da de vokste opp med andre normer. Den gode nyheten er at stesønnen din er ung, og vokser opp i en Skam-generasjon der folk går i Pride-parade, gutter kysser på TV og homofili er politisk korrekt og blir offentlig slått ring om. Ja, fasen der man kommer ut av skapet er alltid trøblete, men tenåringslivet er generelt trøblete. Han vil få et godt liv som homofil uavhengig av denne bestemoren. Jeg går utifra det viktige med denne tråden var å poengtere hvor god stemor du er - og jada, du er tolerant og flott og alt det der. Dog de fleste ville sagt noe i den situasjonen.
WubWub Skrevet 21. juli 2017 #33 Skrevet 21. juli 2017 1 time siden, Gladius Veritatis skrev: Det er nok ikkje tilfeldig at det er ei bestemor som er kritisk til dei homofile, medan TS som er yngre har eit meir moderne syn. Dette er symptomatisk på det moralske forfallet i samfunnet, der familien vert brutt ned, og utradisjonelle samlivsformer florerer meir og meir. Konsekvensane av denne samfunnsendringa kan verte detrimentale, ettersom det er eit opprør mot Guds gode skaparordning. Gud skapte Adam og Eva, ikkje Adam og Even. Kvifor kan ikkje folk berre lese 3. Mosebok 18:22 og vise litt gudsfrykt? Eg er oppriktig skræmd over kor politisk korrekt homofili har blitt, og korleis aviser og organisasjonar kappast om å vere mest homo-venleg. Noko må gjerast før samfunnet går fullstendig av hengslene. Homofili handler ikke om moral men om kjærlighet mellom to samtykkende. Forøvrig har homofili alltid eksistert, det var dog langt mer utbredt før kristendommen og islam befestet sine jernklør om verden å kalte kjærligheten for en synd. Takket være spredningen av disse to religionene så er det mange mennesker som har levd ulykkelig, undertrykkende og vonde liv bare fordi de elsker en av samme kjønn - den dag idag blir homofile drept pga kristne overbevisninger i diverse land. Om en skal dra moral inn i debatten om kjærlighet så bør vi rette pekefingeren mot kristendommen og islam. Om man blir plaget, dømt, undertrykt og i verste fall drept utelukkende basert på hvem man elsker, så er det ondskapsfullt og umoralsk. Videre så sier du at vi skal frykte gud, og her er du inne på noe. Ifølge islam og bibelen så er det ikke kjærlighet som er i førersetet men frykt - og med god grunn da guds vrede, sadisme og ondskap er nær utømmelig. Det er ikke mye som skal til før denne guden sender mennesker til evig lidelse i helvete, det er nok å bruke sin frie vilje - da er løpet kjørt. Et sånt vesen fortjener ingen tilbedelse. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #34 Skrevet 21. juli 2017 6 minutter siden, WubWub skrev: Homofili handler ikke om moral men om kjærlighet mellom to samtykkende. Forøvrig har homofili alltid eksistert, det var dog langt mer utbredt før kristendommen og islam befestet sine jernklør om verden å kalte kjærligheten for en synd. Takket være spredningen av disse to religionene så er det mange mennesker som har levd ulykkelig, undertrykkende og vonde liv bare fordi de elsker en av samme kjønn - den dag idag blir homofile drept pga kristne overbevisninger i diverse land. Om en skal dra moral inn i debatten om kjærlighet så bør vi rette pekefingeren mot kristendommen og islam. Om man blir plaget, dømt, undertrykt og i verste fall drept utelukkende basert på hvem man elsker, så er det ondskapsfullt og umoralsk. Videre så sier du at vi skal frykte gud, og her er du inne på noe. Ifølge islam og bibelen så er det ikke kjærlighet som er i førersetet men frykt - og med god grunn da guds vrede, sadisme og ondskap er nær utømmelig. Det er ikke mye som skal til før denne guden sender mennesker til evig lidelse i helvete, det er nok å bruke sin frie vilje - da er løpet kjørt. Et sånt vesen fortjener ingen tilbedelse. Bravo! Anonymkode: 20053...19e 5
Sheherasade Skrevet 21. juli 2017 #35 Skrevet 21. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Menneskerett er oppskrytt. Anonymkode: 1f1af...bb4 Ok, og der meldte du deg ut av enhver debatt som saklig meningsmotstander. Takk for deg, over og ut. 2
Sheherasade Skrevet 21. juli 2017 #36 Skrevet 21. juli 2017 1 time siden, Gladius Veritatis skrev: Det er nok ikkje tilfeldig at det er ei bestemor som er kritisk til dei homofile, medan TS som er yngre har eit meir moderne syn. Dette er symptomatisk på det moralske forfallet i samfunnet, der familien vert brutt ned, og utradisjonelle samlivsformer florerer meir og meir. Konsekvensane av denne samfunnsendringa kan verte detrimentale, ettersom det er eit opprør mot Guds gode skaparordning. Gud skapte Adam og Eva, ikkje Adam og Even. Kvifor kan ikkje folk berre lese 3. Mosebok 18:22 og vise litt gudsfrykt? Eg er oppriktig skræmd over kor politisk korrekt homofili har blitt, og korleis aviser og organisasjonar kappast om å vere mest homo-venleg. Noko må gjerast før samfunnet går fullstendig av hengslene. Ja, huff og huff. Tenk å sette toleranse og ikke-diskriminering i hovedsete... nei vent litt, det var jo det Jesus gjorde. Og sist gang jeg sjekket var det Det nye testamentet som primært skiller kristendommen fra jødedommen, ikke Det gamle testamentet. Oisann. 3
Sheherasade Skrevet 21. juli 2017 #37 Skrevet 21. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun er en annen generasjon og det er mye som er annerledes. Jeg hadde ikke gått inn i noen diskusjon med henne overhodet, det er ukomfortabelt for alle å drøye ut diskusjonen, og det er naivt å tro at man kan "omvende" henne. Anonymkode: 386f7...4df Men det er likevel helt legitimt å skjerme barn fra folk med uønskede holdninger, enten de er i slekt eller ikke, mener nå jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #38 Skrevet 21. juli 2017 Folk har rett til å mene hva de vil, men ingen rett å påtvinge det på andre eller se barnebarna sine. Så la henne sitte der i sin homofobe boble og miste kontakt med barnebarn. Anonymkode: c21af...c2e 2
Gjest Skrevet 21. juli 2017 #39 Skrevet 21. juli 2017 Tråden er ryddet for personangrep. Ann Christin, mod
Kittykat Skrevet 21. juli 2017 #40 Skrevet 21. juli 2017 Så flott at du satte henne på plass. Den slags holdninger hører ikke hjemme i 2017. De har like mye rett på et lykkelig liv som andre og deres legning har ingenting å si når det gjelder hva som helst. Og homofili er heller ingen sykdom. Man er født sånn. Det er sånn man er. Jeg har til og med lest at vitenskapen har faktisk funnet at dette er genetisk. Link: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Jlw0tdj1e0MJ:https://www.aftenposten.no/norge/Forskere-hevder-homofili-ligger-i-genene-95667b.html+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no Stesønnen din er heldig som har deg. Jeg har selv 3 barn og jeg har faktisk lært dem det at de som er homofile ikke er annerledes enn andre. Min datter har til og med en venn som er homofil. Så fortsett å sett folk på plass som kommer med sånne tåpelige meninger. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå