Gå til innhold

Forbanna Homofobe mennesker!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at stesønnen min er homofil... Og han vet at jeg tror, men avkrefter aldri noen ting.. Dette har vell egentlig ikke så mye med dette å gjøre, men det ergrer meg slik at han må vokse opp med denne typen bestemor:

En helg vi var på tur sammens med svigers begynte svigermor å ytre sin mening om homofili.. Hun mente at de er ekle, har ingen rettigheter osv.. hele regla.. Stesønn satt bare å så i bordet..

Jeg svarte henne med mine meninger, som er at jeg syns at de kan få gifte seg, få barn sammen, og har like mye rett til å leve lykkelig som alle andre..  og til slutt sier hun: dersom noen av deres barn kommer å sier at de er homofilie, så send de til meg slik at jeg får sette de på plass..

Jeg ble så sint... Fortalte henne at med slike innstillinger og holdninger så kan hun glemme å se barnebarna sine i det hele tatt.. Jeg klikka! Stesønn ser på meg med ett "takk" blikk, så jeg var glad at jeg gjorde det. Helgen ble ikke noe trivelig etter det, og vi endte med å reise hjem dagen etter...

Hvorfor er mennesker så simple egentlig??    Jeg har verken sett eller snakket med svigermor siden..   

Anonymkode: c3e00...faf

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er en skikkelig bra stemor! :blomst: 

• Liker 16
Skrevet

DU er helt fantastisk. :hjerte: Dessverre er ikke alle slik.

• Liker 10
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Bra du satte henne på plass, du er et flott menneske :lillesky2:

AnonymBruker
Skrevet

Svigers har da all rett å fortelle hva han mener om å være homofil. Da han er verken en skurk og du er ikke en helt 

Jeg tror det å være homofil er en sykdom. Det står vertfall på wikipedia at "homosexuality is a mental disease"

Ingenting gale i det. Folk er forskjellig

Anonymkode: 1f1af...bb4

• Liker 5
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigers har da all rett å fortelle hva han mener om å være homofil. Da han er verken en skurk og du er ikke en helt 

Jeg tror det å være homofil er en sykdom. Det står vertfall på wikipedia at "homosexuality is a mental disease"

Homofili er ingen sykdom. Å bruke wikipedia som kilde viser bare hvor lite begrep om virkeligheten du har. 

Og jo, det er faktisk galt å synes andre mennesker er ekle, og mene at de ikke har noen rettigheter kun på grunn av kjønnet de liker. Homofobi er det samme som rasisme skjønner du. Men du mener vel kanskje at rasisme også er greit da?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri om det hadde stått på WIkipedia. 

Et spørsmål til dere som ikke mener at homofili er en sykdom, mener dere at pedofili er det? Har ingen mening selv, bare lurer.

Anonymkode: ebc82...5e6

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri om det hadde stått på WIkipedia. 

Et spørsmål til dere som ikke mener at homofili er en sykdom, mener dere at pedofili er det? Har ingen mening selv, bare lurer.

Anonymkode: ebc82...5e6

Nei, det mener jeg ikke. :-)

Forøvrig står det ikke noe slikt på Wikipedia. Husk dog at alle kan redigere der.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, gobbledigook skrev:

Nei, det mener jeg ikke. :-)

Forøvrig står det ikke noe slikt på Wikipedia. Husk dog at alle kan redigere der.

Jo det står på wikipedia og det er backet opp av forskning og studier. Det er linket i bunnen av artikkelen

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet

Ingen har rett til å mene noe om hvem andre kan elske. Utrolig hvor godt vi tenker om oss selv når vi tror vi vet bedre enn andre hvem de bør elske. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Overrasket skrev:

Ingen har rett til å mene noe om hvem andre kan elske. Utrolig hvor godt vi tenker om oss selv når vi tror vi vet bedre enn andre hvem de bør elske. 

Alle har rett til å mene akkurat hva de vil. Å utføre det i praksis er noe annet

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har rett til å mene akkurat hva de vil. Å utføre det i praksis er noe annet

Nei, faktisk ikke. Det er ikke en menneskerett å ha meninger om andres privatliv. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Overrasket skrev:

Nei, faktisk ikke. Det er ikke en menneskerett å ha meninger om andres privatliv. 

Jo faktisk. Alle kan mene absolutt hva de vil om hvem de vil uten at de skal bli arrestert eller tatt for det. Menneskerett er oppskrytt. Men å ha egne meninger er fullt lovlig 

• Liker 3
Gjest Parkeringsvakt
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt helt greit å være åpen om sine homofobe, rasistiske eller andre hatefulle meninger. Men da må man også ta konsekvensene av at det ikke er sikkert folk synes det er så gøy å være i ditt selskap lenger

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo faktisk. Alle kan mene absolutt hva de vil om hvem de vil uten at de skal bli arrestert eller tatt for det. Menneskerett er oppskrytt. Men å ha egne meninger er fullt lovlig 

Folk har rett til å elske den de vil uten å være omgitt av mennesker som sier "de har rett til å ha meninger om det". Det er noen ting her i verden vi rett og slett bør mene mindre om, og gjøre mer. Og sex og kjærlighet er en av de tingene. 

Endret av Overrasket
Gjest impressa
Skrevet

Du er fantastisk! Flere som deg! :ninuskapus:

Familien til eksen min var en gjeng med uvitne homofober som spøkte om homofobi, advarte eksens yngre bror om å gå i "homoklær", var uenig i det meste om homofiles rettigheter, og gjorde egentlig alt man kan uten å være så direkte som svigermora di for å formidle hvor feil det er å være homofil. Jeg kom utenfra og var egentlig helt sikker på at denne yngre broren faktisk var homofil, ymtet frempå til eksen min at de måtte jo for søren være åpne for det, men jeg våget aldri å sette noen på plass sånn som deg. Skulle ha gjort det!

AnonymBruker
Skrevet (endret)

3 timer siden, *Maja* skrev:

Homofili er ingen sykdom. Å bruke wikipedia som kilde viser bare hvor lite begrep om virkeligheten du har. 

Og jo, det er faktisk galt å synes andre mennesker er ekle, og mene at de ikke har noen rettigheter kun på grunn av kjønnet de liker. Homofobi er det samme som rasisme skjønner du. Men du mener vel kanskje at rasisme også er greit da?

Men slike som deg synes jo at de som ikke liker homofile er noen ekle mennesker, så da synes du at det du selv bedriver er galt? Homofobi-fobi (fobi mot de som har homofobi) er også det samme som rasisme skjønner du, men du mener kanskje at en type rasisme er grei mens en annen ikke er det?

3 timer siden, Overrasket skrev:

Så dermed med din egen logikk er det heller ikke en menneskerett å ha en mening om privatlivet til de som missliker homofili? ;)

Anonymkode: 956f8...f87

Endret av Ann Christin
Ryddet for slettet sitat.
  • Liker 1
Skrevet

Bra! Har satt på plass en del av mine selv, sånn skal man ikke oppføre seg mot folk.

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du er ganske syk selv når du kommer med denne typen svar. Hen har all rett til å mene at det er en mental sykdom, akkurat som du har all rett til å hevde at det ikke er det. Det er ikke slik at man bare skal tolerere den ene siden sine synspukter fordi det er dem som er "riktig".

Men slike som deg synes jo at de som ikke liker homofile er noen ekle mennesker, så da synes du at det du selv bedriver er galt? Homofobi-fobi (fobi mot de som har homofobi) er også det samme som rasisme skjønner du, men du mener kanskje at en type rasisme er grei mens en annen ikke er det?

Så dermed med din egen logikk er det heller ikke en menneskerett å ha en mening om privatlivet til de som missliker homofili? ;)

Anonymkode: 956f8...f87

Jeg forstår at du tror du er veldig flink til å snu ting på hodet. Ingen kan dømme andres kjærlighet. Ingen. Du kan forsvare det så mye du vil med billig retorikk fra retorikkurs for nybegynnere, men det forandrer ikke sakens kjerne. Sex og kjærlighet er en helligdom som dødelig mennesker ikke har rett til å ta fra hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at stesønnen min er homofil... Og han vet at jeg tror, men avkrefter aldri noen ting.. Dette har vell egentlig ikke så mye med dette å gjøre, men det ergrer meg slik at han må vokse opp med denne typen bestemor:

En helg vi var på tur sammens med svigers begynte svigermor å ytre sin mening om homofili.. Hun mente at de er ekle, har ingen rettigheter osv.. hele regla.. Stesønn satt bare å så i bordet..

Jeg svarte henne med mine meninger, som er at jeg syns at de kan få gifte seg, få barn sammen, og har like mye rett til å leve lykkelig som alle andre..  og til slutt sier hun: dersom noen av deres barn kommer å sier at de er homofilie, så send de til meg slik at jeg får sette de på plass..

Jeg ble så sint... Fortalte henne at med slike innstillinger og holdninger så kan hun glemme å se barnebarna sine i det hele tatt.. Jeg klikka! Stesønn ser på meg med ett "takk" blikk, så jeg var glad at jeg gjorde det. Helgen ble ikke noe trivelig etter det, og vi endte med å reise hjem dagen etter...

Hvorfor er mennesker så simple egentlig??    Jeg har verken sett eller snakket med svigermor siden..   

Anonymkode: c3e00...faf

Hurra! Du er bra!

Anonymkode: 27861...025

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...