Gå til innhold

Jeg er stygg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, ennen skrev:

? Sånn er desverre ikke livet kjære du. Alle er vakre på hver sin måte. Innsiden derrimot, DER er noen stygge!

Nei, dette er tull. Du gjør ting verre med å hevde at alle er fine. Noen er stygge- men vet du, det er faktisk helt ok å være mindre pen. Å være pen er ikke den viktigste egenskapen i verden, det finens mange egenskaper som er like viktige og noen er til og med mer viktig (!). Vil du hevde at alle mennesker er intelligente? Nei, for det er de ikke. Det betyr ikke at vi må late som om alle er smarte og at det er det viktigste i verden.

Når du fornekter at noen er mindre pene sender du bare signal om at det er så viktig å være pen at vi ikke en gang kan snakke om at noen ikke er det- noe som gjør at folk blir enda mer opphengt i utseende da alle bryr seg så jævla mye om det. 

Anonymkode: 4357c...ff8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å bruke rettetang på bruset hår kan av og til gjøre det mer tørt og verre. Kurer du jevnlig? 

Anonymkode: f42ec...3af

Gjest NotNaomi
Skrevet

Slutt da Ts. Jeg er født i en vakker familie. Alvorlig så er de sjeldent pene. Og jeg? Nei :-) helt vanlig og alminnelig jeg. Det handler aldri om å være penest! Det handler om å være seg selv og ha fokus utad. For meg da 

Min bror var sjelden vakker. Virkelig. Han hadde det ikke bra.

Utseendet teller lite. Ærlig talt. Livet er så mye mer :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å sammenligne deg med andre.
Det er sosiale medier og ukeblader som er skylden i at folk tror de må se sånn og sånn ut for å være pene.

Siste moten nå er jo å være slank, men ha stor rumpe (ta masse rumpeøvelser), flat mage og store silikonpupper.
Og løsnegler - støpt seff, og du må ha blondt bleket hår, med balayage gjort hos frisør og hairextensions, håret må jo være langt og tykt! Og du må få pasatt laaaaaaaaange falske svarte øyevipper! Og du må tegne på tykke støgge øyebryn! For ekte er jo ikke pent... og masse sminke da, primer så du får feilfri hud, hele deg må være spraytanned - og du må ha tykt lag med foundation, og du må countourere fjeset ditt så du får frem rett skyggeeffekt! Og du bør plumpe opp leppene med lipgloss med plumpingeffekt - men helst må du injistere collagen for den ekte duckfacelooken! Og om du har sinnarynker i panna så må det botox til!

Hvorfor være ekte, når man kan se ut som en levende Barbie? Som alle vil gå rundt og se ut som nå.... 

Nei, håper du skjønner dette er ironi, men jeg er med på en del skjønnhetsgrupper på facebook - og det virker som om dette er looken de fleste usikre ungjenter i alderen 16-27 går etter. 

Heldigvis er jeg 40 - og har sluttet å bry meg om hvordan alle andre ser ut. Jeg har noen kilo for mye, bittelitt sinnarynke, litt store porer. Jeg sminker meg hver dag og prøver å kle meg etter kroppen - finnes utrolige klær som skjuler ekstrakiloene.
Men jeg stresser ikke. Jeg trenger ikke se ut som alle andre.
Jeg har en mann som liker meg for den jeg er.

Rett deg opp i ryggen, smil til deg selv i speilet hver dag og si til deg selv at du er bra nok som du er!

Du er i det minste ekte. 
Alle de andre bimboene som ikke har noe ekte (falskt hår, falsk hårfarge, falske vipper, falsk brunfarge, falske pupper, falske negler - er det noe å trakte etter? huff....).

Anonymkode: cbae2...68a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke rettetang på bruset hår kan av og til gjøre det mer tørt og verre. Kurer du jevnlig? 

Anonymkode: f42ec...3af

Ang. brueset hår - bruk arganoil i stedet, det gir blankt hår og temmer brus :) 

Sliter ikke på håret som glattetang. Jeg har ikke tid til glattetang hver dag - stresser med å få ungene av gårde på skolen og meg selv på jobb... Men går kjapt med sånn olje :) Og det pleier håret og. Ellers kurer jeg det en gang i uka og bruker balsam.

AnonymBruker
Skrevet

Det som er bra med stygge mennesker er at vi kan da se tydelig hvem som er pene. 

Anonymkode: 54162...154

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
På 20.7.2017 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Jeg sitrer og tenker litt. Det snakkes om "pene mennesker" og da må det vel finnes en motsetning til det? Jeg vil i utgangspunktet si at det er personligheten til et menneske som jeg faller for. Men jeg syntes jeg er stygg. Jeg ser på meg selv, og klarer ikke finne noe fint. Jeg har lav fettprosent, så jeg har magemuskler. Men jeg bryr meg lite om magemuskler. Jeg vil se fin ut fra siden, ha feilfri hud, fine negler og fine tær (ja). Jeg vil ikke ha brusete hår som jeg må slite med rettetang. Jeg vet at jeg har mange komplekser her, men det vet jeg også at mange av dere har. Jeg er så to delt med fornuften og følelsene.... 

Anonymkode: cf51a...b1c

Det er lett å bli hekta på seg selv. Jeg er helt sikker på at du ikke er stygg. Det å bli glad i seg selv sitter i hodet. Det er en øvelse. Begynn med å se deg selv i speilet hver dag og si "jeg er god nok". 

Og når det gjelder det "pene mennesker" opplegget så er det bare tullball. Alle har et morratryne, grinetyrne og dårlige dager. Kjendiser ser helt vanlig ut før alt stæsjet. 

Ikke bruk tiden din på å synes du selv er stygg. Bruk tiden på å ha det bra.

:klem:

AnonymBruker
Skrevet

Og ikke glem at mange bruker filter når de legger ut bilde. Kjendiser får bildene profesjonelt retusjert, amatører bruker ferdige filtre... som kan gi smalere ansikt, brunere hud, jevnere hud (visker ut porer, kviser, rynker osv)...

Se bare Anne Brith - ikke at hun er så mye penere enn andre, men hun er et dårlig eksempel for yngre usikre mennesker.... 

Hun som skryter av at hun ikke er så opptatt av sminke osv, så tatoverer hun på seg bryn, har på seg falske vipper og masse sminke, og attpåtil bruker masse filtre... Slik at vi skal tro at det er sånn man må se ut når man har passert 40 :D

Hva da med de i tjueårene som allerede har begynt å få sine første rynker?

I tillegg skryter hun av å ha tight gap! Som om det er et mål å få... og med tanke på sine yngre, usikre lesere... hva slags forbilde er hun da?

Drit i dårlige forbilder.

Alle er forskjellige. Hurra for mangfold. Skjønnhetsidealer endrer seg hele tiden. 
Du er deg selv, og personlighet er 100 % viktigere enn utseende. Hjelper ikke med perfekt ytre, om personligheten er ræva.

Og husk at personligheten er noe man har livet ut. Skjønnhet står uansett for fall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...