Gå til innhold

Hjelpe tykk venninne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er selv kraftig overvektig.... Og ja, jeg vet det selv. Dette vet nok også venninnen til Ts. Det er nok en grunn for at venninnen til Ts ikke vil snakke om dette. Og det må hun få velge selv.

Ts, jeg synes du skal respektere din venninne og ikke ta opp temaet, men være en god venninne på andre områder. Hvis din venninne en dag spør deg om hjelp så kan du trå til da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7/24/2017 den 11.17, emilie123 skrev:

Er selv kraftig overvektig.... Og ja, jeg vet det selv. Dette vet nok også venninnen til Ts. Det er nok en grunn for at venninnen til Ts ikke vil snakke om dette. Og det må hun få velge selv.

Ts, jeg synes du skal respektere din venninne og ikke ta opp temaet, men være en god venninne på andre områder. Hvis din venninne en dag spør deg om hjelp så kan du trå til da.

Vet du hva; enkelte trenger ett spark i ræva for å våkne opp! TS sin venninne veier 120(!!)kg. Det gir en BMI på over 44 som er sykelig overvektig og helsefarlig. Å bare dytte problemet under sofaen sammen med sjokoladepapiret løser ingen verdens ting. 

TS ser at venninna sliter med forskjellige problemer pga overvekta og er villig til å hjelpe henne. I mine øyne er dette en ekte venn, ei som bryr seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 25.7.2017 den 14.41, ytmnd skrev:

Vet du hva; enkelte trenger ett spark i ræva for å våkne opp! TS sin venninne veier 120(!!)kg. Det gir en BMI på over 44 som er sykelig overvektig og helsefarlig. Å bare dytte problemet under sofaen sammen med sjokoladepapiret løser ingen verdens ting. 

TS ser at venninna sliter med forskjellige problemer pga overvekta og er villig til å hjelpe henne. I mine øyne er dette en ekte venn, ei som bryr seg.

jeg kan nesten garantere deg at venninna til TS er klar over overvekta si. Om hu ikke er det så er hu ikke fungerende i denne verden, vi ser oss i speilet hver dag, vi kler oss, prøver klær og ser at det er trangere for oss å "snike" seg forbi folk på bussen. 

Det sparket i ræva hadde du fått rett tilbake for å bry deg om noe som du ikke har noe med. Hva om dama er lykkelig som stor? Og ikke bryr seg om hu dør som 70 åring og ikke vil bli 105? Kan hun ikke få lov til det? 

Hilsen ei med bmi på 35 som (dessverre for dine holdninger) akkurat har vært til legesjekk og har supert blodtrykk, ikke diabetes, ikke antydning til kolesterolproblemer, ingen mangelsykdom, men har mye fett ekstra. Som går 1,5 mil tur med bikkja og er fornøyd med livet sitt, som overvektig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/7/2017 den 21.39, Bianconera skrev:

jeg kan nesten garantere deg at venninna til TS er klar over overvekta si. Om hu ikke er det så er hu ikke fungerende i denne verden, vi ser oss i speilet hver dag, vi kler oss, prøver klær og ser at det er trangere for oss å "snike" seg forbi folk på bussen. 

Selvfølgelig er hun klar over det, sier seg selv. Ingen speil klare å skjule 120kg bortsett fra de du finner på tivoli.

Det sparket i ræva hadde du fått rett tilbake for å bry deg om noe som du ikke har noe med. Hva om dama er lykkelig som stor? Og ikke bryr seg om hu dør som 70 åring og ikke vil bli 105? Kan hun ikke få lov til det? 

Skulle gjerne opplevd at ei dundre skulle fatshame meg som normalvektig, lykke til!  Eller mente du fysisk? Der hadde du også tapt.

Lykkelig er hun heller ikke:

"Jeg vet hun har utrolig dårlig selvtillit, vanskligheter med sosialisere seg og hun har nærmest ikke snakket med menn( og hvertfall ikke hatt noe intim kontakt)."

Har du i det hele tatt lest første posten eller ble du bare triggered av min pga jeg kommenterte fett?

Hilsen ei med bmi på 35 som (dessverre for dine holdninger) akkurat har vært til legesjekk og har supert blodtrykk, ikke diabetes, ikke antydning til kolesterolproblemer, ingen mangelsykdom, men har mye fett ekstra. Som går 1,5 mil tur med bikkja og er fornøyd med livet sitt, som overvektig. 

Så latterlig at du prøver å friskmelde fedme. At du ikke har noen problemer enda med overvekten enda sier meg bare at du er relativt ung eller veldig heldig med genene. I verden er det forsket opp og ned, under og over; store mengder fett på kroppen er skadelig. 

Overvekt øker risikoen for:

Type 2 diabetes (sukkersyke)

Hjertesykdom og slag

Kreft

Søvnapne

Slitasjegikt

Gallestein

Fettlever

Endret av ytmnd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jeg syns at enkelte folks jakt på alle som ikke tilfredsstiller kravene og de overvektige spesielt, begynner å ligne på den de har andre steder i verden hvor grupperingene kaller seg for KKK. Ikke helt ulikt nei. Skam dere. 

Anonymkode: c69f5...45e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun vet godt at hun veier for mye, men du skal holde munnen lukket. Det er nok mennesker som sikkert kaster stygge blikk på henne pga vekten og hun trenger ikke flere påminnelser vedr. det hun ser i speilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...