Gå til innhold

..

Pipaluk

Anbefalte innlegg

På 20. juli 2017 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Endret av Pipaluk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hva er da det minst kriteriet du må oppfylle for å få diagnosen? 

Det er flere kriterier innefor flere områder man må oppfylle, det er ikke ett minstekriterie.

Anonymkode: d1790...caf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Om en så plumper ut med noe privat i et emosjonelt øyeblikk så vil de færreste tro at vedkommende vil fortelle det du sier til resten av gruppa. En må gå ut ifra at en kan stole på folk.Det er i såfall trist at det går så langt at en ikke tør å stole på at andre vil kunne lytte til det du sier, i fortrolighet.

Skal hun kunne skylde mer på at et emosjonelt øyeblikk fikk henne til å plumpe ut med noe til en fremmed person, enn en med Asperger kan skylde på medfødte vansker for å forklare hvorfor han delte det hun plumpet ut med til alle sammen? (Hvis det er det som er grunnen.)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå begynner jeg å lure på om du bare tuller med alt sammen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. juli 2017 den 21.17, AnonymBruker skrev:

Endret av Pipaluk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det blir omtrent som jeg skulle blitt sur eller lei meg fordi en hørselhemmet person ikke hørte hva jeg sa. Det er jo normal folkeskikk å høre etter når noen snakker til deg under en samtale. Hørselhemmet eller ikke, det har ingenting å si. Personen er sikkert bare en drittsekk som ikke gadd å følge med på det jeg sa og derfor ikke hørte noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Pipaluk skrev:

Når jeg hører om andre med syndromet som er i jobb og har kjæreste/kone så stiller jeg spørsmål  ved om dette er så alvorlige forstyrrelser som det står her.  Her er det jo et stort spekter.

Rundt 90% av de med asperger er utenfor arbeidslivet så alvorligheten ved forstyrrelsen er omfattende. 

Og om du ikke sliter med de 3 kriteriene som jeg ramset opp så har du heller ikke asperger - da har man isåfall selvdiagnostisert seg feil eller fått feil diagnose.

For å få en asperger diagnosen så må man inneha kriteriene som det beskrives i DSM. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Pipaluk skrev:

Om alle som ønsket det skulle vært frivillige på alle arrangmenter hadde det vært utrygt. Spesielt arrangementer som innebærer godt samarbeid både med andre frivillige og mennesker som vi skal prøve å hjelpe. Om han ikke har forståelse for noen, så  ser jeg ikke grunnen til at han deltar på dette.  Hvis han har så store problemer med det sosiale så synes jeg ikke det er urimelig å råde han til å bli godt kjent med folk, før han drar avsted med dem. Eller finne en annen aktivitet.

Jeg forstår ikke hva kristne og muslimer har med dette å gjøre. Omgås folk som har mulighet og tid til å sette seg inn i dine vansker! Bli godt kjent med folk før du begynner å utfordre dem! Det gjelder alle folkeslag.

Han gjorde en del feil, men jeg er faktisk opptatt av hvordan denne damen opplevde å få utlevert privatlivet sitt til alle. Er det også noe hun må akseptere og godta som en del av hans diagnose?

Det var EN feil kommentar. Herregud, kvinne, ta deg sammen! Har du aldri tabbet deg ut? 

Anonymkode: 03964...6af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. juli 2017 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Endret av Pipaluk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. juli 2017 den 21.41, Pipaluk skrev:

Endret av Pipaluk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Hvis du leste hovedinnlegget så var det flere ting som jeg reagerte på.  Å utlevere privat informasjon om et annet menneske til en hel gruppe vil jeg ikke kallle en feil kommentar, men mangel på sosiale ferdigheter!

Og aspergere har en medfødt forstyrrelse som gjør at de ofte mangler sosiale ferdigheter i den grad at 90% står utenfor arbeidslivet. 

Og du burde korrigert han, men du gjorde det ikke. Ergo har du deg selv å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Særs når kriterium Nr 1 i DSM sier at aspergere har problemer med å regulere om de burde eller ikke burde dele informasjon, og at de har vanskeligheter for å vurdere om det sosialt akseptabelt eller ikke

Diagnostic Criteria

A.      Persistent difficulties in the social use of verbal and nonverbal communication as manifested by all of the following:

1.       Deficits in using communication for social purposes, such as greeting and sharing information, in a manner that is appropriate for the social context.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 timer siden, Pipaluk skrev:

Jeg var på en frivillig aktivitet sammen med del folk i sommer. Det var et opplegg hvor fremmede mennesker skulle møte hverandre og bo sammen en uke.
Det var en frivillig, hvor jeg ikke forsto at han hadde asperger før jeg fikk vite det, siste dagen.
Nest siste dagen så ønsket han å gi hver og en positivt og negativt feedbak, på hvordan vi fungerte i gruppen. Han unnskyldte seg med at han var veldig direkte, spesielt fordi han ikke klarte å lese mellom linjene.  Det var ikke så mye negativt men det var blitt ubehagelig at en fremmed person helt frivillig tok en slik rolle, spesielt siden han ikke kjente alle som var med på dette.

Ved et tilfelle så videreformidlet han noe en annen frivillig hadde sagt til han, til resten av gruppa. Det handlet om at hun hadde vært utro med eksen i ni når, og at hun derfor nå var singel. Det sa han til alle oss andre, og lurte samtidig på om han hadde såret henne på noe vis, siden hun plutselig hadde  tatt på seg solbrillene og forsvunnet. .Han var samtidig opptatt av at dattera hennes på ti år, ikke måtte få vite det han sa til oss.

Er dette med å ha asperger en unnskyldning for å si hva som helst høyt? Kan ikke en med asperger ha selvinnsikt rundt dette, og heller ikke si noe, hvis det kan såre andre?

Det kan være han hadde hengt seg opp i at hun var utro, og ikke greide å gi slipp på dette, og mente at hun burde bli "sett" for det hun hadde gjort. Kansje han personlig mente at det var veldig ille gjort av henne. Lite gjennomtenkt ja, og lei situasjon og kjip avslutning på uka for hun dama som kommer nok til å være forsiktig med hvem hun deler av private ting fremover..

Anonymkode: 97416...2d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, WubWub skrev:

Asperger syndrom er en nevropsykoogisk utviklingsforstyrrelse karakterisert ved alvorlig og vedvarende forstyrrelser i tre symptomdomener:

Sosial interaksjon med andre
Avvik i kommunikasjon og språk
Atferdsmønster som er begrenset og stereotypt

Trenger en Aspergers nødvendigvis ha det så plettfritt hjemme?

Jeg hadde men så ble jeg sliten av å opprettholde den plettfrihet hjemme.Fikk utmattelsessyndrom og nå orker jeg ingenting hjemme. Mye rot jeg er flau over.

Ellers har jeg de kriteriene du nevner.

Anonymkode: d87dd...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 20. juli 2017 den 21.45, WubWub skrev:

Endret av Pipaluk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Pipaluk skrev:

Da bør de absolutt være forsiktige med hvilke frivillige aktiviteter de begir seg inn på. Det trenger ikke å være lettere enn arbeidslivet, siden det mangler struktur og avhenger mye av initiativ hos den enkelte.

Ja noen burde gitt han en ørefik, men hvilken betydning hadde dette? Skaden hadde allerede skjedd. 

Du henger deg ekstremt opp i diagnosen. Han er først og fremst menneske. Denne sykeligheten din burde ha sin egen diagnose. Du har ikke asperger selv?

Anonymkode: 03964...6af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pipaluk skrev:

Da bør de absolutt være forsiktige med hvilke frivillige aktiviteter de begir seg inn på. Det trenger ikke å være lettere enn arbeidslivet, siden det mangler struktur og avhenger mye av initiativ hos den enkelte.

Ja noen burde gitt han en ørefik, men hvilken betydning hadde dette? Skaden hadde allerede skjedd. 

Nå drar du den så langt at du ytrer ønske om å utsette folk med aspergere for vold altså - var det deg han utleverte ettersom du har lagt han her for hat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, Pipaluk skrev:

At diagnosen var Asperger visste jeg ikke før noen sa det til meg siste kvelden. Det kunne han ha sagt til meg, hvis han først skulle si det til alle. Det hadde hjulpet meg å vite det.

16 timer siden, Pipaluk skrev:

Er ikke det å ha samme forventninger til han som alle andre også å være et medmenneske?  Hvis jeg skulle fått en bedre forståelse så kunne han ha fortalt meg om diagnosen sin med gang, og hvordan det påvirket han. Det hadde gjort det litt lettere.

Hvorfor hadde det hjulpet deg å vite det og hvordan hadde det blitt lettere? Jeg synes ikke du virker forståelsesfull her i tråden når du har fått forklart hva en slik diagnose innebærer, så hva hadde vært annerledes dersom du visste det den gangen? (Hvis han sa det til noen, men ikke alle, så kan det jo forresten tenkes at han regnet med det ville spre seg. Og det kan kanskje forklare tankegangen hans om det å dele ting videre.)

Jeg vil si at det ikke er å være et godt medmenneske hvis man har samme forventninger til en man vet har gjennomgripende vansker, og til en som ikke har disse vanskene, hvis forventningene gjelder nettopp på disse områdene. Hvordan skal den med Asperger kunne leve opp til forventninger han ikke har sjanse til å leve opp til? Blir man attpåtil kalt drittsekk og løgner dersom man ikke klarer det umulige så er det jo ikke håp. Ikke mye medmenneskelig med dette, vil jeg si.

Jeg aner faktisk ikke hvordan han fikk vite det. Kanskje hun har forsnakket seg, eller tenkt at dette ble en fortrolig samtale?. Kanskje han også har misforstått det hele? 

Vi ante ikke hva som hadde foregått mellom dem.

14 timer siden, Pipaluk skrev:

Om en så plumper ut med noe privat i et emosjonelt øyeblikk så vil de færreste tro at vedkommende vil fortelle det du sier til resten av gruppa. En må gå ut ifra at en kan stole på folk.Det er i såfall trist at det går så langt at en ikke tør å stole på at andre vil kunne lytte til det du sier, i fortrolighet.

Ingen aner hva som hadde foregått mellom dem, skriver du. Du aner ikke hvordan han fikk vite det, om hun forsnakket seg eller om hun sa det under det hun tenkte var en fortrolig samtale. Men så er det visst noe hun har plumpet ut med i et emosjonelt øyeblikk, skriver du rett etter, sånn jeg leser det. Hvordan vet du plutselig dette? (Hvis du kun brukte det som eksempel, hvorfor skrive som om det gjaldt henne og denne situasjonen?)

Hvis du er åpen for at han kan har misforstått det hele, hvorfor ikke ta det i betraktning videre i hendelsesforløpet? Alle kan misforstå, og hvis det var tilfellet så er det jo mulig å tenke på bakgrunn av det at han kanskje ikke mente å være ufin og bruke diagnosen som unnskyldning.

Å velge å fortelle et fremmed menneske noe som er veldig privat og som man ikke vil at andre skal vite om, fordi "en må gå ut ifra at en kan stole på folk", inkludert folk man ikke kjenner i det hele tatt, det synes jeg er veldig naivt. Du forventer altså at en med Asperger skal tenke, handle og forstå som om han ikke har de vanskene han faktisk har. Men det virker ikke som om du forventer at en voksen (normaltfungerende?) dame har lært seg at man ikke kan stole på alle folk, i alle settinger. Og at man i det minste burde forsikre seg om at den man snakker med er klar over at ting blir sagt i fortrolighet, dersom man absolutt skal dele private ting med vilt fremmede mennesker. Under her skriver du at du aldri kunne forestilt deg at en person ville si det videre. Da har du fått erfare dette nå og forhåpentligvis lærte du også noe her. Akkurat som at det er mye en med Asperger ikke kan forestille seg. Men i motsetning til deg som har forutsetning for å vite sånt og nå kanskje har lært det, så er det en del ting en med Asperger ikke har forutsetning for å forstå av seg selv og som for noen nærmest er umulig å forandre på. Andre ting kan læres. I tilfeller som det du forteller om burde en av dere forklart han hva han gjorde feil og hvorfor det ble feil. Du skjønner kanskje ting etter å ha erfart det, en med Asperger kan erfare ting gang på gang uten å lære av det før de blir forklart hva som gikk galt og hvorfor det gikk galt, i detalj. Det er forskjeller også her, men sånn kan det altså være.

En må kunne forvente at det en sier ikke skal sies til alle andre.  Hva hun gjør i sitt privatliv har vi andre ingenting med.  Jeg er selv en ganske så privat person, men jeg kunne likevel aldri forestilt meg at en person ville si det jeg jeg sier på tomåndshånd til resten av gruppa. Medfødt vanske eller ikke, det er dårlig folkeskikk!

Igjen så lurer jeg på hva det hadde forandret hvis du fra dag 1 visste om diagnosen hans? Den siste setningen forteller meg at du ikke hadde hatt noe mer forståelse for han. Medfødte vansker og dårlig folkeskikk er jo totalt forskjellige årsaker. En med Asperger kan også ha dårlig folkeskikk, og selvfølgelig kan utfallet bli det samme og personen som ble rammet ble såret uansett grunn. Men å se på en medfødt vanske som om det handler om dårlig folkeskikk og kunne vært unngått dersom han hadde fått bedre oppdragelse, det synes jeg viser inget ønske om å forstå noe av dette annet enn å argumentere for at vedkommende er en drittsekk fordi det er sånn du har bestemt deg for å se på han.

Han hadde forresten med sin egen datter også. Han kunne risikert at vi fortalte noe om han til henne også.

Det er mulig jeg leser dette feil, men hvis han sa noe til dere han ikke ville at datteren sin skulle vite, burde ikke han også kunne gå ut ifra at man kan stole på folk? Og han var jo faktisk opptatt av å ikke la datteren til denne andre damen få vite hva som ble sagt. Med han kunne dere altså være sikre på at det ikke ble delt videre til datteren hennes. Mens andre vei, hvis han hadde sagt noe, så kunne han risikere at det ble delt med datteren hans? Jeg spør mye fordi jeg ikke skjønte hva du mente.

Å utlevere privat informasjon om et annet menneske til en hel gruppe vil jeg ikke kallle en feil kommentar, men mangel på sosiale ferdigheter!

Hva mener du mangel på sosiale ferdigheter er, da? Ser du på det som dårlig folkeskikk som kunne vært unngått dersom man bare hadde fått bedre oppdragelse eller hadde tatt seg litt sammen? Eller forstår du at det kan dreie seg om medfødte sosiale vansker som viser seg som "mangel på sosiale ferdigheter" i ulike situasjoner og at dette i så fall er noe helt annet enn å være drittsekk eller uten manerer?

jeg synes det er flott at folk beveger seg ut av konfortsonen, men det betyr ikke at alle passer inn alle steder. Der har de også et ansvar for å finne egnet sted  Jeg er ingen oppmerksom person og blir derfor mye distrahert. Jeg er glad jeg aldri har forsøkt meg i rollen som badevakt Ei heller andre jobber som krever at jeg er i høy beredskap.

En kan heller ikke forvente å bli forstått i alle sammenhenger. Hvis han har en personlighet som gjør at han stadig kommer i vanskelige situasjoner så bør han etter min mening tilbringe tid med de som han kjenner fra før, og som kan tolerere han. Det handler om trygghet for han- og for oss andre.

15 timer siden, Pipaluk skrev:

Hvorfor velge en aktivitet som krever gode samarbeidsferdigheter med andre frivillige som vedkommende ikke kjenner? Har ikke de selv et ansvar for velge rikig aktivitet hvor de kan være seg selv?  Nå var vi andre frivillige på dette oppholdet nokså rolige. Jeg vet om andre som hadde blitt fly forbannet..Hvordan hadde han taklet det hvis noen ble rasende på han eller begynte å grine?

Om alle som ønsket det skulle vært frivillige på alle arrangmenter hadde det vært utrygt. Spesielt arrangementer som innebærer godt samarbeid både med andre frivillige og mennesker som vi skal prøve å hjelpe. Om han ikke har forståelse for noen, så  ser jeg ikke grunnen til at han deltar på dette.  Hvis han har så store problemer med det sosiale så synes jeg ikke det er urimelig å råde han til å bli godt kjent med folk, før han drar avsted med dem. Eller finne en annen aktivitet.

De må også ha en forståelse for at folk ikke har kapasitet til å sette seg inn i vanskene, når de melder seg på slike aktiviteter! Da får de heller blir med folk de kjenner godt, som har forståelse for oppførselen. Eller finne en aktivitet som egner seg bedre. En venninne av meg er svaksynt. Hun kan ikke bare melde seg på et slikt arrangement og forvente at det skal tilpasses henne. 

MIn lojalitet ligger først og fremst hos denne damen som fikk privatlivet sitt utlevert til alle.

Nå er jo dette arrangementet tydeligvis tillatt for de som var med, inkludert han med Asperger. Så lenge det er sånn så er det alles ansvar å tenke over hva de melder seg på og ha i tankene at de kan møte mennesker de ikke kommer overens med eller som er svært forskjellige fra en selv. (Man kan møte folk med Asperger og sosiale vansker overalt og man kan møte drittsekker overalt. Mener du at drittsekkene også bør holde seg borte? Hvem bestemmer hvem som er drittsekker i så fall?) Det inkluderer dere andre som da burde ha i tankene at dere kan møte veldig ulike personer der, tydeligvis. Skulle man holdt seg borte fra alt som ikke var 100% tilrettelagt for de med autismevansker eller der man ikke kun var omringet av mennesker som forstod vanskene og aksepterte deg for den du er, og som sa ifra når du gjør noe feil, da hadde det ikke vært mange med Asperger å se rundt omkring. Hvis du mener at han gjorde fullstendig feil i å melde seg på så får du ta det opp med de som arrangerer.

Arrangementet var åpent også for han, og hvis du kan tenke som du gjør, så kan han eller andre tenke om deg at du skulle latt være å melde deg på fordi du sårer mange og er med på å gjøre livene til mennesker med Asperger vanskelige. Det viser du ved mangel på forståelse i denne tråden, eller manglende vilje til å i det hele tatt forstå, ser det ut som i alle fall. Og med en sånn holdning bidrar du også til at enkelte av fordommene om AS opprettholdes. Så et arrangement som er åpent for alle... hvorfor har du mer rett til han å være der? Han såret denne damen og førte til at du sitter her på KG og skriver som du gjør om han. Mens du viser null forståelse for han og alle andre i verden med en autismediagnose og mener de bør holde seg borte fra slike arrangementer og at det ikke handler om annet enn dårlig folkeskikk.

Dette er en voksen mann, som er gift, har fire barn, og har vært i jobb. Han fikk diagnosen som voksen.  Da forventer jeg at han til tross for diagnosen kan tilegne seg folkeskikk. I det minste bør han være klar over at han har et problem, så han heller kan forhøre seg med få personer om hva som er ok og ikke ok å si høyt. Ellers bør han la være å si noe.

En normal person burde bedt om unnskyldning. Det har ikke vi fått.

Det kan også  forsåvidt tenkes at han i dette tilfellet ikke ga seg selv tid nok til å tenke på om dette er noe han burde ha fortalt videre. Det sier litt om manglende impulskontroll. En del med asperger har også blitt opplært til ¨tenke over hva som er hensiktsmessig å dele med andre, sosiale sirkler. Noen vil også spørre andre de kjenner godt, om det er ok å si hva de tenker.

En kan godt ha Asperger og vite hvilke ferdigheter en ikke mestrer. Dette er en person som ble diagnostisert i voksen alder. Jeg vil tro at alle med den diagnosen har følt seg utafor til tider. Og kjent på en manglende sosiale kompetanse  Selv om det er mye med det sosiale som han ikke mestrer så er ikke det en unnskyldning for å si hva som helst han kommer på. Da bør han heller la være å bevege seg inn på temaer han vet kan bli problematiske.

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har du vel helt rett i. En kan ikke forvente at folk uansett diagnose, mangelfulle sosiale antenner (eventuelt en kombinasjon av begge) vil ble om unnskyldning. Men det er lov å håpe, hvis en person som er god på bunn, og bare har dummet seg ut, beklager utsagnet og problemene det har medført. 

Når jeg hører om andre med syndromet som er i jobb og har kjæreste/kone så stiller jeg spørsmål  ved om dette er så alvorlige forstyrrelser som det står her.  Her er det jo et stort spekter.

Du skriver jo så mye forskjellig, alt ettersom hva som passer din mening. Han er både gift og har barn, fikk diagnosen sent, normal og burde ha tilegnet seg folkeskikk. Han burde vite bedre. Samtidig så skrive du at det er mye ved det sosiale han ikke mestrer og at han informerte dere om noe av dette. Men du velger å ikke tro han, og heller tro at han bruker diagnosen som unnskyldning. Du tror han later som og skylder på diagnosen, men at det egentlig handler om et ønske om å fritt si høyt det han tenker og at alt bunner i dårlig folkeskikk. Så skriver du at han selv burde forstå at han har så store problemer at han ikke passer inn i et sånt opplegg, han burde holde seg med de som kjenner han og har forståelse for atferden. Du bytter på å beskrive han som veldig oppegående med dårlig folkeskikk, og som så lavtfungerende at han omtrent ikke burde gå utenfor døren før han kan være sikker på at han kun er omringet av kjentfolk som vet hva de har i vente.Dette blir umulig og ser ikke ut til å ville forstå. Det er synd fordi det er mange som deg. Det er ødeleggende.

4 timer siden, Pipaluk skrev:

noen burde gitt han en ørefik, men hvilken betydning hadde dette? Skaden hadde allerede skjedd. 

Også topper du utrolig nok det hele med å skrive at noen burde gitt han en ørefik, faktisk.

(Ja, det er sikkert blitt noe feil her og muligens henger ikke alt sammen. Nei, jeg prøver ikke for alt det er verdt å unnskylde det han gjorde eller å si at de med diagnose alltid skal unnskyldes fordi de ikke kan noe for ditten og datten. Men jeg prøver å se ting fra en annen side enn det du gjør, TS, som kun ser det fra "han visste hva han gjorde og burde visst bedre eller latt være å melde seg på fordi alle andre burde være sikre på at de slipper å ha noe med en Asperger å gjøre"-siden, noe som er ødeleggende og bare bidrar til negativt i det store og det hele. Hadde du i det minste vært konsekvent i hva du mener, men det er du ikke, du ser ut til å tilpasse det du skriver så det skal passe med din "sak."  Jeg skrev ikke dette fordi jeg nødvendigvis mener dette er den riktige siden i dette tilfellet, men fordi man i det minste kan prøve å forstå hva denne diagnosen handler om når man først har vært i en situasjon og oppretter en tråd som dette. Det minste man burde kunne forvente er at folk da vet hva de snakker om eller er villig til å lytte når andre prøver å forklare hva diagnosen handler om hvis det stilles spørsmål. 

Mange med Asperger møter hver dag mennesker med slike holdninger og må være de som "tar seg sammen" og hele tiden jobber for å forstå samfunnet og menneskene i det. Det er ikke lett, mange isolerer seg. Det hadde vært fint hvis flere var litt mer åpne for å ta til seg informasjon når de har sjansen, vite litt hva det handler om og så akseptere at ikke alle er like. Jeg forstår at dette handler om en konkret situasjon og at det er vanskeliger å akseptere at det kan handle om noe annet enn "drittsekkoppførsel" når det gikk utover denne damen som ble såret og TS mener som hun gjør, men det er jo gjennomgående i tråden her holdninger som bare er skadelige, mener jeg.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...