AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #1 Del Skrevet 19. juli 2017 Ukene før jeg gikk ut i ferie hørte jeg alle snakke om sine ferier, alle skulle reise til spennende steder med familie, kjæreste, venner. Feriene var fullbooket med artige ting de skulle gjøre. At de nok trengte ferie etter ferien, så aktive ville ferieukene deres bli. Og når de vendte seg til meg for å høre hva jeg skulle, kjente jeg klumpen i magen, ingen aning om hva jeg skulle si. Jeg er nysingel, har ikke så mange venner eller stor familie. Planene jeg hadde med typen ble kansellert. Og jeg hadde ingen nye planer da alle er opptatt med sitt, og i seneste laget for å event henge seg på en eller annen tur. Men når jeg svarte at ikke hadde noen planer, ble nok hjemme det meste av ferien så hevet de øyebrynene og ble tause, som om ferie hjemme er noe å skamme seg over. Hjemme er man jo hele tiden! Jeg har heller ikke best økonomi, betaler ned gammel gjeld. To uker av ferien har gått, men jeg har hatt det deilig. Tatt noen dagsturer her og der, sovet lenge, ligget på terrassen med et glass vin, har hatt det helt topp jeg! Fått lest de bøkene som har samlet støv i hylla. Så går man inn på face, og ser hvor artig alle har det, i New York, Spania eller Italia. Jeg er ikke sjalu på dem, ønsker alle en flott ferie, hvor de nå enn er. Kjenner bare at jeg gruer meg til å komme tilbake til jobb, for da går alltid den første uken med til å skravle om ferier. Og alle har masse opplevelser å dele, jeg har ingenting. For meg gjør det ingenting, jeg har hatt hjemmeferier før, men vet hva som venter meg. "Å ja...så hjemme hele tiden? Hele tiden?!? Ikke utenfor landegrensa en eneste gang? Hørtes kjedelig ut. Men ble kanskje mye grilling og morro hjemme? Da sparer du nok penger til en fet tur til høsten. Du hadde det nok fint likevel." Blikkene man får, "stakkars deg...". Så begynner moroa med å forsvare min egen ferie, for det er det jeg må, hjemmeferie er liksom ikke akseptert. Har jo erfaring med det, synes ikke synd på meg selv, bare glad for å ikke være på kontoret noen uker, det er ferie for meg Anonymkode: d78f7...c3e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 19. juli 2017 #2 Del Skrevet 19. juli 2017 Er jo sånn det blir da siden det er mindre penger å rutte med når man er singel enn når man er i par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 19. juli 2017 #3 Del Skrevet 19. juli 2017 Høres ut som en helt smashing ferie! Jeg er sikker på at mange kunne tenkt seg det samme, men at de må gjøre med noe med familien. Unger på selvstyr funker dårlig rundt boklesende mor som ikke vil gjøre noe. Tro meg, jeg har prøvd det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 19. juli 2017 #4 Del Skrevet 19. juli 2017 Du skal ikke se bort i fra at en hel del av de som spør og kommenterer egentlig er misunnelige på deg, som har kunnet slappe av i ferien, i stedet for å stresse hit og dit i tre uker. Aktivitetsferier er oppskrytt - jeg elsker å ha fridager hjemme, og har altfor få av dem siden det hele tiden skal skje noe. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #5 Del Skrevet 19. juli 2017 Jeg er enig, og når man ikke gir et svar med masse planer og aktiviteter får man en stille motpart med en pinlig respons. Anonymkode: f6005...6ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 19. juli 2017 #6 Del Skrevet 19. juli 2017 Hjelper deg sikkert ikke, men jeg er faktisk litt misunnelig på ferien din. Jeg har ønsket meg å kunne være hjemme en uke eller to og bare kule'n i flere år, men det skjer stadig noe styr, selv om jeg er takknemlig for muligheten til å dra på utenlandsturer, selvsagt. Jeg tror du bare føler at folk ser ned på ferien din eller synes synd på deg, mer enn hva som er reellt, og hvis de faktisk gjør det, hva så? Verst for dem, når du har det bra. Folk lever livene sine på så mange ulike måter at hjemmeferie kan da ikke være noe å henge seg opp i. På min jobb er vi seks stk og alle har tatt veldig forskjellige ferier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #7 Del Skrevet 19. juli 2017 Jeg er jo blitt såpass voksen at jeg ikke bryr meg om hva andre måtte mene sånn sett. Men det blir likevel kleint når responsen dems alltid blir "åja..." og så lang taushet. Noen svarer riktignok at de er misunnelige, men jeg vet ikke om det er for å trøste meg eller ei Men når person nr 30 svarer "åja..." og ser i bakken. Sukk. Så da vrir jeg samtalen over på deres ferie istedet, og da går skravla igjen, de har masse reisetips å gi, og det er jo supert Anonymkode: d78f7...c3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 19. juli 2017 #8 Del Skrevet 19. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er jo blitt såpass voksen at jeg ikke bryr meg om hva andre måtte mene sånn sett. Men det blir likevel kleint når responsen dems alltid blir "åja..." og så lang taushet. Noen svarer riktignok at de er misunnelige, men jeg vet ikke om det er for å trøste meg eller ei Men når person nr 30 svarer "åja..." og ser i bakken. Sukk. Så da vrir jeg samtalen over på deres ferie istedet, og da går skravla igjen, de har masse reisetips å gi, og det er jo supert Anonymkode: d78f7...c3e Enig, jeg vil svært gjerne høre om feriene til folk. Trivelig at de har kost seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 19. juli 2017 #9 Del Skrevet 19. juli 2017 Mulig jeg også er blitt litt for voksen til å bry meg, for ærlig talt spiller det ikke noe rolle hva folk mener. Jeg har ikke det minste lyst å bruke ferieukene mine på å klatre opp et høyt fjell f.eks. Mange bruker ferien sin til det, fordi de liker det. Og handler ikke ferie om å gjøre noe man lader batteriene sine på? Spiller ingen rolle hva du gjør, eller hvor du er, så lenge det gir deg noe positivt. Det er alltid noen som syns ferien din høres flott ut, og alltid noen som ikke kunne tenkt seg det du skal. Uansett hva du skal og hvor. Men så handler det kanskje litt om hvordan du svarer også. Hvis du fremstår unnskyldende og type "neeei, jeg skal ingenting, jeg. Bare være hjemme alene", så høres jo det litt trist ut. Hvis du derimot sier at "vet du, i år skal jeg nikose meg hjemme, og det blir så herlig", så blir historien helt annerledes, om du skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #10 Del Skrevet 19. juli 2017 8 minutter siden, lotte00 skrev: Mulig jeg også er blitt litt for voksen til å bry meg, for ærlig talt spiller det ikke noe rolle hva folk mener. Jeg har ikke det minste lyst å bruke ferieukene mine på å klatre opp et høyt fjell f.eks. Mange bruker ferien sin til det, fordi de liker det. Og handler ikke ferie om å gjøre noe man lader batteriene sine på? Spiller ingen rolle hva du gjør, eller hvor du er, så lenge det gir deg noe positivt. Det er alltid noen som syns ferien din høres flott ut, og alltid noen som ikke kunne tenkt seg det du skal. Uansett hva du skal og hvor. Men så handler det kanskje litt om hvordan du svarer også. Hvis du fremstår unnskyldende og type "neeei, jeg skal ingenting, jeg. Bare være hjemme alene", så høres jo det litt trist ut. Hvis du derimot sier at "vet du, i år skal jeg nikose meg hjemme, og det blir så herlig", så blir historien helt annerledes, om du skjønner. Du har et godt poeng. Stor forskjell på "åh jeg gleder meg sånn til ferien. Jeg skal kose meg og slappe av hjemme. Kanskje ta noen dagsturer til stranda og bare kose meg skikkelig! " Eller "Nei jeg skal bare være hjemme alene" Anonymkode: 1e2cf...167 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #11 Del Skrevet 19. juli 2017 Etter en bypåske for meg, så fikk jeg mye spørsmål om hva jeg hadde gjort. "jeg har sittet hjemme å kost meg med noen gode bøker jeg ikke har hatt tid til tidligere, slappet av, drukket god vin, og laget meg god mat" Alle andre hadde vært på fjellet, campingvogn eller hytte, og eneste jeg opplevde var at alle var misunnelig på meg, alle andre hadde familier som ville bort, og dem hadde selv mest lyst til å ha en rolig ferie og gjøre unna ting i huset. Jeg synes det virker som flere er misunnelig på ferieukene jeg har hjemme i byen, enn på seilturer i kroatia, eller snorkelferie i tyrkia... Og de samme er misunnelig fordi jeg tar langhelger resten av året i storbyer. Anonymkode: f7b4f...70d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 19. juli 2017 #12 Del Skrevet 19. juli 2017 Jeg tror det hele kommer an på hvordan du forteller det. Mange som er hjemme ufrivillig, og det er ikke alltid folk vet hvordan de skal forholde seg til det. Si det slik du skriver her. At du har hatt det helt topp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #13 Del Skrevet 19. juli 2017 Du får kontre det med at du er opptatt av å gjøre en god jobb fremfor å bruke for mye tid på å skravle om ferie, påpek at noen av dere faktisk er nødt til å jobbe for at bedriften skal gå rundt. Selvsagt med et lite smil om munnen Anonymkode: d3b8b...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #14 Del Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ukene før jeg gikk ut i ferie hørte jeg alle snakke om sine ferier, alle skulle reise til spennende steder med familie, kjæreste, venner. Feriene var fullbooket med artige ting de skulle gjøre. At de nok trengte ferie etter ferien, så aktive ville ferieukene deres bli. Og når de vendte seg til meg for å høre hva jeg skulle, kjente jeg klumpen i magen, ingen aning om hva jeg skulle si. Jeg er nysingel, har ikke så mange venner eller stor familie. Planene jeg hadde med typen ble kansellert. Og jeg hadde ingen nye planer da alle er opptatt med sitt, og i seneste laget for å event henge seg på en eller annen tur. Men når jeg svarte at ikke hadde noen planer, ble nok hjemme det meste av ferien så hevet de øyebrynene og ble tause, som om ferie hjemme er noe å skamme seg over. Hjemme er man jo hele tiden! Jeg har heller ikke best økonomi, betaler ned gammel gjeld. To uker av ferien har gått, men jeg har hatt det deilig. Tatt noen dagsturer her og der, sovet lenge, ligget på terrassen med et glass vin, har hatt det helt topp jeg! Fått lest de bøkene som har samlet støv i hylla. Så går man inn på face, og ser hvor artig alle har det, i New York, Spania eller Italia. Jeg er ikke sjalu på dem, ønsker alle en flott ferie, hvor de nå enn er. Kjenner bare at jeg gruer meg til å komme tilbake til jobb, for da går alltid den første uken med til å skravle om ferier. Og alle har masse opplevelser å dele, jeg har ingenting. For meg gjør det ingenting, jeg har hatt hjemmeferier før, men vet hva som venter meg. "Å ja...så hjemme hele tiden? Hele tiden?!? Ikke utenfor landegrensa en eneste gang? Hørtes kjedelig ut. Men ble kanskje mye grilling og morro hjemme? Da sparer du nok penger til en fet tur til høsten. Du hadde det nok fint likevel." Blikkene man får, "stakkars deg...". Så begynner moroa med å forsvare min egen ferie, for det er det jeg må, hjemmeferie er liksom ikke akseptert. Har jo erfaring med det, synes ikke synd på meg selv, bare glad for å ikke være på kontoret noen uker, det er ferie for meg Anonymkode: d78f7...c3e Hvorfor i all verden skal du måtte forklare deg om ferieplanene dine til noen? Og hvorfor skal noen ha en grunn til å se rart på deg for at du blir hjemme? Folk er jo blitt helt hysteriske når det kommer til at man MÅ dra et sted, jo dyrere jo bedre, jo større by jo bedre og helst flere steder. Hva er det folk sliter med? Dårlig selvtillitt? Behov for å vise seg frem? Behov for oppmerksomhet? Aldri skjønt opplegget med at man MÅ dra noen steder i ferien. Og alle disse foreldrene som surker over at barna ikke har noe å skryte av til klassekameratene når skolen begynner igjen. Hva er dette slags tull? Kan ikke huske at jeg gjorde så mye annet enn å være hjemme om sommer da jeg var barn, men hadde jo en syper sommer forde. Og ingen så rart på meg da skolen begynte igjen. Kan ikke huske at de andre hadde så mye å skryte av heller. Dette med å MÅ dra på ferie og skal skryte om det og se rart på de som ikke har reistnoen steder er noe som er oppstått i senere tid, de siste 10-15 åra. Er det mangel på oppdragelse? Mangel på oppmerksomhet? Egoisme? Eksponeringog oppmerksomhetsbehov? Dårlig selvtillitt? Anonymkode: 4f037...2b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #15 Del Skrevet 19. juli 2017 Jeg har en på 5 og vi var på biltur i danmark. Det ble så mye spying at vi avlyste biltur nr to.. Ferie med unger er egentlig bare stress. Synes jeg..Stress og spying og lite søvn. Mye mer avslappende å være hjemme og ta kortere turer. Så når folk spør, så sier jeg at vi er hjemme, og vi har vært et par dager i danmark og jeg sier det med et smil. Sier det som det er at det er slitsomt å reise med unger. Har ennå ikke opplevd at det blir kleint. Anonymkode: b3962...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #16 Del Skrevet 19. juli 2017 Det går fint an å reise på ferie alene, du MÅ ikke dra sammen med andre når de har lagt planer og dine gikk i vasken. Helt greit å ha hjemmeferie, betaler du på gammel gjeld så har du vel hatt morroa først og nå sitter du med den sure svie. Anonymkode: b896a...692 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #17 Del Skrevet 19. juli 2017 Tydelig at TS ikke er helt fornøyd da, siden ho har dårlig råd og betaler på gammel gjeld. Når du får bedre råd kan du melde deg på singelturer, hvis du ikke har fått deg type å reise med. Ellers kan du melde deg inn i turistforeningen og farte litt rundt på hyttene. Treffer masse hyggelig folk. Klart vi andre snakker om ferien, vi har spart halve året og den skal nytes. Og trøst deg med, det blir bedre tider, og hold deg unna forbruksgjeld/kredittkort. Anonymkode: 6ac2d...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppeloppane Skrevet 19. juli 2017 #18 Del Skrevet 19. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ukene før jeg gikk ut i ferie hørte jeg alle snakke om sine ferier, alle skulle reise til spennende steder med familie, kjæreste, venner. Feriene var fullbooket med artige ting de skulle gjøre. At de nok trengte ferie etter ferien, så aktive ville ferieukene deres bli. Og når de vendte seg til meg for å høre hva jeg skulle, kjente jeg klumpen i magen, ingen aning om hva jeg skulle si. Jeg er nysingel, har ikke så mange venner eller stor familie. Planene jeg hadde med typen ble kansellert. Og jeg hadde ingen nye planer da alle er opptatt med sitt, og i seneste laget for å event henge seg på en eller annen tur. Men når jeg svarte at ikke hadde noen planer, ble nok hjemme det meste av ferien så hevet de øyebrynene og ble tause, som om ferie hjemme er noe å skamme seg over. Hjemme er man jo hele tiden! Jeg har heller ikke best økonomi, betaler ned gammel gjeld. To uker av ferien har gått, men jeg har hatt det deilig. Tatt noen dagsturer her og der, sovet lenge, ligget på terrassen med et glass vin, har hatt det helt topp jeg! Fått lest de bøkene som har samlet støv i hylla. Så går man inn på face, og ser hvor artig alle har det, i New York, Spania eller Italia. Jeg er ikke sjalu på dem, ønsker alle en flott ferie, hvor de nå enn er. Kjenner bare at jeg gruer meg til å komme tilbake til jobb, for da går alltid den første uken med til å skravle om ferier. Og alle har masse opplevelser å dele, jeg har ingenting. For meg gjør det ingenting, jeg har hatt hjemmeferier før, men vet hva som venter meg. "Å ja...så hjemme hele tiden? Hele tiden?!? Ikke utenfor landegrensa en eneste gang? Hørtes kjedelig ut. Men ble kanskje mye grilling og morro hjemme? Da sparer du nok penger til en fet tur til høsten. Du hadde det nok fint likevel." Blikkene man får, "stakkars deg...". Så begynner moroa med å forsvare min egen ferie, for det er det jeg må, hjemmeferie er liksom ikke akseptert. Har jo erfaring med det, synes ikke synd på meg selv, bare glad for å ikke være på kontoret noen uker, det er ferie for meg Anonymkode: d78f7...c3e Javel, drit i dem. Min "ferie" skal brukes på studiepraksis, alle fem ukene. Ville heller ligget på verandaen med vin ja. Er det synd på meg da? Nei. Er det synd på deg? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. juli 2017 #19 Del Skrevet 19. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ukene før jeg gikk ut i ferie hørte jeg alle snakke om sine ferier, alle skulle reise til spennende steder med familie, kjæreste, venner. Feriene var fullbooket med artige ting de skulle gjøre. At de nok trengte ferie etter ferien, så aktive ville ferieukene deres bli. Og når de vendte seg til meg for å høre hva jeg skulle, kjente jeg klumpen i magen, ingen aning om hva jeg skulle si. Jeg er nysingel, har ikke så mange venner eller stor familie. Planene jeg hadde med typen ble kansellert. Og jeg hadde ingen nye planer da alle er opptatt med sitt, og i seneste laget for å event henge seg på en eller annen tur. Men når jeg svarte at ikke hadde noen planer, ble nok hjemme det meste av ferien så hevet de øyebrynene og ble tause, som om ferie hjemme er noe å skamme seg over. Hjemme er man jo hele tiden! Jeg har heller ikke best økonomi, betaler ned gammel gjeld. To uker av ferien har gått, men jeg har hatt det deilig. Tatt noen dagsturer her og der, sovet lenge, ligget på terrassen med et glass vin, har hatt det helt topp jeg! Fått lest de bøkene som har samlet støv i hylla. Så går man inn på face, og ser hvor artig alle har det, i New York, Spania eller Italia. Jeg er ikke sjalu på dem, ønsker alle en flott ferie, hvor de nå enn er. Kjenner bare at jeg gruer meg til å komme tilbake til jobb, for da går alltid den første uken med til å skravle om ferier. Og alle har masse opplevelser å dele, jeg har ingenting. For meg gjør det ingenting, jeg har hatt hjemmeferier før, men vet hva som venter meg. "Å ja...så hjemme hele tiden? Hele tiden?!? Ikke utenfor landegrensa en eneste gang? Hørtes kjedelig ut. Men ble kanskje mye grilling og morro hjemme? Da sparer du nok penger til en fet tur til høsten. Du hadde det nok fint likevel." Blikkene man får, "stakkars deg...". Så begynner moroa med å forsvare min egen ferie, for det er det jeg må, hjemmeferie er liksom ikke akseptert. Har jo erfaring med det, synes ikke synd på meg selv, bare glad for å ikke være på kontoret noen uker, det er ferie for meg Anonymkode: d78f7...c3e Du må bare legge det fram som at du storkoste deg og fikk skikkelig ladet batteriene. At du så fram til en skikkelig avslappende ferie uten mye planer i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #20 Del Skrevet 19. juli 2017 Jeg skrev nettopp en tråd om at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre i ferien. Så jeg har litt annet utgangspunkt enn deg. For jeg har pengene, tiden og kapasiteten jeg sliter bare så med å komme ut av mitt eget hode til å få gjøre noe. Jeg klarer ikke helt som deg å bare kose meg hjemme. Jeg trenger å komme meg bort. Men til forskjell fra deg sliter jeg ikke heller med hva jeg skal si til andre. Akkurat deres forventninger til DIN ferie skal du drite i. Hvis DU har hatt det bra så er det det som betyr noe! Hvis de har behov for å sende "synes synd på"blikk sier det mest om dem. Ikke nødvendigvis noe slemt men at de selv kjenner på at "jeg hadde selv ikke klart å kose meg hjemme". Og noen kan kanskje til og med tenke at "innerst inne høres det deilig ut å slippe kjas og mas frem og tilbake med familie som forventer og barn som klager. Å bare ligge på terassen høres deilig ut!". Tror faktisk noen tenke ritt sånn også. Men til syvende og sist lever vi kun våre egne liv så den vi bør prøve å tilfredsstille er oss selv! Ingen andre! Jeg har så problem med det jeg. Å vite hva jeg SELV vil. Der klarer du deg bedre. Det er bra! Prøv å ikke la andres tanker om ditt liv få påvirke dine egne tanker om ditt liv! Anonymkode: 8481f...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå