Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen fra da jeg flyttet fra enebolig på landet til blokk i Oslo. I begynnelsen var jeg helt overveldet av lukter og lyder og gikk rundt i stadig irritasjon over naboer som "ikke tok hensyn". Men etterhvert skjønte jeg at å bo tett på folk krever en viss grad av tilpassing. Man har ikke rett til å styre hvordan andre lever sitt liv i egen bolig. Deal with it.

Anonymkode: 5593b...049

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, penny_ skrev:

Jeg har ikke sagt at det finnes en slik lov. Har jeg skrevet noe som antyder det motsatte? 

Om naboen til TS ikke syns det er noe problem med røyklukt, så er det jo fritt frem å blåse røyk over til naboen, men det finner man ikke ut uten å faktisk prøve det. :)

Ja, det er bare til å sende røyken i retur med vifte dersom det er ønskelig.

Skrevet
5 minutter siden, Bakepulver skrev:

Ja, det er bare til å sende røyken i retur med vifte dersom det er ønskelig.

Ja, det var jo akkurat det jeg skrev.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også naboer som klager over alt mulig fra lukter til lyder og gudene vet, hele nabolaget hater disse sære gnålete naboene!

Anonymkode: 8a5d3...a28

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde nivået på debattene på KG hadde nådd sitt lavmål for lenge siden, men når man går inn å kaller andre for idiot med fet skrift fordi man ikke får medhold så innser jeg at grensen for lavmål flyttet seg enda lenger. Hjelpes!

Nei TS, du kan ikke nekte naboen å røyke på sin egen veranda. På samme måte som det ikke er ulovlig å spraye seg med parfyme før man får på bussen, drukne klærne i skyllemiddel eller svi grillmaten sin til kull utenfor mitt vindu. Jeg har lyst til å kvele naboen min hver gang han steker fisk (lukta får MEG til å spy), men jeg har heldigvis selvinnsikt nok til å skjønne at naboen må få steke så mye fisk han bare ønsker i sitt eget hjem.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 19.7.2017 den 14.09, penny_ skrev:

Sett en vifte mellom terrassene deres som blåser rett mot vedkommende slik at røyken ikke kommer til deg.

I følge svarene i denne tråden, så kan du gjøre hva du vil med lufta, også utenfor din eiendom.

Eventuelt kan du fyre opp grillen til middag i dag og resten av uka. Husk å sette grillen mellom naboen og viften :)

Ikke alltid det er lov i borettslag å grille, iallefall i blokk i byen. Der er det forbud

Anonymkode: 517ea...03f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke alltid det er lov i borettslag å grille, iallefall i blokk i byen. Der er det forbud

Anonymkode: 517ea...03f

Jeg vet, men i mange borettslag er det lov med el- og gassgrill, eller bare el. Dessuten har ikke TS skrevet at hun bor i borettslag. 

Jeg er forresten på utkikk etter leilighet, og fant en hvor det står i reglene at det ikke er tillatt å røyke i svalganger og på balkonger, så det er mulig å komme seg unna røykerne :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er spørsmålet egentlig? Utrolig hva folk følger med. Mange ganger om dagen. Uff og uff.

Hva ventet du, når du bosetter deg med flere folk? At de skal være som deg?

Anonymkode: bebf7...076

AnonymBruker
Skrevet

Ta en tur til Sverige oh kjøp en boks med surstrømming. Åpne den og sett den på din egen terrasse en dag vinden blåser mot naboen og de sitter ute og røyker... :sjarmor:

Anonymkode: 77809...a98

• Liker 2
Skrevet

Hvis man på død og liv skal røyke burde man gjøre det innendørs i sin egen leilighet, ikke forpeste lufta til alle naboene

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, prt90 skrev:

Hvis man på død og liv skal røyke burde man gjøre det innendørs i sin egen leilighet, ikke forpeste lufta til alle naboene

Om du bor tett med de så lukter det røyk inn i ditt leilighet/rekkehus om de røyke inne.  Jeg har naboer som bor i et hus, ikke tett i tett med meg. Vi har hage mellom oss.  De går ut på terrassen og ta seg røyk - og jeg lukter det hver eneste gang. Dessverre går røyken overalt og det er så sterk at de som er veldig sensitiv lukter det.  

Anonymkode: 2d034...a3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 19.7.2017 den 13.04, Bakepulver skrev:

Det sier seg selv at det ikke er mulig å nekte noen å røyke på sin egen terrasse. 

Jo, i mitt bygg som er eid av et utleiefirma er det ikke lov til å røyke på terassen eller rett utenfor ytterdøren. Det er mange som får klager, og dette blir fulgt opp. 

Anonymkode: 6cbb6...cd3

• Liker 1
Skrevet

Jo, i mitt bygg som er eid av et utleiefirma er det ikke lov til å røyke på terassen eller rett utenfor ytterdøren. Det er mange som får klager, og dette blir fulgt opp. 

Det er forskjell på å eie og leie av et privat firma. Så lenge det er selveide leiligheter er det ingen som kan nekte naboen i å røyke på egen terrasse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Bakepulver skrev:

Det er forskjell på å eie og leie av et privat firma. Så lenge det er selveide leiligheter er det ingen som kan nekte naboen i å røyke på egen terrasse.

Det står jo ingenting om dette i hovedinnlegget. 

Skrevet
17 minutter siden, prt90 skrev:

I den blokken som jeg bodde i før gikk røykelukten i lufteanlegget da noen av naboene røykte inne. Det stinket røyk inne hos meg.

• Liker 1
Skrevet

Det står jo ingenting om dette i hovedinnlegget. 

Tror du ikke at trådstarter hadde nevnt det i hi eller at det hadde kommet frem i løpet av tråden? Det er relevant informasjon og saken hadde da stilt seg i et annet lys da røykerne bryter reglementet. Ts kunne da klaget til styret!

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Bakepulver skrev:

Tror du ikke at trådstarter hadde nevnt det i hi eller at det hadde kommet frem i løpet av tråden? Det er relevant informasjon og saken hadde da stilt seg i et annet lys da røykerne bryter reglementet. Ts kunne da klaget til styret!

Nei, ikke når hovedinnlegget er det eneste innlegget TS har skrevet. 

Poenget er at du skriver at det sier seg selv at man ikke kan legge seg opp i hva andre gjør på sin terasse, men det gjør det ikke da det finnes unntak. Uansett går det an å få til en dialog med naboen om mengde og tider uten at man nekter naboen å røyke. Slik jeg ser det er TS bare plaget når hun sitter ute selv. 

Skrevet
8 minutter siden, Bakepulver skrev:

I den blokken som jeg bodde i før gikk røykelukten i lufteanlegget da noen av naboene røykte inne. Det stinket røyk inne hos meg.

Defekt ventilasjonsanlegg er jo et litt annet problem da. Da vil jo matlukt og alt annet også spre seg mellom leilighetene. 

Skrevet
Akkurat nå, prt90 skrev:

Defekt ventilasjonsanlegg er jo et litt annet problem da. Da vil jo matlukt og alt annet også spre seg mellom leilighetene. 

Jeg klagde til styret men de var ikke interessert i å gjøre noe med det. Merkelig nok var det bare røykelukten som vi kunne lukte. Naboene laget gjerne ikke mat da vi aldri kjente matlukt 😜

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, prt90 skrev:

Du vet hva som skjer da, ikke sant? :Knegg:

Bilderesultat for brannbil med blålys

Anonymkode: ba714...9db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...