AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #1 Skrevet 19. juli 2017 Jeg har et par naboer som røyker. Mange ganger for dagen. Når jeg sitter ute kommer denne fæle lukten av røyk stadig vekk. Ikke noe hyggelig. Er det andre som har opplevd det samme? Tror ikke jeg gidder å være sur kjerring og si ifra. Men hva kan man forvente av naboer som røyker? Er jo på sin egen terrasse. Anonymkode: b47b0...061 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #2 Skrevet 19. juli 2017 Jeg har en (eller flere) naboer som insisterer på å tørke klesvasken ute på verandaen sin, og det oser stanken av overforbruk av skyllemiddel over til meg. Regner med at ingen av oss kan ha noen andre forventninger enn at folk flest selv bestemmer hva de vil gjøre på sin veranda. Anonymkode: 70709...eb7 14
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #3 Skrevet 19. juli 2017 Du får (heldigvis) ikke gjort noe med det. Anonymkode: 11010...ee7 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #4 Skrevet 19. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et par naboer som røyker. Mange ganger for dagen. Når jeg sitter ute kommer denne fæle lukten av røyk stadig vekk. Ikke noe hyggelig. Er det andre som har opplevd det samme? Tror ikke jeg gidder å være sur kjerring og si ifra. Men hva kan man forvente av naboer som røyker? Er jo på sin egen terrasse. Anonymkode: b47b0...061 Som du sier bestemmer folk selv hva de gjør på egen terrasse, derfor burde du nok bare finne deg i det. Men, dersom dere har veldig tettliggende terrasser og de på sommeren konstant sitter å damper ved siden av deg så synes jeg du kan si fra og høre om de f.eks. kan røyke på andre siden av huset akkurat når du sitter ute. Anonymkode: 09300...601 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #5 Skrevet 19. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en (eller flere) naboer som insisterer på å tørke klesvasken ute på verandaen sin, og det oser stanken av overforbruk av skyllemiddel over til meg. Regner med at ingen av oss kan ha noen andre forventninger enn at folk flest selv bestemmer hva de vil gjøre på sin veranda. Anonymkode: 70709...eb7 Ja, for det er jo sammenlignbart med duften av brente kjemikalier som også er kreftfremkallende. Anonymkode: 7f010...669 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #6 Skrevet 19. juli 2017 Flytt til et sted du ikke må forholde deg til sånt. Flytt ut av blokka di. Herregud Anonymkode: beddb...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #7 Skrevet 19. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, for det er jo sammenlignbart med duften av brente kjemikalier som også er kreftfremkallende. Anonymkode: 7f010...669 Slutt å kjør bil, jeg orker ikke å trekke inn eksosen din bare fordi du skal ha lappen... Anonymkode: beddb...7ea 14
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #8 Skrevet 19. juli 2017 Du kan glasse inn terassen din, flytte, sette opp vifter som blåser røyken bort, sette opp høy levegg mot deres side, du kan være ute på andre siden av huset. Anonymkode: e3aa5...622 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #9 Skrevet 19. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å kjør bil, jeg orker ikke å trekke inn eksosen din bare fordi du skal ha lappen... Anonymkode: beddb...7ea Det er faktisk normalt å skru av motoren og unngå tomgang mht miljøet, idiot. De fleste står ikke på tomgang tett opp til deg på samme måte som røykere gjør med røyken sin. Anonymkode: 7f010...669 4
Bakepulver Skrevet 19. juli 2017 #10 Skrevet 19. juli 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, for det er jo sammenlignbart med duften av brente kjemikalier som også er kreftfremkallende. Anonymkode: 7f010...669 Røyk ute i friluft er da ingenting i forhold til eksos. Dessuten har enkelte skyllemidler forferdelig kvalmende odør. 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #11 Skrevet 19. juli 2017 Akkurat nå, Bakepulver skrev: Røyk ute i friluft er da ingenting i forhold til eksos. Dessuten har enkelte skyllemidler forferdelig kvalmende odør. Åja, men det er jo kjekt å vite da. Trenger ikke tenke på naboen som lar tobakk sive inn i min leilgihet og verranda, fordi det miljøet uansett er så forurensa av alle de parkerte, avskrudde bilene og den fæle parfymelykten i tøymyknerne. Enn å bry seg om passiv inhalering av tobakk når det er så mange andre kjemikalier å puste inn. Kan til å med få i meg fugledritpartikler av å ha opp vinduet, så hvorfor bry meg om tobakk. Hva skal vi med røykelov og tobakksfrittinneklima med all den giften i atmosfæren uansett, Anonymkode: 7f010...669 2
Bakepulver Skrevet 19. juli 2017 #12 Skrevet 19. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åja, men det er jo kjekt å vite da. Trenger ikke tenke på naboen som lar tobakk sive inn i min leilgihet og verranda, fordi det miljøet uansett er så forurensa av alle de parkerte, avskrudde bilene og den fæle parfymelykten i tøymyknerne. Enn å bry seg om passiv inhalering av tobakk når det er så mange andre kjemikalier å puste inn. Kan til å med få i meg fugledritpartikler av å ha opp vinduet, så hvorfor bry meg om tobakk. Hva skal vi med røykelov og tobakksfrittinneklima med all den giften i atmosfæren uansett, Anonymkode: 7f010...669 For en absurd tilbakemelding. Det sier seg selv at det ikke er mulig å nekte noen å røyke på sin egen terrasse. 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #13 Skrevet 19. juli 2017 3 minutter siden, Bakepulver skrev: For en absurd tilbakemelding. Det sier seg selv at det ikke er mulig å nekte noen å røyke på sin egen terrasse. Og hvorfor er ikke det mulig om jeg må spørre? Sa du det samme før de innførte røykelov i offentlige bygninger? Men ja, med alle de årlige romrakettutskytningen og all den meitemarken som driter i hagen så er det vel absurd å obsesse over hvor helseskadelig og ødeleggende tobakk er. Er jo tross alt ikke like kvalmende som tøymykner. Anonymkode: 7f010...669
Bakepulver Skrevet 19. juli 2017 #14 Skrevet 19. juli 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor er ikke det mulig om jeg må spørre? Sa du det samme før de innførte røykelov i offentlige bygninger? Men ja, med alle de årlige romrakettutskytningen og all den meitemarken som driter i hagen så er det vel absurd å obsesse over hvor helseskadelig og ødeleggende tobakk er. Er jo tross alt ikke like kvalmende som tøymykner. Anonymkode: 7f010...669 Terrassen er privat og ikke en del av et offentlig bygg. Røykeloven gjelder ikke på Ola Nordmann sin terrasse noes om du også sikkert er klar over. Oppegående og hensynsfulle naboer tar hensyn til sine omgivelser dersom de blir forespurt om det er mulig å begrense dampingen eller røyke et annet sted. Jeg gidder ikke å kommentere resten av innlegget ditt da det er usaklig. Endret 19. juli 2017 av Bakepulver 7
Honey Dew Skrevet 19. juli 2017 #15 Skrevet 19. juli 2017 Du får flytte. Du kan ikke bestemme hva andre skal gjøre i sitt eget hjem 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #16 Skrevet 19. juli 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk normalt å skru av motoren og unngå tomgang mht miljøet, idiot. De fleste står ikke på tomgang tett opp til deg på samme måte som røykere gjør med røyken sin. Anonymkode: 7f010...669 Idiot? De aller fleste kjører bil, det blir det eksos av. Din idiot! Anonymkode: beddb...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #17 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, for det er jo sammenlignbart med duften av brente kjemikalier som også er kreftfremkallende. Anonymkode: 7f010...669 Så vidt jeg vet er det ingen tall som tilsier at røyklukt ute i friluft er mer kreftfremkallende enn skyllemiddelstank. Altså er det bare den vonde lukten som er plagsom. Jeg blir ærlig talt mer plaget av skyllemiddellukt enn røyklukt. Anonymkode: 70709...eb7 5
penny_ Skrevet 19. juli 2017 #18 Skrevet 19. juli 2017 (endret) Sett en vifte mellom terrassene deres som blåser rett mot vedkommende slik at røyken ikke kommer til deg. I følge svarene i denne tråden, så kan du gjøre hva du vil med lufta, også utenfor din eiendom. Eventuelt kan du fyre opp grillen til middag i dag og resten av uka. Husk å sette grillen mellom naboen og viften Endret 19. juli 2017 av penny_ 3
Bakepulver Skrevet 19. juli 2017 #19 Skrevet 19. juli 2017 13 minutter siden, penny_ skrev: Sett en vifte mellom terrassene deres som blåser rett mot vedkommende slik at røyken ikke kommer til deg. I følge svarene i denne tråden, så kan du gjøre hva du vil med lufta, også utenfor din eiendom. Eventuelt kan du fyre opp grillen til middag i dag og resten av uka. Husk å sette grillen mellom naboen og viften Det er ingen lov som tilsier at trådstarter kan nekte naboer å røyke på terrassen. Er det vanskelig å forholde seg til lovverket, synes du da du velger å svare slik som du gjør? Det er bare til å fyre opp gassgrillen i blokken og blåse matlukt mot naboen. 2
penny_ Skrevet 19. juli 2017 #20 Skrevet 19. juli 2017 (endret) 6 minutter siden, Bakepulver skrev: Det er ingen lov som tilsier at trådstarter kan nekte naboer å røyke på terrassen. Er det vanskelig å forholde seg til lovverket, synes du da du velger å svare slik som du gjør? Det er bare til å fyre opp gassgrillen i blokken og blåse matlukt mot naboen. Jeg har ikke sagt at det finnes en slik lov. Har jeg skrevet noe som antyder at jeg har problemer med å forholde med til lovverket? Om naboen til TS ikke syns det er noe problem med røyklukt, så er det jo fritt frem å blåse røyk over til naboen, men det finner man ikke ut uten å faktisk prøve det. Om røyklukt er OK, skal det gjelder begge veier. Endret 19. juli 2017 av penny_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå