AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #21 Skrevet 19. juli 2017 Noen flere som har en slik angst for å kle av seg, som har kommet over den? Hva hjalp? Anonymkode: e2cf5...d29
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #22 Skrevet 19. juli 2017 Du er bare 19 år og da er sjansen for brystkreft minimal. Er kulen bevegelig? Smertefull? Omtrent hvor stor er den? Du kan be psykologen din om å bli med deg til fastlegen når du skal undersøkes. Anonymkode: a3c62...582 1
Gjest JesusElskerAlle Skrevet 19. juli 2017 #23 Skrevet 19. juli 2017 Ikke bevegelig. Merket den fordi området var ømt, men nei den gjør ikke vondt. (Ja, vet det er dårlige tegn) Vanskelig å beskrive størrelsen.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #24 Skrevet 19. juli 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen flere som har en slik angst for å kle av seg, som har kommet over den? Hva hjalp? Anonymkode: e2cf5...d29 Har andre typer angst, som jeg jobber med å komme over. Du har unngått alle situasjoner hvor du utfordrer angsten i alle år, og det forsterker bare angsten. Angst går ikke over av seg selv, du må utfordre og jobbe med den hele tiden. Eksponeringsterapi er absolutt beste muligheten for å overvinne angsten. Du må jobbe sakte men sikkert. Unngåelse av situasjoner gjør det mye mye mye verre over tid! I din situasjon, så er det litt mer akutt, da du faktisk kan ha kreft. Snakk med legen, fortell om hvor kraftig angsten er, og at du har unngått den i alle år. Det er muligheter for å få beroligende for å dempe angsten i enkelte situasjoner, men du må jobbe med angsten etterpå uansett, så du slipper være lammet av den resten av livet. Anonymkode: d623a...0ff 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #25 Skrevet 19. juli 2017 2 timer siden, JesusElskerAlle skrev: Nei, det er det jeg er mest redd for Så du er ikke redd hvis kulen i brystet er en kreftsvulst? Anonymkode: d8185...6a1
Gjest JesusElskerAlle Skrevet 19. juli 2017 #26 Skrevet 19. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har andre typer angst, som jeg jobber med å komme over. Du har unngått alle situasjoner hvor du utfordrer angsten i alle år, og det forsterker bare angsten. Angst går ikke over av seg selv, du må utfordre og jobbe med den hele tiden. Eksponeringsterapi er absolutt beste muligheten for å overvinne angsten. Du må jobbe sakte men sikkert. Unngåelse av situasjoner gjør det mye mye mye verre over tid! I din situasjon, så er det litt mer akutt, da du faktisk kan ha kreft. Snakk med legen, fortell om hvor kraftig angsten er, og at du har unngått den i alle år. Det er muligheter for å få beroligende for å dempe angsten i enkelte situasjoner, men du må jobbe med angsten etterpå uansett, så du slipper være lammet av den resten av livet. Anonymkode: d623a...0ff Jeg er mer redd for å kle av meg, enn for å få kreft. Jeg foretrekker egt å heller la det gå, også får jeg heller bare bli syk
Gjest JesusElskerAlle Skrevet 19. juli 2017 #27 Skrevet 19. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du er ikke redd hvis kulen i brystet er en kreftsvulst? Anonymkode: d8185...6a1 Jeg er mer redd for å kle av meg enn å få den beskjeden
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #28 Skrevet 19. juli 2017 Jeg har samme angst. Men har klart liknende situasjoner som du nå skal gjennom. Det første du gjør (i morgen tidlig) er å ringe til legekontoret. Du kan også få noen andre til å gjøre dette for deg om det er lettere. I den telefonsamtalen skal du si at du har funnet en kul i brystet, men at du har sterk angst for avkledning og beføling. Så vil du få en time. Denne skal du ikke avbestille. Du kan ta med deg en trygg person (som evt kan vente på venterommet). Så til poenget. Det verste som kan skje inne på kontoret er at du får et Panikkanfall. Panikkanfall er ikke farlig bare veldig ubehagelig. Ikke noe farlig vil skje og du blir ikke suicidal. Leger vet hva panikkangst er, og vil hjelpe deg gjennom det. Lykke til! Anonymkode: eb282...1dc 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #29 Skrevet 19. juli 2017 12 minutter siden, JesusElskerAlle skrev: Jeg er mer redd for å kle av meg enn å få den beskjeden Neinei. Da så. Tror du kommer til å angre hvis det viser seg at det er kreft som har kommet for langt til at du kan overleve den Anonymkode: d8185...6a1 3
Gjest JesusElskerAlle Skrevet 19. juli 2017 #30 Skrevet 19. juli 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme angst. Men har klart liknende situasjoner som du nå skal gjennom. Det første du gjør (i morgen tidlig) er å ringe til legekontoret. Du kan også få noen andre til å gjøre dette for deg om det er lettere. I den telefonsamtalen skal du si at du har funnet en kul i brystet, men at du har sterk angst for avkledning og beføling. Så vil du få en time. Denne skal du ikke avbestille. Du kan ta med deg en trygg person (som evt kan vente på venterommet). Så til poenget. Det verste som kan skje inne på kontoret er at du får et Panikkanfall. Panikkanfall er ikke farlig bare veldig ubehagelig. Ikke noe farlig vil skje og du blir ikke suicidal. Leger vet hva panikkangst er, og vil hjelpe deg gjennom det. Lykke til! Anonymkode: eb282...1dc Jo, jeg kan bli suicidal. For angsten kommer ikke av at jeg ikke er fornøyd med kroppen min, men om en usikkerhet jeg bærer fra jeg var et lite barn. Jeg tror redselen for å gjøre meg sårbar er det jeg frykter mest. Gjøre meg like sårbar og forsvarsløs som jeg var da jeg ble utsatt for omsorgssvikt- i en situasjon der alle følelsene hoppet på meg (og jeg ble nektet å gråte) og jeg ikke hadde noe kontroll på det som skjedde.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #31 Skrevet 19. juli 2017 16 minutter siden, JesusElskerAlle skrev: Jo, jeg kan bli suicidal. For angsten kommer ikke av at jeg ikke er fornøyd med kroppen min, men om en usikkerhet jeg bærer fra jeg var et lite barn. Jeg tror redselen for å gjøre meg sårbar er det jeg frykter mest. Gjøre meg like sårbar og forsvarsløs som jeg var da jeg ble utsatt for omsorgssvikt- i en situasjon der alle følelsene hoppet på meg (og jeg ble nektet å gråte) og jeg ikke hadde noe kontroll på det som skjedde. Min angst er av samme grunn som din. Jeg har også vært suicidal, men man blir ikke suicidal av et Panikkanfall. Men er du det i tillegg så kan legen hjelpe deg med det og. Og en annen ting, du kan si stopp underveis i undersøkelsen. Fortid er fortid, og angst er helt jævelig for den som rammes. Men den er ikke farlig. Kreft er farlig, og derfor er dette anledningen hvor du skal begynne å utfordre angsten din. Anonymkode: eb282...1dc
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #32 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min angst er av samme grunn som din. Jeg har også vært suicidal, men man blir ikke suicidal av et Panikkanfall. Men er du det i tillegg så kan legen hjelpe deg med det og. Og en annen ting, du kan si stopp underveis i undersøkelsen. Fortid er fortid, og angst er helt jævelig for den som rammes. Men den er ikke farlig. Kreft er farlig, og derfor er dette anledningen hvor du skal begynne å utfordre angsten din. Anonymkode: eb282...1dc Jeg forstår det, men jeg føler meg ikke klar til å utfordre angsten enda. Jeg føler jeg bruker hele denne tråden til å rettferdiggjøre hvorfor jeg ikke klarer dette, men jeg er virkelig fortvilet på dette området. Anonymkode: e2cf5...d29
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #33 Skrevet 19. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 30 og har nå to venninner som er yngre enn meg som kjemper mot brystkreft. Og jeg har liten omgangskrets..Hun ene vet vi ikke om vinner... Angsten er ditt minste problem. Du må kle av deg for å få sjekket ordentlig. Sånn er det bare. Både mamografi og ul gjøres uten klær. Det du kan gjøre er å fortelle om problemet ditt og spørre om best mulig tilrettelegging og beroligende medisiner. Dette må du faktisk bare igjennom. Er det kreft så teller hver eneste dag. Jo lenger du venter jo mer sprer kreften seg. Anonymkode: 5b926...86c Veldig trist å høre om venninnene dine. Skal sende over mange gode tanker og ønsker om at de begge skal bli friske Anonymkode: e2cf5...d29
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #34 Skrevet 19. juli 2017 Hei igjen. I august skal jeg ta kontakt med en lege jeg har snakket med før, og la meg sjekkes med klærne på. Så får vi ta det deretter Anonymkode: e2cf5...d29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå