Ulla Ullsokk Skrevet 18. juli 2017 #1 Del Skrevet 18. juli 2017 Vi titter litt på ny leilighet i ny og ne, men alt som finnes, spesielt av nye, har dårligere planløsning enn det vi har nå, og det er ikke fristende å gi barna mindre rom og bare ha en stooor kjøkken/stue i tillegg til tre mill til i lån, så vi blir nok der vi er. Ser ut som samme arkitekt har tegnet ALT av hva som bygges nå! Men bla, bla, det gjorde at jeg rotet meg inn på leiesidene på finn.no, siden det i Aftenposten stod at leieprisene var bedre. Det jeg stusser på er at det er så stort sprik på det som leies ut, altså prismessig og det de vil betale som har postet under "Bolig ønskes leid". Det ser for meg ut som om prisen de vil betale er minst 3-4000 mindre enn det de som har lagt ut boliger vil ha. Hvordan kan det gå opp? Får de leie billigere bare fordi de ser hyggelige ut??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 18. juli 2017 #2 Del Skrevet 18. juli 2017 Det er veldig mange leiligheter som ikke legges ut for leie, hvor utleier finner leietaker via "ønskes leid". Dette er utleiere med nedbetalte lån og som i utgangspunktet ikke er ute etter profitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Del Skrevet 18. juli 2017 Mange utleiere vil heller velge sin egen utleier fra noen som legger ut annonse framfor å ha (åpen) visning med 60 forskjellige mennesker. Jeg har fått tre av fire siste leiligheter med å legge ut på 'ønskes leid'. Jeg legger ut ønsket pris på ca markedsverdi, men har aldri betalt så mye. Nå betaler jeg 8500 inkludert alt, for noe som vanligvis ville kostet ca 11 000. Jeg har inntrykk av at det er mange som kjøper leilighet til barn/barnebarn og leier ut fram til barnet skal bo der selv, og da leier de ut uten å tjene stort på det. De jeg leier av nå går i null på det jeg betaler. De vil ha noen som er stabil og pålitelig, og har tenkt å bli boende her i overskuelig framtid. Anonymkode: dfd61...bff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Del Skrevet 18. juli 2017 De som skriver at de vil leie til langt under markedspris får enten ikke leid det de ønsker, eller så ender de opp med å slå til når de blir tilbudt en leilighet som matcher prisklassen de søker etter. Anonymkode: 6e035...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #5 Del Skrevet 18. juli 2017 Jeg får leie billigere fordi jeg er stabil og ordentlig. Leier i Oslo, ca 4000 under marked. Da jeg flyttet inn for 6-7 år siden lå den bare ca 1500 under marked, men fordi jeg fungerer så godt som leietaker ønsker husverten å beholde meg, fremfor å presse opp prisen mest mulig, så husleia har økt minimalt over denne perioden. Min utleier leier ut leilighet i egen bolig, som er nedbetalt, så han har råd til å la leiligheten stå tom, og sier at han aldri vil legge ut på "til leie" igjen, for da ble han nedringt med merkelige forespørsler fra 40 forskjellige mennesker. Da foretrekker han å sitte i ro og mak og plukke folk på ønskes leid, som høres trivelige ut, og heller leie ut for litt mindre. Smarte utleiere skjønner at det er mer lønnsomt å ha en langtids leietaker til lavere pris, enn å presse markedet og måtte bytte leietaker en gang i året. (Koster både tid og penger, i verste fall står leiligheten tom en måned eller to i året.) Anonymkode: db6ae...2fe 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 18. juli 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 18. juli 2017 Takk for svar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #7 Del Skrevet 18. juli 2017 Tviler på at de får leie til den peisen. Det er jo liv å 'prøve seg', men å leie ut til 3-4000 under markedspris er vel få interessert i. Vi leier ut til maks av det markedet lar oss, og har aldri hatt problemer med å få inn gode leietakere. Anonymkode: 9841b...96d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #8 Del Skrevet 18. juli 2017 Sånn har vi gjort det også. Vi plukket ut leietakere på ønskes leid og valgte heller å gå ned i leiepris. Vi kunne fått langt høyere pris da det var budrunde på leiligheten sist gang vi annonserte for utleie. I tillegg fikk vi mange henvendelser og tiggerbrev om hvorfor akkurat de måtte leie leiligheten. Nå har vi noen snille studenter som har fortsatt å bo etter studiene. De har i tillegg vedlikeholdt boligen av egne penger da de mener selv at leien er for lav til å være så sentralt. Enkelte av de som er på ønskes leid annonser styrer vi unna. Særlig de med for høye krav, walk-in, bad en suite, balkong, ikke mindre enn 100kvm på Oslo vest og ikke betale mer enn 8000kr. Selvsagt må strømmen være inkludert. Når de allerede er så kravstor, tenker jeg at de kommer til å klage for de minste ting. Anonymkode: e1558...a30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #9 Del Skrevet 18. juli 2017 Jeg er utrolig glad for mulighetene under "ønskes leid." Som enslig med lav inntekt (men ellers et helt normalt menneske) er det ingen sjanse for meg å betale det utleiere krever i annonsene sine her i byen. Jeg hadde havnet på gaten. Med økende renter, innstramminger i lån og nedgang i boligmarkedet kommer husleiene bare til å øke enda mer. Men heldigvis fikk jeg en koselig leilighet i fin avstand til byen gjennom ønskes leid- annonse. Anonymkode: 07181...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juli 2017 #10 Del Skrevet 18. juli 2017 Jeg har også fått de siste leilighetene mine ved å rykke inn annonse selv. Jeg har riktignok gjort research på forhånd slik at jeg kunne se hva jeg måtte regne med å måtte betale. Og så har jeg lagt min maxpris i nedre sjikt av det. Det har fungert hver gang - de to siste gangene hadde jeg knapt nok rukket å annonsere før kommende husvert kontaktet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #11 Del Skrevet 18. juli 2017 Jeg har ikke brukt denne ønskes leid funksjonen selv, men jeg forstår godt at utleiere bruker den. Jeg har leid 3 leiligheter og alle 3 husvertene har fortalt at de ble bombandert av folk som ville leie, og flere tilbydde flere tusen kroner mer i mnd enn hva som stod i annonsen. Anonymkode: 71c30...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #12 Del Skrevet 18. juli 2017 Jeg har litt annen erfaring jeg da. Det er utrolig mange spesielle folk under ønskes leid, og de har noen krav som er noen ganger helt ville. Videre har jeg sjekket ganske nøye opp mange personer på nettet, og jeg har noen ganger blitt sjokkert over hva jeg har funnet for å si det sånn. Så jeg har god erfaring med å legge ut annonse, og heller velge mellom de som kommer. Vi har alltid mange å velge mellom, og jeg sjekker selvsagt også de like nøye. Anonymkode: 9a347...54c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå